کد خبر:
۶۸۷۸۴ ۱۶:۳۳
۱۳۹۶/۰۸/۲۲
نقش مخرب خودروسازان در آلودگی هوا
پدال نیوز- یک کارشناس صنعت خودرو گفت: خودروسازان با ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی و آلاینده نقش مخربی در آلودگی هوای شهرها دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، امرالله امینی اظهار کرد: متاسفانه با فرا رسیدن فصل سرما به دلیل پدیده وارونگی هوا آلودگی هوای کلانشهرها افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه خودروها یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها هستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه خودروسازان با ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی نقش مخرب اصلی را بر عهده دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه تکنولوژی برخی خودروهای در حال تولید مربوط به دو تا سه دهه پیش بوده و این خودروها به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی آلودگی بیشتری نسبت به خودروهای جدید تولید میکنند.
وی افزود: اگرچه طبق سیاستگذاریهای وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان ملزم به توقف تولید خودروهای بیکیفیت و قدیمی شدهاند اما همچنان این خودروها تولید میشوند.
امینی با بیان اینکه با توقف تولید خودروهای قدیمی و بیکیفیت مطمئنا آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فشار بر خودروسازان را افزایش دهد تا این شرکتها هرچه زودتر ملزم به از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و آلاینده شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروسازان بینالمللی برای کاهش آلودگی هوا به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کردهاند بنابراین خودروسازان داخلی نیز باید هر چه سریعتر ملزم به تولید خودروهای برقی و پاک شوند.
وی با بیان اینکه خودروها یکی از منابع اصلی آلودگی هوا در کلانشهرها هستند، خاطرنشان کرد: در این زمینه خودروسازان با ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی نقش مخرب اصلی را بر عهده دارند.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه تکنولوژی برخی خودروهای در حال تولید مربوط به دو تا سه دهه پیش بوده و این خودروها به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی آلودگی بیشتری نسبت به خودروهای جدید تولید میکنند.
وی افزود: اگرچه طبق سیاستگذاریهای وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان ملزم به توقف تولید خودروهای بیکیفیت و قدیمی شدهاند اما همچنان این خودروها تولید میشوند.
امینی با بیان اینکه با توقف تولید خودروهای قدیمی و بیکیفیت مطمئنا آلودگی هوای ناشی از تردد خودروها کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید فشار بر خودروسازان را افزایش دهد تا این شرکتها هرچه زودتر ملزم به از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و آلاینده شوند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خودروسازان بینالمللی برای کاهش آلودگی هوا به سمت تولید خودروهای هیبریدی و برقی حرکت کردهاند بنابراین خودروسازان داخلی نیز باید هر چه سریعتر ملزم به تولید خودروهای برقی و پاک شوند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش