کد خبر:
۶۴۰۲۰ ۱۱:۱۶
۱۳۹۶/۰۶/۲۳
عضو شورای شهر: نباید به بهانه اشتغال،حقوق شهروندان ضایع شود
پارکبانان هنوز در سطح شهر پول زور می گیرند
پدال نیوز: عضو شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه شورا مبنی بر غیر قانونی بودن واگذاری محل پارک کنار خیابان های شهر به پارکبان ها گفت: این طرح چیز جدیدی نیست مربوط به شورای چهارم مدیریت شهری قبلی بوده که ظاهراً خیلی عزم و اراده جدی که به طور مشخص جمع آوری بشوند وجود نداشته است. به عنوان شهروند وقتی به بعضی مناطق شهری می رویم خیلی واضح باعث تنش است چون فردی که در آن موقع قدم می زند معتقد است که پارکبان هست، درحالی که از نظر قانونی نباید اقدام به دریافت وجه کند.
به گزارش "پدال نیوز"
به گزارش پدال نیوز، الهام فخاری در گفت و گو با جام جم آنلاین درخصوص پارکبان هایی که هنوز در سطح شهر هستند و در قبال پارک خودرو درخواست پولی از صاحبان خودروها می کنند گفت: هدف و فلسفه ایجاد پارکبانها نظم بخشی و مدیریت پارک حاشیهای و زمان توقف بوده است نه اینکه این مسئله به شغل برخی افراد بدل شود و افراد از این راه امرار معاش کنند.
وی با بیان اینکه اگر شهروندی از مصوبات شورا اطلاع داشته باشد کارش با پارک بانان به درگیری ختم می شود گفت: این موضوع کم کاری سازمان مجری این طرح است. تا زمانی که یک فرد در یک جایی برای ما ایجاد درآمد می کند تا پایانش هم مسئولیت اجتماعی اوست که هم به جامعه و مخاطب آن خدمات اعلام کند که چنین تعهد و خدمتی دیگر انجام نمی شود و هم با نیروهای کاری خود اتمام حجت کند.
عضو شورای شهر با اشاره به اشتغال این افراد گفت: در این موضوع اشتغال یک مسئله مهم است که مسئولان کشور هم بر آن حساس هستند. شغل تعریف دارد با تعداد ساعت کار، حقوق، بیمه و دریافت مشخص که در قانون کار ذکر شده است. این که ما به رسمیت بشناسیم این نوع خدمات را، عملاً از نیرو بهره کشی کردیم. چون کسی نه جایی پاسخگوست و نه کسی متولی آن است. چگونه می توانیم بگویم که ایجاد شغل شده است. به هرحال نهادهایی داریم که در مورد فضاهای عمومی شهر، مشاعات و موضوعاتی که به حقوق شهروندی برمی گردد تصمیم گیری کنند. تصمیم شورای شهر ما این بوده که اجازه انجام این کار را ندهیم و درست هم نیست که از کنار خیابان که حق همه مردم و حق عمومی است ما بیایم برای یک عده ای اشتغال ایجاد کنیم.
عضو شورای شهر افزود: بنابر لغو قرارداد این نیروها و تصمیم و مصوبه ای که وجود دارد دیگر ارائه چنین خدماتی به این شکل نخواهیم داشت. ولی همچنان کاری از طرف پیمانکار صورت نگرفته است. در یک دوره ای که سازمان مجری این طرح که از این افراد به عنوان نیروی کار استفاده کرده و مسئولیت پایان کار این نیروها و جمع آوری و اعلام پایان کار این پروژه نیز با مجری است؛ حداقل می توانستند بنرهای در سطح شهر جهت اطلاع عموم بزنند.
فخاری با اشاره به اینکه ساماندهی پارکومترها در کمیسیون حمل و نقل به آن پرداخت شده است گفت: این مسائل، موضوع اقتصادی و حمل و نقلی شهر نیست. بلکه با مسئله اجتماعی ما درگیر است.
این عضو شورای شهر تاکید کرد : پیشنهاد من این است که یک کارگروه در این مورد تعریف کنیم. این کاری که سازمان مجری این طرح کوتاهی کرده است. این کارگروه با برنامه و رویکرد مشخصی اطلاع رسانی کند. کار این کارگروه گزارش میدانی از افرادی که هنوز به صورت پراکنده و غیرقانونی مشغولند، بدون اینکه تنشی ایجاد بشود در این مورد توضیحی کامل بدهند که اگر به این روش ادامه بدهند با پلیس 110 سرکار پیدا می کنند.
وی با بیان اینکه اگر شهروندی از مصوبات شورا اطلاع داشته باشد کارش با پارک بانان به درگیری ختم می شود گفت: این موضوع کم کاری سازمان مجری این طرح است. تا زمانی که یک فرد در یک جایی برای ما ایجاد درآمد می کند تا پایانش هم مسئولیت اجتماعی اوست که هم به جامعه و مخاطب آن خدمات اعلام کند که چنین تعهد و خدمتی دیگر انجام نمی شود و هم با نیروهای کاری خود اتمام حجت کند.
عضو شورای شهر با اشاره به اشتغال این افراد گفت: در این موضوع اشتغال یک مسئله مهم است که مسئولان کشور هم بر آن حساس هستند. شغل تعریف دارد با تعداد ساعت کار، حقوق، بیمه و دریافت مشخص که در قانون کار ذکر شده است. این که ما به رسمیت بشناسیم این نوع خدمات را، عملاً از نیرو بهره کشی کردیم. چون کسی نه جایی پاسخگوست و نه کسی متولی آن است. چگونه می توانیم بگویم که ایجاد شغل شده است. به هرحال نهادهایی داریم که در مورد فضاهای عمومی شهر، مشاعات و موضوعاتی که به حقوق شهروندی برمی گردد تصمیم گیری کنند. تصمیم شورای شهر ما این بوده که اجازه انجام این کار را ندهیم و درست هم نیست که از کنار خیابان که حق همه مردم و حق عمومی است ما بیایم برای یک عده ای اشتغال ایجاد کنیم.
عضو شورای شهر افزود: بنابر لغو قرارداد این نیروها و تصمیم و مصوبه ای که وجود دارد دیگر ارائه چنین خدماتی به این شکل نخواهیم داشت. ولی همچنان کاری از طرف پیمانکار صورت نگرفته است. در یک دوره ای که سازمان مجری این طرح که از این افراد به عنوان نیروی کار استفاده کرده و مسئولیت پایان کار این نیروها و جمع آوری و اعلام پایان کار این پروژه نیز با مجری است؛ حداقل می توانستند بنرهای در سطح شهر جهت اطلاع عموم بزنند.
فخاری با اشاره به اینکه ساماندهی پارکومترها در کمیسیون حمل و نقل به آن پرداخت شده است گفت: این مسائل، موضوع اقتصادی و حمل و نقلی شهر نیست. بلکه با مسئله اجتماعی ما درگیر است.
این عضو شورای شهر تاکید کرد : پیشنهاد من این است که یک کارگروه در این مورد تعریف کنیم. این کاری که سازمان مجری این طرح کوتاهی کرده است. این کارگروه با برنامه و رویکرد مشخصی اطلاع رسانی کند. کار این کارگروه گزارش میدانی از افرادی که هنوز به صورت پراکنده و غیرقانونی مشغولند، بدون اینکه تنشی ایجاد بشود در این مورد توضیحی کامل بدهند که اگر به این روش ادامه بدهند با پلیس 110 سرکار پیدا می کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها