کد خبر:
۷۰۲۰۵ ۱۲:۴۳
۱۳۹۶/۰۹/۱۲
تعرفه 70 درصدی واردات خودرو درست است؟
پدال نیوز- رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: آییننامه مربوط به تعرفه واردات خودرو مدتی است به دولت رفته و باید درباره آن در هیات دولت تصمیمگیری شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، مجتبی خسروتاج - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در پاسخ به سوالی مبنی بر برخی اظهارات درباره افزایش تعرفه واردات خودرو به 70 درصد، اظهار کرد: این موارد گمانهزنیهایی است که صورت میگیرد اما تعرفه نهایی به زودی از سوی دولت اعلام خواهد شد.
وی درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرکات کشور مانده است؟ گفت: طبق آمارهایی که از سوی گمرکات به دست ما رسیده، بالغ بر 5000 خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرک باقی مانده و ترخیص نشدهاند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اینکه از سوی فعالان بازار خودرو این گونه اعلام میشود که تعداد این خودروها بالغ بر 11 هزار دستگاه محسوب میشود، گفت: آنچه با هدف ورود به بازار ایران در گمرکات مانده، کمی بیش از 5000 خودرو است اما ممکن است بقیه موارد برای ترانزیت از ایران وارد شده باشند که بهتر است تعداد دقیق این خودروها از گمرکات و سازمان بنادر بپرسید.
بر اساس این گزارش، از تیر ماه سال جاری ثبت سفارش واردات خودرو بسته و اینگونه اعلام شد که سفارشهایی که در چهار ماه اول سال جاری به ثبت رسیده تا شش ماه مهلت ورود دارند. این اتفاق در حالی رخ میدهد که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری از کاهش دوره اعتبار سفارشهای ثبت شده در این بخش خبر داد و اظهار کرد که از این پس مدت اعتبار سفارشهای ثبت شده از شش ماه به سه ماه خواهد رسید.
مجتبی خسروتاج چندی پیش نیز با اشاره به افزایش 40 درصدی واردات خودرو در نیمه اول امسال، از انباشت حدود 7000 خودروی بدون ثبت سفارش در گمرک که اجازه ترخیص ندارند، خبر داده بود.
وی درباره اینکه در حال حاضر چه تعداد خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرکات کشور مانده است؟ گفت: طبق آمارهایی که از سوی گمرکات به دست ما رسیده، بالغ بر 5000 خودروی خارجی به دلیل عدم ثبت سفارش در گمرک باقی مانده و ترخیص نشدهاند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباط با اینکه از سوی فعالان بازار خودرو این گونه اعلام میشود که تعداد این خودروها بالغ بر 11 هزار دستگاه محسوب میشود، گفت: آنچه با هدف ورود به بازار ایران در گمرکات مانده، کمی بیش از 5000 خودرو است اما ممکن است بقیه موارد برای ترانزیت از ایران وارد شده باشند که بهتر است تعداد دقیق این خودروها از گمرکات و سازمان بنادر بپرسید.
بر اساس این گزارش، از تیر ماه سال جاری ثبت سفارش واردات خودرو بسته و اینگونه اعلام شد که سفارشهایی که در چهار ماه اول سال جاری به ثبت رسیده تا شش ماه مهلت ورود دارند. این اتفاق در حالی رخ میدهد که روز گذشته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی خبری از کاهش دوره اعتبار سفارشهای ثبت شده در این بخش خبر داد و اظهار کرد که از این پس مدت اعتبار سفارشهای ثبت شده از شش ماه به سه ماه خواهد رسید.
مجتبی خسروتاج چندی پیش نیز با اشاره به افزایش 40 درصدی واردات خودرو در نیمه اول امسال، از انباشت حدود 7000 خودروی بدون ثبت سفارش در گمرک که اجازه ترخیص ندارند، خبر داده بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش