آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۷۰۱۵۲
۱۶:۲۳
۱۳۹۶/۰۹/۱۱

معدنی‌ها به دنبال خرید ماشین‌های دست دوم خارجی

پدال نیوز- رییس کمیسیون معدن خانه صنعت و معدن ایران ضمن گلایه از عملکرد ضعیف معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، از درخواست فعالان معدنی برای صدور مجوز خرید ماشین‌آلات دست دوم ژاپنی و اروپایی خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، بیژن پناهی‌زاده با تاکید بر اینکه دولت باید شرایط را برای تولید بخش معدن تسهیل کند، اظهار کرد:‌ از آنجاکه در سال‌های اخیر نرخ دلار افزایش زیادی داشته است فعالان معدنی نمی‌توانند برای خرید ماشین‌آلات نو معدنی اقدام کنند، برای همین رییس خانه صنعت و معدن ایران در قالب نامه‌ای از کمیسیون ماده 1 درخواست صدور مجوز ثبت سفارش و خرید ماشین‌آلات معدنی زیر 10 سال کارکرد اروپایی و ژاپنی را مطرح کرده که البته تاکنون پاسخی از آن نرسیده است.
 
وی با اشاره به میزان نیاز بخش معدن برای تجهیز ماشین‌آلات معدنی افزود: بخش معدن و فرآوری مواد معدنی فقط برای تجهیز ماشین‌آلات خود نیاز به حدود پنج میلیارد دلار سرمایه دارد تا بتواند به بهره‌وری مناسب در این زمینه دست پیدا کند.
 
رییس کمیسیون معدن خانه صنعت و معدن ایران با اشاره به نحوه تخصیص این رقم اظهار کرد: البته که نظر به تخصیص یک دفعه‌ای این رقم به بخش معدن نیست بلکه این رقم را می‌توان طی دو تا سه سال به این بخش تزریق کرد.
 
پناهی‌زاده همچنین با اشاره به توانی که تزریق سرمایه می‌تواند برای بخش معدن ایجاد کند، گفت: رقم پنج میلیارد دلار برای بخش معدن رقم عجیبی نیست و درصورتی که بخواهیم کار معدن را راه بیندازیم باید آن را اختصاص دهیم و البته این موضوع اهمیت دارد که با تزریق چنین سرمایه‌ای در بخش معدن بیش از 500 هزار فرصت شغلی به وجود می‌آید.
 
وی با تاکید بر این‌که بخش معدن باید مواظب عدم ایجاد انحصار باشد، بیان کرد: با توجه به این که زمزمه‌های احیای هپکو به گوش می‌رسد باید مراقب باشید که بخش معدن مانند حوزه خودرو دچار انحصار نشود، چرا که نباید به خاطر اشتغال هزار نفر در هپکو موقعیت شغلی چندین هزار نفر در حوزه معدن را با جلوگیری از واردات ماشین‌آلات معدنی به خطر بیندازیم.
 
رییس کمیسیون معدن خانه صنعت و معدن ایران با انتقاد از عملکرد معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: به نظر می‌رسد که در دولت گذشته و فعلی، معاونت معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت عملکرد ضعیفی را داشته است و به شکلی عمل شده که با به وجود آمدن پیچیدگی‌هایی در بخشنامه‌ها و قوانین عملا همه چی باید از شورای عالی معادن استعلام شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو