کد خبر:
۶۵۲۰۱ ۱۶:۲۴
۱۳۹۶/۰۷/۱۰
چشم امید خودروسازان به موتورهای نیمه هیبریدی
پدال نیوز: شرکتهای رنو، پژو سیتروئن، فولکس واگن و ولوو به دنبال بهره بردن از سیستم نیمه هیبرید 48 ولت در پیشرانههای خود برای جبران کاهش فروش محصولات دیزل هستند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، شرکت خودروسازی رنو فرانسه به عنوان نخستین استفاده کننده از سیستم نیمه
هیبرید 48 ولت در پیشرانه های خود شناخته شد و دیگر خودروسازها همچون پژو
سیتروئن، فولکس واگن و ولوو نیز به زودی محصولات بهره مند از این پیشرانهی
بهبود یافته در زمینه کاهش تولید گازهای آلاینده را روانه بازارها خواهند
کرد.
پس از رسوایی معروف خودروسازان در زمینه تولید خودروهای دیزلی، مردم جهان به عدم استفاده از این سبک پیشرانهها روی آورده اند و این موضوع کاهش فروش خودروهای دیزل در جهان و حتی توقف تولید پیشرانههای دیزل از سوی بعضی خودروسازان را به دنبال داشته است. بنابراین می توان گفت به زودی باید با خودروهای دیزل بدرود گفت و گواه این امر نیز حضور کمفروغ دیزلها و بالعکس جولان خودروهای هیبرید و تمام برقی در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت است.


سیستم
نیمه هیبرید 48 ولت در کاهش مصرف سوخت و آلایندگی خروجی از اگزوز موثر است
و صرفه اقتصادی بالایی دارد. در این سیستم که « سیستم نیمه هیبرید 48 ولت »
نام دارد ، به جای موتور استارتر از یک موتور الکتریکی استفاده میشود و
موتور بهصورت دائمی و موقتی، به ترتیب 6 و 10 کیلووات نیرو از طریق تسمه
به میللنگ منتقل میکند.
شایان ذکر است که با ورود این سبک پیشرانهها به بازار، هزینههای خودروهای هیبرید به پایینترین حد خود می رسد چرا که سیستمهای هیبرید معمولی در ولتاژ مابین 300 تا 400 ولت نیرورسانی میکنند اما سیستم ۴۸ ولتی بسیار به صرفه تر است.
پس از رسوایی معروف خودروسازان در زمینه تولید خودروهای دیزلی، مردم جهان به عدم استفاده از این سبک پیشرانهها روی آورده اند و این موضوع کاهش فروش خودروهای دیزل در جهان و حتی توقف تولید پیشرانههای دیزل از سوی بعضی خودروسازان را به دنبال داشته است. بنابراین می توان گفت به زودی باید با خودروهای دیزل بدرود گفت و گواه این امر نیز حضور کمفروغ دیزلها و بالعکس جولان خودروهای هیبرید و تمام برقی در نمایشگاه بین المللی خودرو فرانکفورت است.

همه
ما بر این امر واقف هستیم که تا غالب شدن خودروهای برقی در میان بازارهای
جهان مدت زمان زیادی فاصله داریم و فاصلهی زمانی بسیاری بین معرفی
تکنولوژی های جدید در ارتباط با خودروهای برقی و پیاده سازی آن وجود دارد.
حال اما شرکتهای « دلفی اتوموتیو» و «والئو» از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده اند که خیلی زود شاهد حضور آن در مدلهای مختلف خواهیم بود و شروع استفاده از این تکنولوژی جدید تحت نام « سیستم نیمه هیبرید 48 ولت» از مدل جدید رنو سنیک خواهد بود.
حال اما شرکتهای « دلفی اتوموتیو» و «والئو» از تکنولوژی جدیدی رونمایی کرده اند که خیلی زود شاهد حضور آن در مدلهای مختلف خواهیم بود و شروع استفاده از این تکنولوژی جدید تحت نام « سیستم نیمه هیبرید 48 ولت» از مدل جدید رنو سنیک خواهد بود.

شایان ذکر است که با ورود این سبک پیشرانهها به بازار، هزینههای خودروهای هیبرید به پایینترین حد خود می رسد چرا که سیستمهای هیبرید معمولی در ولتاژ مابین 300 تا 400 ولت نیرورسانی میکنند اما سیستم ۴۸ ولتی بسیار به صرفه تر است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش