کد خبر:
۶۳۹۶۷ ۱۳:۰۹
۱۳۹۶/۰۶/۲۲
ورود کاخ سفید در سیاستهای خودرویی آمریکا
پدال نیوز: کاخ سفید در لایحهای که این هفته ارائه کرد، با معاف کردن خودروسازان از به کارگیری برخی استانداردها، درخواست تسریع ساخت خودرانها را داد و خواهان استقرار سالانه 100 هزار خودرو مجهز به فناوری خودران شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، با تصویب این لایحه برخی از استانداردهای ایمنی از خودرانها حذف میشود و همین امر موجب نگرانی برخی مقامات دولتی درباره امنیت جانی شهروندان شده است. اما هر ایالت مختار است که اجازه تردد خودروهای مجهز به فناوری خودران را بدهند یا خیر.
پیش بینی میشود که با قدم گذاشتن خودرانها به جادهها، تلفات جادهای به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند و این در حالی است که سال گذشته، در آمریکا بیش از 40 هزار مورد تلفات جادهای وجود داشته است.
از طرفی اعضای سنا آمریکا به دنبال تنظیم قوانینی جدید برای خودرانها هستند اما هنوز لایحهای معرفی نکردهاند. در صورت تنظیم این لایحه توسط سنا، کنگره با دو لایحه متفاوت، یکی از طرف کاخ سفید و یکی از طرف اعضای سنا مواجه خواهد شد.
انجمن خودروسازان آمریکا بیان کرد: لایحه کاخ سفید شامل طیف وسیعی از معیارها و استانداردهایی است که خودروسازان را از به کارگیری امکاناتی که در امنیت و خودرو تاثیری ندارد، معاف میکند.
این لایحه مجوز استقرار 25 هزار خودرو مجهز به فناوری خودران را در مراکز فروش میدهد و تا سه سال دیگر این رقم به 100 هزار دستگاه میرسد.
اما مصرف کنندگان و گروههای امنیتی معتقدند که این لایحه موجب کاهش امنیت خودرانها شده و امکان تصادفات را افزایش میدهد.
به گفته گروههای حامی امنیت شهروندان: حذف این استانداردها در لایحه جدید، بی توجهی به سلامت و جان شهروندان آمریکایی است.
این لایحه خودروهای سنگین را به دلیل بیکار شدن بسیاری از رانندگان آنها، شامل نمیشود.
پیش بینی میشود که با قدم گذاشتن خودرانها به جادهها، تلفات جادهای به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند و این در حالی است که سال گذشته، در آمریکا بیش از 40 هزار مورد تلفات جادهای وجود داشته است.
از طرفی اعضای سنا آمریکا به دنبال تنظیم قوانینی جدید برای خودرانها هستند اما هنوز لایحهای معرفی نکردهاند. در صورت تنظیم این لایحه توسط سنا، کنگره با دو لایحه متفاوت، یکی از طرف کاخ سفید و یکی از طرف اعضای سنا مواجه خواهد شد.
انجمن خودروسازان آمریکا بیان کرد: لایحه کاخ سفید شامل طیف وسیعی از معیارها و استانداردهایی است که خودروسازان را از به کارگیری امکاناتی که در امنیت و خودرو تاثیری ندارد، معاف میکند.
این لایحه مجوز استقرار 25 هزار خودرو مجهز به فناوری خودران را در مراکز فروش میدهد و تا سه سال دیگر این رقم به 100 هزار دستگاه میرسد.
اما مصرف کنندگان و گروههای امنیتی معتقدند که این لایحه موجب کاهش امنیت خودرانها شده و امکان تصادفات را افزایش میدهد.
به گفته گروههای حامی امنیت شهروندان: حذف این استانداردها در لایحه جدید، بی توجهی به سلامت و جان شهروندان آمریکایی است.
این لایحه خودروهای سنگین را به دلیل بیکار شدن بسیاری از رانندگان آنها، شامل نمیشود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها