ترکان: قطب سوم خودروسازی منتفی نشده است
پدال نیوز: دبیر شورای عالی مناطق آزاد آخرین وضعیت ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور را تشریح کرد و گفت که مذاکره با بزرگان صنعت خودرو دنیا برای قطب سوم در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پد ال نیوز به نقل از اقتصادنیوز، اکبر ترکان گفت: چندی پیش که موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار رسانه ای شد، با شرکت هایی در حال مذاکره بودیم که در شرایط تحریمی قادر باشند با ما همکاری کنند که با به ثمر رسیدن تلاش های دیپلماتیک برای حل مساله هسته ای این مذاکرات قطع شد.
او گفت: برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار مصمم هستیم و این موضوع منتفی نشده است بلکه با توجه به فرصت هایی که در پساتحریم به وجود آمده ترجیح بر این است از همه فرصت های بین المللی استفاده کنیم. لذا تحمل کرده ایم تا موعد برداشته شدن تحریم ها فرا برسد، آن وقت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی، از همه پتانسیل ها و امکانات موجود، بهره ببریم و بتوانیم تصمیمی بگیریم که بهترین تصمیم باشد.
ترکان افزود: مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم و بعدها نگوییم که ای کاش صبر کرده بودیم تا فضا بازتر شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حالی از قطب سوم خودروسازی سخن می گوید که کارشناسان بر این باورند با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در کرمان موتور، استان کرمان با افزایش سهم خود در تولید انواع خودرو کره ای، آلمانی و چینی در سال های گذشته، عملا به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شده است.
سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی نیز تصریح کرد که توسعه صنعت خودرو در کرمان یک اتفاق بزرگ است و پیش بینی می شود با گسترش فعالیت ها خود بتواند سهم بالاتری از تولید خودرو در ایران را از آن خود کند.
از نظر لیلاز سرمایه گذاری در ایران برای کمتر خودروسازی توجیه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه اشل اقتصادی تولید خودرو حداقل یکصدهزار دستگاه در سال است، به نظر می رسد بزرگان صنعت خودرو دنیا به دنبال تولید مشارکتی باشند و خود راسا وارد تولید خودرو خارج از زنجیره ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور نشوند.
رئیس جمهور سال گذشته در مراسم روز صنعت و معدن، موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی را علنی کرد و با انتقاد تلویحی از دو خودروساز بزرگ کشور گفت که آنها نباید از ورود رقبای جدید هراس داشته باشند. پس از آن بود که اکبر ترکان سخن از ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار به میان آورد و گفت که این قطب احتمالا با مشارکت سپاه در این منطقه ایجاد خواهد شد.
او اسفند ماه گذشته نیز در نشستی خبری گفته بود که تاکنون دو سرمایهگذار جدی و یک سرمایهگذار نیمه جدی برای راهاندازی قطب سوم خودروسازی در ایران ابراز تمایل کردهاند اما به دلیل اینکه ایران در آستانه شرایط جدید بینالمللی به سر میبرد، آنها منتظر روشن شدن فضای جدید هستند.
حال با توجه به توافق ایران با غرب و رقابت خودروسازان برای یافتن شرکای جدید باید دید که قطب سوم خودروسازی کشور، نصیب کدام خودروساز خواهد شد. آیا این شریک جدید تجاری از شرق آسیا پا به عرصه تولید خودرو در ایران می گذارد یا اینکه برندهای معتبر غربی در این رابطه به نقش آفرینی خواهند پرداخت؟
او گفت: برای ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار مصمم هستیم و این موضوع منتفی نشده است بلکه با توجه به فرصت هایی که در پساتحریم به وجود آمده ترجیح بر این است از همه فرصت های بین المللی استفاده کنیم. لذا تحمل کرده ایم تا موعد برداشته شدن تحریم ها فرا برسد، آن وقت برای ایجاد قطب سوم خودروسازی، از همه پتانسیل ها و امکانات موجود، بهره ببریم و بتوانیم تصمیمی بگیریم که بهترین تصمیم باشد.
ترکان افزود: مذاکرات به گونه ای پیش می رود تا از بهترین ها در قطب سوم استفاده کنیم به همین دلیل با صبوری پیش می رویم تا بتوانیم در انتخاب شرکای تجاری یا سرمایه گذاران دقت کافی را داشته باشیم و بعدها نگوییم که ای کاش صبر کرده بودیم تا فضا بازتر شود.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد در حالی از قطب سوم خودروسازی سخن می گوید که کارشناسان بر این باورند با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته در کرمان موتور، استان کرمان با افزایش سهم خود در تولید انواع خودرو کره ای، آلمانی و چینی در سال های گذشته، عملا به قطب سوم خودروسازی کشور تبدیل شده است.
سعید لیلاز، کارشناس مسائل اقتصادی نیز تصریح کرد که توسعه صنعت خودرو در کرمان یک اتفاق بزرگ است و پیش بینی می شود با گسترش فعالیت ها خود بتواند سهم بالاتری از تولید خودرو در ایران را از آن خود کند.
از نظر لیلاز سرمایه گذاری در ایران برای کمتر خودروسازی توجیه اقتصادی دارد و با توجه به اینکه اشل اقتصادی تولید خودرو حداقل یکصدهزار دستگاه در سال است، به نظر می رسد بزرگان صنعت خودرو دنیا به دنبال تولید مشارکتی باشند و خود راسا وارد تولید خودرو خارج از زنجیره ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور نشوند.
رئیس جمهور سال گذشته در مراسم روز صنعت و معدن، موضوع ایجاد قطب سوم خودروسازی را علنی کرد و با انتقاد تلویحی از دو خودروساز بزرگ کشور گفت که آنها نباید از ورود رقبای جدید هراس داشته باشند. پس از آن بود که اکبر ترکان سخن از ایجاد قطب سوم خودروسازی در چابهار به میان آورد و گفت که این قطب احتمالا با مشارکت سپاه در این منطقه ایجاد خواهد شد.
او اسفند ماه گذشته نیز در نشستی خبری گفته بود که تاکنون دو سرمایهگذار جدی و یک سرمایهگذار نیمه جدی برای راهاندازی قطب سوم خودروسازی در ایران ابراز تمایل کردهاند اما به دلیل اینکه ایران در آستانه شرایط جدید بینالمللی به سر میبرد، آنها منتظر روشن شدن فضای جدید هستند.
حال با توجه به توافق ایران با غرب و رقابت خودروسازان برای یافتن شرکای جدید باید دید که قطب سوم خودروسازی کشور، نصیب کدام خودروساز خواهد شد. آیا این شریک جدید تجاری از شرق آسیا پا به عرصه تولید خودرو در ایران می گذارد یا اینکه برندهای معتبر غربی در این رابطه به نقش آفرینی خواهند پرداخت؟
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها