آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۳۷۵۴
۰۹:۵۷
۱۳۹۶/۰۶/۲۰
دبیر انجمن خودروسازان مطرح کرد:

انجمن خودروسازان عذر برخی اعضا را خواست

پدال نیوز: چند روز پیش رییس اتاق بازرگانی ایران از وجود 81 واحد خودروسازی در کشور خبر داد. حالا در این راستا دبیر انجمن خودروسازان می گوید که از این تعداد فقط دو خودروساز تیراژ اقتصادی دارند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، احمد نعمت بخش در گفت و گو با خبرنگار خودروکار، بابیان اینکه تنها دو خودروساز بزرگ کشور تیراژ اقتصادی تولید دارند، گفت: در راستای ادغام خودروسازان اقدامی صورت نگرفته و به نظر می‌رسد ادغام قطعه سازان اولویت دارد.
 
او با اشاره به تعداد واحدهای خودروسازی در ایران،اظهار کرد: تعداد واحدهای خودروسازی اعلامی از سوی ما براساس تعداد اعضای انجمن خودروسازان است که در سال‌های اخیر از تعداد اعضای انجمن کاسته شده است.
 
دبیر انحمن خودروسازان درباره دلیل کاهش اعضای انجمن خودروسازان، تصریح کرد: انجمن با توجه به معیارهای خود عذر برخی از اعضا را خواست و از معیارهای مهم انجمن می‌توان به تولید مستمر طی سه سال و تولید به میزان حداقل 30 درصد میزان اعلامی در پروانه تولید اشاره کرد.
 
دبیر انجمن خودروسازان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد اعضای انجمن خودروسازان 28 واحد است که این تعداد جزء فعالان صنعت خودروسازی کشور به‌حساب می‌آیند.
 
او با تأکید بر اینکه بسیاری از خودروسازان جدید عضو انجمن خودروسازان نیستند، در رابطه با ادغام خودروسازان، یادآور شد: در رابطه با طرح ادغام خودروسازان اقدامی صورت نگرفته است و به نظر می‌رسد باید تمرکز بر ادغام قطعه سازان باشد، زیرا در سطح جهانی خودروسازان با قطعه سازان بزرگ فعالیت می‌کنند.
 
نعمت‌بخش با تأکید بر اینکه خودروسازان نیز باید به سمت ادغام حرکت کنند، بیان می‌کند: قطعه سازان کوچک باید با یکدیگر ادغام شوند تا باقدرت بیشتری در زنجیره تأمین خودروسازان قرار بگیرند.
 
دبیر انجمن خودروسازان افزود: اولویت بر ادغام قطعه سازان است و دولت‌ها باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند تا خودروسازان به سمت ادغام حرکت کنند.
 
او ادغام ایران‌خودرو و سایپا را به دلیل حذف رقابت منطقی ندانست و گفت: خودروسازی‌هایی که تیراژ کمتر از 100 هزار دستگاه در سال دارند باید با یکدیگر ادغام شوند تا تیراژ اقتصادی داشته باشند.
 
نعمت‌بخش در پاسخ به این سؤال که چند واحد خودروسازی تیراژ اقتصادی تولید دارند، تأکید کرد: کارشناسان بر این باورند حداقل میزان تیراژ اقتصادی 100 هزار دستگاه است و با توجه به این شرایط تنها ایران‌خودرو و سایپا دارای تیراژ اقتصادی هستند.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو