کد خبر:
۶۵۷۱۹ ۱۵:۴۳
۱۳۹۶/۰۷/۱۶
مدیر بنادر غرب هرمزگان خبر داد؛
ترانزیت 91 هزار تن خودرو از بندر لنگه
پدال نیوز- مدیر بنادر غرب هرمزگان از ۲.۵ برابر شدن حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی و افزایش ۶۷ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی در عملکرد نیمه نخست سال ۱۳۹۶ خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر ، محمود صابری مدیر بنادر غرب هرمزگان از ترانزیت 91 هزار و 119 تن کالاهای غیرنفتی که عمدتا شامل خودرو است، خبر داد و به رشد 146 درصدی این بخش از فعالیتهای بندری و افزایش 2.5 برابری آن نسبت به مدت مشابه از سال 95 اشاره کرد.
صابری با اعلام اینکه طی شش ماهه سال جاری در مجموع 5 میلیون و 507 هزار و 967 تن انواع کالا در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 931 هزار و 524 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و4 میلیون و 576 هزار و 443 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.
مدیر بنادر غرب هرمزگان همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را 403 هزار و 756 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 67 درصدی داشته است.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا اظهار داشت: زیرساختهای بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیتهای تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان جهت گسترش فعالیتهای بندری و نیل به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا گفت:با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سالهای اخیر و فراهم نمودن شرایط و وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که این میزان به 1795 TEU کانتینر پر طی شش ماهه نخست سال جاری رسید و رشد چشمگیر 253 درصدی را رقم زد.
صابری تعداد شناورهای فلزی ورودی به بنادر غرب هرمزگان طی شش ماهه سال 96 را بیش از 4 هزار و 200 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 84 فروند نفتکش، 300 فروند شناور بالای هزار تن و باقی شناورها زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
وی همچنین یاد آور شد: در نیمه نخست سال جاری، 34 هزار و 509 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیجفارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 13 درصدی است.
گفتنی است، مدیریت بنادر غرب هرمزگان با نظارت بر 7 بندر تجاری و مسافری در غرب این استان و به مرکزیت بندرلنگه علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می کند و در 165 کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده است.
صابری با اعلام اینکه طی شش ماهه سال جاری در مجموع 5 میلیون و 507 هزار و 967 تن انواع کالا در بنادر غرب تخلیه و بارگیری شد، افزود: از مجموع عملیات انجام شده، 931 هزار و 524 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و4 میلیون و 576 هزار و 443 تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.
مدیر بنادر غرب هرمزگان همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را 403 هزار و 756 تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 67 درصدی داشته است.
وی با اشاره به موقعیت استراتژیک این بندر در زمینه صادرات و واردات کالا اظهار داشت: زیرساختهای بنادر و دریانوردی بندرلنگه برای فعالیتهای تجاری افزایش یافته و این بندر ظرفیت بالایی در امر تجارت دریایی و تخلیه و بارگیری کالا را دارد.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان جهت گسترش فعالیتهای بندری و نیل به کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا گفت:با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سالهای اخیر و فراهم نمودن شرایط و وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که این میزان به 1795 TEU کانتینر پر طی شش ماهه نخست سال جاری رسید و رشد چشمگیر 253 درصدی را رقم زد.
صابری تعداد شناورهای فلزی ورودی به بنادر غرب هرمزگان طی شش ماهه سال 96 را بیش از 4 هزار و 200 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 84 فروند نفتکش، 300 فروند شناور بالای هزار تن و باقی شناورها زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
وی همچنین یاد آور شد: در نیمه نخست سال جاری، 34 هزار و 509 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیجفارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 13 درصدی است.
گفتنی است، مدیریت بنادر غرب هرمزگان با نظارت بر 7 بندر تجاری و مسافری در غرب این استان و به مرکزیت بندرلنگه علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر فعالیت صادراتی، وارداتی و کاپوتاژ را پشتیبانی می کند و در 165 کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش