عضو ناظر شورای رقابت خبر داد:
بررسی افزایش غیرقانونی قیمت خودرو در جلسه بعدی شورای رقابت
عضو ناظر شورای رقابت از بررسی افزایش غیرقانونی قیمت برخی خودروهای داخلی در جلسه آینده این شورا خبر داد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، عیسی امامی با اشاره به افزایش غیرقانونی قیمت برخی خودروهای داخلی، اظهار داشت: اگر خودروسازان برای این کار خود استدلالی دارند، باید اسناد و مدارکشان را به شورای رقابت ارائه کنند تا مورد بررسی قرار گیرد.
وی تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور در بخشنامهای رسماً اعلام کرد که دولت با هرگونه افزایش قیمت مخالف است، مگر اینکه برای این کار با دولت هماهنگی صورت گرفته باشد، به همین دلیل باید ببینیم افزایش قیمت خودرو مورد تأیید دولت بوده است و آیا استدلال خودروسازان در این مورد قابل قبول است یا خیر.
امامی با بیان اینکه جلسه قبلی شورای رقابت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، تشکیل نشد، گفت: تخلف خودروسازان در قیمتگذاری خودرو به صورت جدی از طرف شورای رقابت پیگیری خواهد شد و ما نیز به عنوان اعضای ناظر بر شورا، مطالبات مردم را در این مورد پیگیری خواهیم کرد.
شرکتهای ایران خودرو و سایپا اخیراً نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردهاند و دلیل این موضوع را افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده عنوان کردند. این در حالی است که قیمت برخی محصولات مانند تندر۹۰ و سراتو بیش از یک میلیون تومان افزایش یافته و خودروسازان دلیل این افزایش قیمت را نصب ایربگ و یا افزایش قیمت تمام شده تولید این خودروها عنوان میکنند.
به این ترتیب خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خود از محل نصب ایربگ یا افزایش قیمت تمام شده بدون مصوبه شورای رقابت عمل کرده اند که خلاف قانون است.
وی تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور در بخشنامهای رسماً اعلام کرد که دولت با هرگونه افزایش قیمت مخالف است، مگر اینکه برای این کار با دولت هماهنگی صورت گرفته باشد، به همین دلیل باید ببینیم افزایش قیمت خودرو مورد تأیید دولت بوده است و آیا استدلال خودروسازان در این مورد قابل قبول است یا خیر.
امامی با بیان اینکه جلسه قبلی شورای رقابت به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا، تشکیل نشد، گفت: تخلف خودروسازان در قیمتگذاری خودرو به صورت جدی از طرف شورای رقابت پیگیری خواهد شد و ما نیز به عنوان اعضای ناظر بر شورا، مطالبات مردم را در این مورد پیگیری خواهیم کرد.
شرکتهای ایران خودرو و سایپا اخیراً نسبت به افزایش قیمت محصولات خود اقدام کردهاند و دلیل این موضوع را افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده عنوان کردند. این در حالی است که قیمت برخی محصولات مانند تندر۹۰ و سراتو بیش از یک میلیون تومان افزایش یافته و خودروسازان دلیل این افزایش قیمت را نصب ایربگ و یا افزایش قیمت تمام شده تولید این خودروها عنوان میکنند.
به این ترتیب خودروسازان برای افزایش قیمت محصولات خود از محل نصب ایربگ یا افزایش قیمت تمام شده بدون مصوبه شورای رقابت عمل کرده اند که خلاف قانون است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها