کد خبر:
۶۴۰۹۵ ۱۱:۰۵
۱۳۹۶/۰۶/۲۴
جایگزینی مخازن به ۵ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
تمام اتوبوسهای گازسوز تهران فرسودهاند
پدال نیوز- عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تمام اتوبوسهای گازسوز فرسودهاند، گفت: در حالحاضر به ۵ میلیارد تومان بودجه برای تامین مخازن نیاز است که تامین آن بر اساس قانون بر عهده وزارت کشور بوده و بخش خصوصی در این زمینه وظیفهای به عهده ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایلنا ، افشین حبیبزاده، عضو کمیسیون حملونقل و ترافیک شورای شهر تهران با اشاره به آمار روبه رشد اتوبوسهای فرسوده گفت: 6273 اتوبوس فرسوده در شهر تهران وجود دارد که از این تعداد 5143 اتوبوس متعلق به بخش خصوصی و 1171 اتوبوس متعلق به بخش عمومی است که در خطوط بیآرتی کار میکنند.
وی با اشاره به اینکه از این شش هزار اتوبوس، چهار هزار و 234 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند، گفت: با توجه به اینکه اتوبوسهای بالای 8 سال فرسوده محسوب میشوند و در حال حاضر 948 اتوبوس بین 6 تا 8 سال عمر دارند و به زودی به چرخه اتوبوسهای فرسوده اضافه خواهند شد، بیش از 5 هزار اتوبوس فرسوده در تهران خواهیم داشت.
حبیبزاده ادامه داد: از سوی دیگر 3668 اتوبوس گازسوز در تهران وجود دارد که میتوان گفت؛ همه فرسوده هستند و تعویض آنها ضروری است. هر کدام از اتوبوسهای گازسوز هفت مخزن دارند و عمر مفید مخازن 15 سال است. به علاوه مخازن در هنگام بهرهبرداری حدود 4 سال از عمرشان گذشته بود و چون سال 82 این اتوبوسها شروع به فعالیت کردهاند، اساساً عمر این مخازن به پایان رسیده و باید تعویض شوند. تامین منابع مالی برای تست مخازن به طور کامل به عهده وزارت کشور است و این وزارتخانه میگوید که این منابع را تامین کرده است.
این عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه مسئله بر سر تامین منابع مالی است، افزود: مسئولان بر این عقیده هستند که امکان تست مخازن وجود دارد و آنهایی که مورد قبول واقع میشوند؛ میتوانند به کار خود ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی در حالحاضر به 5 میلیارد تومان بودجه برای تامین مخازن نیاز دارد که تامین همه بر اساس قانون بر عهده وزارت کشور بوده و بخش خصوصی در این زمینه و ظیفهای به عهده ندارد.
حبیبزاده در ادامه با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل شورا با مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی درباره ایمنی اتوبوسهای گازسوز گفت: در این جلسه شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد، تعویض دورهای کپسولهای گاز را که هر سه سال انجام میشود، در دستور کار خود دارد و در این خصوص مقدمات انجام و کار آغاز شده است.
وی افزود: با وجود ضرورت این امر، سازمان اتوبوسرانی در این خصوص به شدت با کمبود منابع روبروست و درخواست دارند، این منابع هرچه سریعتر در اختیارشان قرار گیرد. در همین راستا در این جلسه قرار شد با توجه به ضرورت تعامل با شهرداری تهران مکاتبه شود تا جهت تامین منابع اقدامات عاجل صورت بگیرد.
وی با اشاره به اینکه از این شش هزار اتوبوس، چهار هزار و 234 دستگاه اتوبوس فرسوده هستند، گفت: با توجه به اینکه اتوبوسهای بالای 8 سال فرسوده محسوب میشوند و در حال حاضر 948 اتوبوس بین 6 تا 8 سال عمر دارند و به زودی به چرخه اتوبوسهای فرسوده اضافه خواهند شد، بیش از 5 هزار اتوبوس فرسوده در تهران خواهیم داشت.
حبیبزاده ادامه داد: از سوی دیگر 3668 اتوبوس گازسوز در تهران وجود دارد که میتوان گفت؛ همه فرسوده هستند و تعویض آنها ضروری است. هر کدام از اتوبوسهای گازسوز هفت مخزن دارند و عمر مفید مخازن 15 سال است. به علاوه مخازن در هنگام بهرهبرداری حدود 4 سال از عمرشان گذشته بود و چون سال 82 این اتوبوسها شروع به فعالیت کردهاند، اساساً عمر این مخازن به پایان رسیده و باید تعویض شوند. تامین منابع مالی برای تست مخازن به طور کامل به عهده وزارت کشور است و این وزارتخانه میگوید که این منابع را تامین کرده است.
این عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک با تاکید بر اینکه مسئله بر سر تامین منابع مالی است، افزود: مسئولان بر این عقیده هستند که امکان تست مخازن وجود دارد و آنهایی که مورد قبول واقع میشوند؛ میتوانند به کار خود ادامه دهند.
وی خاطرنشان کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی در حالحاضر به 5 میلیارد تومان بودجه برای تامین مخازن نیاز دارد که تامین همه بر اساس قانون بر عهده وزارت کشور بوده و بخش خصوصی در این زمینه و ظیفهای به عهده ندارد.
حبیبزاده در ادامه با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل شورا با مدیران شرکت واحد اتوبوسرانی درباره ایمنی اتوبوسهای گازسوز گفت: در این جلسه شرکت واحد اتوبوسرانی اعلام کرد، تعویض دورهای کپسولهای گاز را که هر سه سال انجام میشود، در دستور کار خود دارد و در این خصوص مقدمات انجام و کار آغاز شده است.
وی افزود: با وجود ضرورت این امر، سازمان اتوبوسرانی در این خصوص به شدت با کمبود منابع روبروست و درخواست دارند، این منابع هرچه سریعتر در اختیارشان قرار گیرد. در همین راستا در این جلسه قرار شد با توجه به ضرورت تعامل با شهرداری تهران مکاتبه شود تا جهت تامین منابع اقدامات عاجل صورت بگیرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش