کد خبر:
۶۴۵۹۷ ۱۱:۲۴
۱۳۹۶/۰۶/۳۰
مصرف سوخت خودروهای داخلی نصف میشود؟
پدال نیوز: وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را ملزم کرده مصرف سوخت خودروهای تولیدی خود را تا سال ۱۴۰۴ به تقریبا نصف مصرف سوخت فعلی این محصولات کاهش دهند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از افق انرژی، برخی خودروهای داخلی به دلیل قدیمی بودن تکنولوژی تولید و پلتفرم، مصرف سوخت بالایی دارند.
طبق آخرین جمعبندی وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین مصرف سوخت خودروهای تولید داخل در سال ۱۳۹۴ برابر با ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش بوده است.
در این شرایط و با توجه به بالاتر بودن میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی نسبت به استانداردهای جهانی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامهای خودروسازان را ملزم به کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی کرده است.
در این زمینه این وزارتخانه در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" هدفگذاری کرده که تا سال ۱۴۰۴ میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی باید به ۴.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یابد.
همچنین طبق این برنامه میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی باید تا پایان سال جاری (۱۳۹۶) به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و تا سال ۱۴۰۰ به ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یابد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیشبینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.
در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزههای مختلف پیشبینی شده است.
پایان پیام/
طبق آخرین جمعبندی وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین مصرف سوخت خودروهای تولید داخل در سال ۱۳۹۴ برابر با ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش بوده است.
در این شرایط و با توجه به بالاتر بودن میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی نسبت به استانداردهای جهانی؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت با تدوین برنامهای خودروسازان را ملزم به کاهش مصرف سوخت خودروهای تولیدی کرده است.
در این زمینه این وزارتخانه در "برنامه راهبردی صنعت خودرو" هدفگذاری کرده که تا سال ۱۴۰۴ میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی باید به ۴.۷ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یابد.
همچنین طبق این برنامه میانگین مصرف سوخت خودروهای داخلی باید تا پایان سال جاری (۱۳۹۶) به ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و تا سال ۱۴۰۰ به ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش کاهش یابد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت اخیرا ویرایش دوم "برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت" را منتشر کرد که در آن راهبردهای این وزارتخانه برای توسعه بخش صنعت کشور پیشبینی شده است. بخشی از برنامه راهبردی این وزارتخانه در حوزه صنایع مربوط به "برنامه راهبردی صنعت خودرو" است.
در برنامه راهبردی صنعت خودرو راهکارهایی در زمینه توسعه و گسترش کمی و کیفی صنعت خودرو و قطعه ایران در حوزههای مختلف پیشبینی شده است.
پایان پیام/
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها