کد خبر:
۶۸۸۰۹ ۰۸:۴۶
۱۳۹۶/۰۸/۲۳
خداحافظی با لذت رانندگی تا 20 سال دیگر
پدال نیوز: این روزها پیوند فناوری و صنعت خودروسازی ناگسستنی شده و هر روز محکم تر می شود. روز به روز محصولات در حال به روز شدن هستند و تا چند سال آینده شاهد رانندگی هوش های مصنوعی به جای انسان ها خواهیم بود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، خودروسازان هنوز برای معرفی خودروهای خودران آمادگی ندارند اما این بدین معنا نیست که آن ها توانایی ساخت چنین محصولاتی را نداشته باشند. در آینده ای نه چندان دور هوش های مصنوعی و خودروهای خودران تمام خیابان ها را پر می کنند و دیگر نیازی به حضور انسان برای حرکت خودرو نخواهد بود.
باب لوتز، معاون ارشد سابق جنرال موتورز و یکی از کارشناسان خبره این حوزه اعتقاد دارد که لذت رانندگی که سالیان سال است همراه با انسان ها بوده تا 20 سال آینده از بین خواهد رفت و «رانندگی کردن» تنها به فعلی ساده تبدیل می شود که در ادبیات جا دارد و نه در دنیای واقعی. با آغاز حکومت خودروهای خودران در خیابان ها، قانون گذاران نیز مجبور هستند رانندگی انسان ها را برای کاهش خطرات ممنوع اعلام کنند.
لوتز نزدیک به 47 سال در صنعت خودروسازی بوده و در شرکت های مختلف مانند ب ام و، کرایسلر و فورد کار کرده و تا سال 2010 نیز معاون مدیرعامل جنرال موتورز بود. او می گوید که تغییرات بزرگی در مقابل دنیای خودروها وجود دارد و نه تنها مردم را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه خودروسازی های سنتی را نیز دچار تحولات گسترده خواهد کرد.
وی می گوید، در آینده هیچ خودرویی گزینه ای به نام رانندگی نخواهد داشت. شما خودرو را فراخوان می کنید، سوار می شوید و با سرعتی که چند برابر سرعت امروزی است به مقصد خواهید رسید. در پایان مسیر با وارد کردن کارت اعتباری مبلغ مسافرت را پرداخت می کنید و به ادامه فعالیت خود می پردازید.
وی اعتقاد دارد نزدیک به 5 سال طول میکشد تا مردم دست از خودروهای خود کشیده و خیابان ها خالی از هر خودرویی شود. این دوره به دوره تغییر یا گذار معروف خواهد شد. اگر کسی بخواهد خودروی خود را نگه دارد باید آن را انبار کند و راهی برای استفاده از آن نخواهد داشت.
باب لوتز همچنین این تغییرات گسترده صنعت خودروسازی را پایان شرکت های مختلفی مانند ب ام و، مرسدس بنز، آئودی و ... می داند چرا که در آینده دیگر عملکرد خودروها مورد بیان نیست و هیچ خودرویی از دیگری سبقت نمی گیرد و ترافیکی نخواهد بود. همچنین او می گوید خودروها دیگر نشان خودروساز را حمل نمی کنند بلکه اپراتورهای مختلف بر روی خودروها قرار خواهد گرفت. در آینده خودروی شخصی معنایی ندارد و همه از خودروهای خودران عمومی استفاده می کنند.
البته لوتز اولین کسی نیست که در مورد آینده خودروسازی پیش بینی می کند و رانندگی را امری فراموش شده در سال های آینده می داند بلکه «الون ماسک» مدیرعامل خودروسازی تسلا نیز چند سال پیش در یک سخنرانی اعلام کرد که در آینده رانندگی امری فراموش شده خواهد بود چرا که بیش از حد خطرناک است.
باب لوتز، معاون ارشد سابق جنرال موتورز و یکی از کارشناسان خبره این حوزه اعتقاد دارد که لذت رانندگی که سالیان سال است همراه با انسان ها بوده تا 20 سال آینده از بین خواهد رفت و «رانندگی کردن» تنها به فعلی ساده تبدیل می شود که در ادبیات جا دارد و نه در دنیای واقعی. با آغاز حکومت خودروهای خودران در خیابان ها، قانون گذاران نیز مجبور هستند رانندگی انسان ها را برای کاهش خطرات ممنوع اعلام کنند.
لوتز نزدیک به 47 سال در صنعت خودروسازی بوده و در شرکت های مختلف مانند ب ام و، کرایسلر و فورد کار کرده و تا سال 2010 نیز معاون مدیرعامل جنرال موتورز بود. او می گوید که تغییرات بزرگی در مقابل دنیای خودروها وجود دارد و نه تنها مردم را تحت تاثیر قرار می دهد بلکه خودروسازی های سنتی را نیز دچار تحولات گسترده خواهد کرد.
وی می گوید، در آینده هیچ خودرویی گزینه ای به نام رانندگی نخواهد داشت. شما خودرو را فراخوان می کنید، سوار می شوید و با سرعتی که چند برابر سرعت امروزی است به مقصد خواهید رسید. در پایان مسیر با وارد کردن کارت اعتباری مبلغ مسافرت را پرداخت می کنید و به ادامه فعالیت خود می پردازید.
وی اعتقاد دارد نزدیک به 5 سال طول میکشد تا مردم دست از خودروهای خود کشیده و خیابان ها خالی از هر خودرویی شود. این دوره به دوره تغییر یا گذار معروف خواهد شد. اگر کسی بخواهد خودروی خود را نگه دارد باید آن را انبار کند و راهی برای استفاده از آن نخواهد داشت.
باب لوتز همچنین این تغییرات گسترده صنعت خودروسازی را پایان شرکت های مختلفی مانند ب ام و، مرسدس بنز، آئودی و ... می داند چرا که در آینده دیگر عملکرد خودروها مورد بیان نیست و هیچ خودرویی از دیگری سبقت نمی گیرد و ترافیکی نخواهد بود. همچنین او می گوید خودروها دیگر نشان خودروساز را حمل نمی کنند بلکه اپراتورهای مختلف بر روی خودروها قرار خواهد گرفت. در آینده خودروی شخصی معنایی ندارد و همه از خودروهای خودران عمومی استفاده می کنند.
البته لوتز اولین کسی نیست که در مورد آینده خودروسازی پیش بینی می کند و رانندگی را امری فراموش شده در سال های آینده می داند بلکه «الون ماسک» مدیرعامل خودروسازی تسلا نیز چند سال پیش در یک سخنرانی اعلام کرد که در آینده رانندگی امری فراموش شده خواهد بود چرا که بیش از حد خطرناک است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها