کد خبر:
۷۰۰۱۸ ۱۰:۴۲
۱۳۹۶/۰۹/۱۰
طلسم حضور رسمی خودروساز بزرگ آلمانی در نمایشگاههای ایران بعد از 20 سال شکست
آیا لابی فرانسوی اجازه فعالیت به فولکس واگن در ایران را میدهد؟
پدال نیوز: امید است که مدیران تصمیمساز به این نتیجه برسند که حضور آلمانیها در صنعت خودروی کشور باعث افزایش قدرت چانهزنی آنها در مذاکرات با خودروسازان فرانسوی خواهد شد
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پایگاه خبری پدال نیوز، دومین نمایشگاه خودروی تهران قبل از آغاز بهکار با اتفاقات ناخوشایندی مانند انصراف برخی از مهمترین واردکنندگان خودرو همراه شد که عمدتا بهدلیل بسته بودن ثبتسفارشها تمایلی به حضور در نمایشگاه نداشتند و بهرغم تلاش مسئولین برگزاری نمایشگاه برای متقاعد کردن وزارت صمت برای بازگشایی ثبتسفارشها، این امر تحقق نیافت و شاهد عدم حضور برندهایی همچون بامو، نیسان، میتسوبیشی، هیوندای، کیا و سانگیانگ بودیم.
در این میان نیز اوضاع بهگونهای پیش رفت که نمایشگاه تهران در اختیار برندهای چینی و فرانسوی قرار گرفت. اما فارغ از این موضوع یک اتفاق خوشایند برای صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه رخ داد که میتواند در آینده بسیار ثمربخش باشد و آن اولین حضور رسمی فولکسواگن در یک رویداد خودرویی بعد از گذشت ۲۰ سال است.
در واقع از زمان برپایی نمایشگاههای بینالمللی تهران در اوایل دهه ۷۰ شمسی تا بهامروز فولکسواگن آلمان هرگز با محصولات اصلی خود در ایران حاضر نشده بود، یعنی درست در اوایل دهه ۷۰شمسی که خودروسازی سینا مدلهای گلف نسل ۲ و ون ترانسپورتر را در بازار ایران بهصورت وارداتی عرضه کرد و در حدود سال ۱۳۷۲ و ۷۳ تعداد انگشتشماری گلف نسل ۳ و آئودی ۸۰ و ۱۰۰ به بازار ایران عرضه شد.
البته اوایل دهه ۸۰شمسی فولکس واگن دوباره در بازار ایران حاضر شد اما این حضور، نه بهواسطه محصولات اصلی بلکه توسط شعبه برزیلی آن یعنی فاو انجام شد.
در نیمه اول دهه ۸۰شمسی خودروسازان بم از زیرمجموعههای کرمان خودرو، اقدام به مونتاژ و عرضه فولکس گل برزیلی کرد. البته تولید این خودرو نیز دوامی نیاورد و درحالی که برنامههایی برای عرضه فولکس پولو و جتا در دست بود اما ادامه همکاری با فاو در اواسط دهه ۸۰شمسی متوقف شد.
درنهایت از حدود دو سال پیش زمزمه حضور رسمی فولکس واگن در ایران شنیده میشد و بعد از جلسات متعدد و بررسی برنامهها و توان اجرایی از میان شرکتهای متعدد خصوصی و دولتی، آلمانها با گروه صنعتی ماموت به توافق رسیدند و اینبار قرار بر عرضه خودروهای فولکس آنهم از میان محصولات اصلی، نه خودروهای عرضهشده در آمریکای جنوبی و چین، برای بازار ایران گرفته شد.
از حدود یکسال پیش یعنی بهمنماه ۱۳۹۵ و اولین نمایشگاه خودرو تهران گروه صنعتی ماموت قصد معرفی خودروهای فولکسواگن را به بازار ایران داشته است که بهدلایل متعدد داخلی و خارجی این رونمایی به تعویق افتاد تا بهحال حداقل سه مرتبه تا آستانه رونمایی خودروهای فولکس بهطور رسمی در کشور پیش رفته بودیم که هر بار بهدلیل مشکلات عمدتا داخلی در رابطه با وزارت صمت این رونمایی به تعویق افتاد.
بهار سال ۹۶ و نمایشگاه مشهد در تابستان امسال، زمانهای دوم و سومی بودند که رونمایی فولکس در ایران برخلاف پیشبینیها عملی نشد. اما گویا اینبار فشار آلمانیها و البته مطبوعات بهخصوص مطبوعات خودرویی باعث شد تا چراغ سبز حضور فولکس در بازار روشن شود.
آیا لابی فرانسوی اجازه فعالیت به فولکس واگن در ایران را میدهد؟
هرچند مسیر پیشروی فولکس واگن در بازار ایران هرگز هموار نخواهد بود و لابی فرانسوی تصمیمگیر، دستاندازهای زیادی در مسیر ورود فولکسواگن در بازار، چه در بخش تولید و چه در بخش واردات ایجاد خواهد کرد اما حداقل فعلا این طلسم شکسته شده است و بعد از یکسال و وعدههایی که محقق نشد، اینبار فولکس بهطوررسمی در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد.
رونمایی دو محصول از فولکس واگن در نمایشگاه خودرو تهران، مهمترین رخداد بزرگترین رویداد خودرویی کشور است. امید است که مدیران تصمیمساز به این نتیجه برسند که حضور آلمانیها در صنعت خودروی کشور باعث افزایش قدرت چانهزنی آنها در مذاکرات با خودروسازان فرانسوی خواهد شد و ترس از آلمانیها باعث شود فرانسویها خودروهای بهتر، بهروزتر، با تکنولوژی دستاول تولید و قطعهسازی و… را با شرایط آسانتر و مذاکرات کمتری در اختیار
خودروسازان ایرانی قرار دهند.
در این میان نیز اوضاع بهگونهای پیش رفت که نمایشگاه تهران در اختیار برندهای چینی و فرانسوی قرار گرفت. اما فارغ از این موضوع یک اتفاق خوشایند برای صنعت خودروی ایران در این نمایشگاه رخ داد که میتواند در آینده بسیار ثمربخش باشد و آن اولین حضور رسمی فولکسواگن در یک رویداد خودرویی بعد از گذشت ۲۰ سال است.
در واقع از زمان برپایی نمایشگاههای بینالمللی تهران در اوایل دهه ۷۰ شمسی تا بهامروز فولکسواگن آلمان هرگز با محصولات اصلی خود در ایران حاضر نشده بود، یعنی درست در اوایل دهه ۷۰شمسی که خودروسازی سینا مدلهای گلف نسل ۲ و ون ترانسپورتر را در بازار ایران بهصورت وارداتی عرضه کرد و در حدود سال ۱۳۷۲ و ۷۳ تعداد انگشتشماری گلف نسل ۳ و آئودی ۸۰ و ۱۰۰ به بازار ایران عرضه شد.
البته اوایل دهه ۸۰شمسی فولکس واگن دوباره در بازار ایران حاضر شد اما این حضور، نه بهواسطه محصولات اصلی بلکه توسط شعبه برزیلی آن یعنی فاو انجام شد.
در نیمه اول دهه ۸۰شمسی خودروسازان بم از زیرمجموعههای کرمان خودرو، اقدام به مونتاژ و عرضه فولکس گل برزیلی کرد. البته تولید این خودرو نیز دوامی نیاورد و درحالی که برنامههایی برای عرضه فولکس پولو و جتا در دست بود اما ادامه همکاری با فاو در اواسط دهه ۸۰شمسی متوقف شد.
درنهایت از حدود دو سال پیش زمزمه حضور رسمی فولکس واگن در ایران شنیده میشد و بعد از جلسات متعدد و بررسی برنامهها و توان اجرایی از میان شرکتهای متعدد خصوصی و دولتی، آلمانها با گروه صنعتی ماموت به توافق رسیدند و اینبار قرار بر عرضه خودروهای فولکس آنهم از میان محصولات اصلی، نه خودروهای عرضهشده در آمریکای جنوبی و چین، برای بازار ایران گرفته شد.
از حدود یکسال پیش یعنی بهمنماه ۱۳۹۵ و اولین نمایشگاه خودرو تهران گروه صنعتی ماموت قصد معرفی خودروهای فولکسواگن را به بازار ایران داشته است که بهدلایل متعدد داخلی و خارجی این رونمایی به تعویق افتاد تا بهحال حداقل سه مرتبه تا آستانه رونمایی خودروهای فولکس بهطور رسمی در کشور پیش رفته بودیم که هر بار بهدلیل مشکلات عمدتا داخلی در رابطه با وزارت صمت این رونمایی به تعویق افتاد.
بهار سال ۹۶ و نمایشگاه مشهد در تابستان امسال، زمانهای دوم و سومی بودند که رونمایی فولکس در ایران برخلاف پیشبینیها عملی نشد. اما گویا اینبار فشار آلمانیها و البته مطبوعات بهخصوص مطبوعات خودرویی باعث شد تا چراغ سبز حضور فولکس در بازار روشن شود.
آیا لابی فرانسوی اجازه فعالیت به فولکس واگن در ایران را میدهد؟
هرچند مسیر پیشروی فولکس واگن در بازار ایران هرگز هموار نخواهد بود و لابی فرانسوی تصمیمگیر، دستاندازهای زیادی در مسیر ورود فولکسواگن در بازار، چه در بخش تولید و چه در بخش واردات ایجاد خواهد کرد اما حداقل فعلا این طلسم شکسته شده است و بعد از یکسال و وعدههایی که محقق نشد، اینبار فولکس بهطوررسمی در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد.
رونمایی دو محصول از فولکس واگن در نمایشگاه خودرو تهران، مهمترین رخداد بزرگترین رویداد خودرویی کشور است. امید است که مدیران تصمیمساز به این نتیجه برسند که حضور آلمانیها در صنعت خودروی کشور باعث افزایش قدرت چانهزنی آنها در مذاکرات با خودروسازان فرانسوی خواهد شد و ترس از آلمانیها باعث شود فرانسویها خودروهای بهتر، بهروزتر، با تکنولوژی دستاول تولید و قطعهسازی و… را با شرایط آسانتر و مذاکرات کمتری در اختیار
خودروسازان ایرانی قرار دهند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها