آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۸۳۴۲
۱۲:۲۴
۱۳۹۶/۰۸/۱۷
معاون وزیر نفت اعلام کرد؛

یک پله تا تولید بنزین یورو 4 در پالایشگاه ستاره خلیج فارس

پدال نیوز- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفت گفت:تنها در انتظارتغییر یک تجهیز در این پالایشگاه هستیم و در صورت تعویض آن، فاز یک این پالایشگاه قادر به تولید بنزین یورو۴ می‌شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر،علیرضا صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی گفت:  تنها در انتظار تغییر یک تجهیز در این پالایشگاه هستیم که در صورت تعویض آن، فاز یک این پالایشگاه قادر به تولید بنزین یورو4 خواهد شد.
 
وی درباره وضعیت دو فاز دیگر پالایشگاه نیز گفت:بزودی وضعیت راه اندازی دو فاز دیگر پالایشگاه را مشخص کرده و رسانه ای خواهیم کرد.
 
 در حالی که به فصل سرما و پدیده وارونگی هوا نزدیک می شویم، مقوله آلودگی هوا که بخش قابل توجه آن مربوط به کیفیت سوخت مصرفی خودرو ها است بیش از پیش اهمیت می یابد. اهمیت این موضوع به ویژه در کلان شهرهایی که جمعیت چند میلیونی از خودروها را در خود جای داده اند موجب می شود تا وضعیت تولید بنزین با کیفیت در کشور زیر ذره بین قرار گیرد.
 
در حال حاضر میزان واردات بنزین یورو 4 به کشور بالغ بر 12 میلیون لیتر در روز است که رقم کوچکی نیست. این در حالی است که ابرپالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس تنها در یک فاز از سه فاز خود قادر به تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین با کیفیت یورو4 است. پالایشگاهی که طی ماه های اخیر دستمایه حواشی بسیاری شد. شاه بیت این حواشی را نیز می توان تغییر یکباره مدیریت این پالایشگاه از سوی مدیرعامل جوان شرکت ملی پالایش و پخش دانست.
 
 طی چند ماه گذشته در چند گزارش به بررسی دقیق و کارشناسانه وضعیت فاز یک این پالایشگاه پرداخت. گزارش های مهر حاکی از آن بود که تاچندی پیش واحد آیزومر که نهایی‌ترین بخش فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برای تولید بنزین یورو٤ است، کاملا از سرویس خارج و 176 تن کاتالیست درون 2 راکتور در حالت آماده به کار تحت فشار نیتروژن بود.
 
طبق گفته کارشناسان این پالایشگاه، تولید در این واحد به علت تعدیل نیروی انسانی این واحد (نفت ستاره) فعلا عملی نشده است. از سویی دیگر، واحد اکتانایزر و CCR به عنوان بخش های کلیدی پالایشگاه هم از سرویس خارج بوده و تولید ندارند که طبق نظر متخصصان، دلیل آن هم نشتی مبدل های واحد اکتانایزر است. این در حالی است که طبق تازه ترین اخبار به دست آمده از کارشناسان و متخصصین این حوزه، در حال حاضر انجام بازرسی مرتب و مستقیم این پروژه، موجب شده که راه اندازی واحد ایزومرازاسیون  ( واحد18) تکمیل شده و کاتالیست های آن فعال شود. این در حالی است که متاسفانه طی چند ماه اخیر به دلیل افزایش ظرفیت تولید واحد شیرین سازی (nht)  یکی از مبدل های مهم این واحد ( مبدل packinox ) سوراخ شد. در حال حاضر کل راه اندازی نهایی فاز یک در انتظار تعویض این مبدل «های تک» است که در این صورت شاهد تولید روزانه 12 مییون لیتر بنزین در کشور خواهیم بود.درباره علت سوراخ یا هر نوع آسیب دیدگی این مبدل گفته می شود که مبدل قدیمی از چین خریداری شده است.
 
صادق آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ضمن تایید مطالب فوق به خبرنگار مهر گفت: تنها در انتطار تغییر یک قطعه در پالایشگاه هستیم و در صورت تعویض آن، فاز یک این پالایشگاه قادر به تولید بنزین یورو4 خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو