کد خبر:
۶۷۷۲۹ ۰۸:۳۸
۱۳۹۶/۰۸/۱۰
خودروسازان داخلی تهدید شدند
پدال نیوز: یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به پیشنهاد غافلگیرانه وزیر به بخش خصوصی، گفت: ایجاد قطب سوم خودروسازی تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو و سایپا بود. پدرام سلطانی درباره اظهارات اخیر وزیر صنعت در اتاق بازرگانی که از بخش خصوصی درخواست کرده بود به تشکیل قطب سوم خودروسازی ورود پیدا کنند، اظهار کرد: بیان این صحبت آن هم از زبان وزیر صنعت برای ما بسیار غافلگیرانه بود زیرا نمیدانستیم براساس کدام کار کارشناسی این موضوع مطرح شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم : یک عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با اشاره به پیشنهاد غافلگیرانه وزیر به بخش خصوصی، گفت: ایجاد قطب سوم خودروسازی تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو و سایپا بود. پدرام سلطانی درباره اظهارات اخیر وزیر صنعت در اتاق بازرگانی که از بخش خصوصی درخواست کرده بود به تشکیل قطب سوم خودروسازی ورود پیدا کنند، اظهار کرد: بیان این صحبت آن هم از زبان وزیر صنعت برای ما بسیار غافلگیرانه بود زیرا نمیدانستیم براساس کدام کار کارشناسی این موضوع مطرح شده است.
وی با بیان اینکه این موضوع یک تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو و سایپا بوده است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی با سطح تولید کم در خودروسازی کشور فعال است، اما باید به این نکته توجه کنیم که در دانش فنی طراحی پلتفرم هنوز اقدامات موثری انجام نشده و به همین دلیل مسیر توسعه این صنعت با کندی همراه است.این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه برای توسعه صنعت خودرو باید نگاه صادراتی داشته باشیم، گفت: برای تشکیل قطب سوم خودروسازی مقدماتی از جمله پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی یا تدوین موافقت نامههای تجاری با همسایگان مطرح است؛ البته در کنار این موضوع باید هزینههای تولید هم در کشور مدیریت و کاهش پیدا کند.سلطانی با اشاره به اینکه در صورت عدماجرای این مقدمات ایجاد قطب سوم خودروسازی اصلا امکانپذیر نیست، تصریح کرد: در تولیدات مقیاس کلان و با ارزش افزوده بالا باید به بحث صادرات توجه جدی شود. به اعتقاد من تا زمانی که صادرات نداشته باشیم صنعت به هیچ عنوان توسعه نخواهد یافت.
وی با بیان اینکه این موضوع یک تلنگر یا تهدید محترمانه ایران خودرو و سایپا بوده است، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی با سطح تولید کم در خودروسازی کشور فعال است، اما باید به این نکته توجه کنیم که در دانش فنی طراحی پلتفرم هنوز اقدامات موثری انجام نشده و به همین دلیل مسیر توسعه این صنعت با کندی همراه است.این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی با بیان اینکه برای توسعه صنعت خودرو باید نگاه صادراتی داشته باشیم، گفت: برای تشکیل قطب سوم خودروسازی مقدماتی از جمله پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی یا تدوین موافقت نامههای تجاری با همسایگان مطرح است؛ البته در کنار این موضوع باید هزینههای تولید هم در کشور مدیریت و کاهش پیدا کند.سلطانی با اشاره به اینکه در صورت عدماجرای این مقدمات ایجاد قطب سوم خودروسازی اصلا امکانپذیر نیست، تصریح کرد: در تولیدات مقیاس کلان و با ارزش افزوده بالا باید به بحث صادرات توجه جدی شود. به اعتقاد من تا زمانی که صادرات نداشته باشیم صنعت به هیچ عنوان توسعه نخواهد یافت.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش