چرا ایران واردکننده بنزین شد؟
در حالی که طبق برنامه، پالایشگاه ستاره خلیج فارس باید در سال جاری به بهرهبرداری میرسید، تاخیر در اجرای چنین طرحی سبب افزایش واردات بنزین شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل ازاقتصادنیوز، پالایشگاه ستاره خلیج فارس یکی از اهداف دولت برای افزایش تولید بنزین است تا جایی که دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که در صورت به بهرهبرداری رسیدن چنین طرحی، میتوان در تولید بنزین خودکفا شد و به فکر صادرات جدی برای بنزین بود.
در چنین شرایطی، این پالایشگاه با تاخیر در بهرهبرداری روبرو شده است، به طوری که بخشی از صادرات بنزین از کانالهای دیگری صورت گرفته و واردات را نیز دستخوش تغییراتی کرده است.
آن طور که اخیرا تسنیم از قول معاون شرکت پالایش و پخش عنوان کرده، واردات بنزین افزایش یافته است. این افزایش واردات در حالی است که برنامه وزارت نفت برای سال 94، خودکفایی از واردات بنزین بود و حالا نه تنها این واردات صفر نشده بلکه افزایش نیز پیدا کرده است.
این مسئله همزمان با کمبود بنزین سوپر در برخی جایگاههای سوخت صورت گرفته که اخیرا خبرگزاریها آن را اعلام کرده بودند. در چنین شرایطی، شاهرخ خسروانی، معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی دلایلی را برای این افزایش واردات اعلام کرده که بیشتر مربوط به تعمیرات برخی پالایشگاهها و رشد مصرف بنزین در نوروز بوده است.
در چنین شرایطی، به نظر میرسد که وزارت نفت روز به روز بیشتر از محل پایین بودن آهنگ توسعه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس متحمل ضرر میشود.
در چنین شرایطی، این پالایشگاه با تاخیر در بهرهبرداری روبرو شده است، به طوری که بخشی از صادرات بنزین از کانالهای دیگری صورت گرفته و واردات را نیز دستخوش تغییراتی کرده است.
آن طور که اخیرا تسنیم از قول معاون شرکت پالایش و پخش عنوان کرده، واردات بنزین افزایش یافته است. این افزایش واردات در حالی است که برنامه وزارت نفت برای سال 94، خودکفایی از واردات بنزین بود و حالا نه تنها این واردات صفر نشده بلکه افزایش نیز پیدا کرده است.
این مسئله همزمان با کمبود بنزین سوپر در برخی جایگاههای سوخت صورت گرفته که اخیرا خبرگزاریها آن را اعلام کرده بودند. در چنین شرایطی، شاهرخ خسروانی، معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی دلایلی را برای این افزایش واردات اعلام کرده که بیشتر مربوط به تعمیرات برخی پالایشگاهها و رشد مصرف بنزین در نوروز بوده است.
در چنین شرایطی، به نظر میرسد که وزارت نفت روز به روز بیشتر از محل پایین بودن آهنگ توسعه در پالایشگاه ستاره خلیج فارس متحمل ضرر میشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها