آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۶۵۴۷
۱۰:۵۴
۱۳۹۶/۰۷/۲۶
یوسف نژاد:

بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت در حال ورشکستگی هستند

پدال نیوز- یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی با اشاره به وجود ۲۵۰۰ جایگاه عرضه سوخت در کشور گفت که ۶۰ درصد این جایگاه‌ها فروش کمتری از متوسط کشوری دارند و بسیاری از آنها در حال ورشکستگی هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ،  علی اصغر یوسف نژاد   با اشاره به نشست خود با جایگاه‌داران سوخت اظهار کرد: جایگاه‌داران عرضه سوخت اعم از بنزین، گازوئیل و CNG مشکلات عدیده‌ای دارند که وزارت نفت باید آنها را مورد حمایت قرار دهد.
 
وی افزود: یکی از این مشکلات عدم افزایش کارمزد دریافتی متناسب با نرخ تورم در کشور است. طبیعتا برای اینکه جایگاه‌ها خدمات مناسبی ارائه کنند باید هزینه ها و درآمدهایشان با یکدیگر تناسب داشته باشند. در حالی که بسیاری از جایگاه‌ها به خاطر هزینه بالا و درآمد کم در حال ورشکستگی هستند.
 
این نماینده مجلس یادآور شد: وزارت نفت کاری را به عنوان برندسازی شروع کرده که به نظر می رسد اهداف و انگیزه‌های آن مناسب است اما مسائلی در اجرای آن وجود دارد که باید به آن توجه کرد. در حال حاضر برند واسطی بین شرکت پخش و جایگاه‌داران شده است. البته این امر به خصوصی سازی و ایجاد رقابت کمک می کند اما باید نظرات جایگاه‌داران نیز در نظر گرفته شود.
 
روش پرداخت کارمزد کنونی باید تغییر کند و جایگاه‌داران به صورت درصدی از ارزش فرآورده‌ها کارمزد خود را از مشتری دریافت کنند.
یوسف نژاد ادامه داد: انتظار دارم وزارت نفت جایگاه‌داران و صنف آنها در کنار هم به دنبال منافع مردم باشند تا در راستای اجرای اصل 44 وکوچک سازی دولت و کاهش تصدی‌گری آن گام برداریم. نکته مهم این است که روش پرداخت کارمزد کنونی باید تغییر کند و جایگاه‌داران به صورت درصدی از ارزش فرآورده‌ها کارمزد خود را از مشتری دریافت کنند. این تغییر روش می تواند به ارائه خدمات بیشتر به مردم کمک کند و موجب افزایش کیفیت از سوی جایگاه‌داران شود.
 
وی با تاکید بر ضرورت توجه به تفاوت شرایط در برخی استانها با یکدیگر تصریح کرد: همچنین کارمزد CNG از سال 92 تاکنون افزایشی نداشته در حالیکه هزینه‌ها، بیمه و نگهداری آن افزایش یافته و این باعث ایجاد فشار به جایگاه‌داران شده است.
 
این عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه 60 درصد جایگاه های عرضه سوخت فروش کمتری از متوسط کشور دارند و درآمد آنها جوابگوی هزینه هایشان نیست، گفت: باید نظرات کارشناسی جایگاه‌داران، صنف آنها و دولت گرفته شود. اگر هم نیاز باشد مجلس در این مسیر کمک خواهد کرد. به هر حال ما 2500 جایگاه عرضه سوخت در کشور داریم که باید گردش اقتصادی آنها در نظر گرفته شود. در راستای ایجاد تغییرات در این سیاست مدیریتی، نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون انرژی نیز همراهی لازم را خواهند داشت.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو