مرگ سالانه ۲۳۰ یزدی به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا در یزد
پدال نیوز- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که سهم افراد جامعه در سلامتشان تنها ۲۵ درصد است، اعلام کرد: سالانه ۲۳۰ نفر در استان به دلیل عوارض ناشی از آلودگی هوا جان میسپارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، «محمدحسن لطفی» در نشست کارگروه تدوین سند جامع سلامت استان افزود: یزد در شیوع دیابت، اختلالات چربی خون و فشار خون به ترتیب در رتبههای پنجم،هفدهم و نهم کشور قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه دوازدهم، ششم، سیزدهم و چهاردهم کشوری هستیم از این رو باید سطح سواد سلامت مردم استان افزایش یابد .
لطفی با اشاره به این که برای پیشگیری از این بیماریها به همکاری بینبخشی همه دستگاهها نیاز است، گفت: 25 درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، 50 درصد حاکمیت و 30 درصد به نظام سلامت مربوط میشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان یزد با چالشهای چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است که باید در این زمینه چارهاندیشی کرد تا مردم از زندگی سالم بهرهمند شوند .
وی تصریح کرد: سالانه چهار هزار و 860 نفر در استان فوت میکنند که علت فوت 230 نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به سند سلامت استان، خاطرنشان کرد: این سند پنج ساله است و در آن به علل بیماریها، ارتقای شاخص سلامت افراد و افزایش امید به زندگی توجه ویژهای شده است
گفتنی است، افزایش کیفیت زندگی، کاهش 15 درصدی بیماریهای غیرواگیر و افزایش 25 درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است .
وی خاطرنشان کرد: همچنین در زمینه شیوع انواع سرطان در بین مردان در رتبه سوم و در مصرف دخانیات، فست فودها، نمک و چاقی به ترتیب در جایگاه دوازدهم، ششم، سیزدهم و چهاردهم کشوری هستیم از این رو باید سطح سواد سلامت مردم استان افزایش یابد .
لطفی با اشاره به این که برای پیشگیری از این بیماریها به همکاری بینبخشی همه دستگاهها نیاز است، گفت: 25 درصد سهم سلامت مربوط به افراد جامعه، 50 درصد حاکمیت و 30 درصد به نظام سلامت مربوط میشود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، داشتن محیط سالم در زندگی افراد جامعه را مهم دانست و اظهار کرد: استان یزد با چالشهای چون خشکسالی، ریزگردها و صنایع آلاینده مواجه است که باید در این زمینه چارهاندیشی کرد تا مردم از زندگی سالم بهرهمند شوند .
وی تصریح کرد: سالانه چهار هزار و 860 نفر در استان فوت میکنند که علت فوت 230 نفر از آنها، عوارض ناشی از آلودگی هواست.
معاون بهداشتی دانشگاه با اشاره به سند سلامت استان، خاطرنشان کرد: این سند پنج ساله است و در آن به علل بیماریها، ارتقای شاخص سلامت افراد و افزایش امید به زندگی توجه ویژهای شده است
گفتنی است، افزایش کیفیت زندگی، کاهش 15 درصدی بیماریهای غیرواگیر و افزایش 25 درصدی سطح سواد سلامت از اهداف تدوین سند جامع سلامت استان است .
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها