نادیده گرفتن ظرفیت فرسودهها
سال گذشته همزمان با رشد تولید خودرو در کشور، روند خروج خودروهای فرسوده نیز نسبت به سال 92 از وضعیت بهتری برخوردار شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، هر چند با توجه به افزایش قیمت خودرو طی دو سال گذشته و همچنین حذف منابع عمومی و تسهیلات دولتی روند خروج فرسودهها طی سالهای گذشته رو به کندی است، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان خروج فرسودهها در شرایط کنونی ظرفیتی است که نایده گرفته شده است.
در حال حاضر میزان خودرو سبک فرسوده اعلامی از سوی پلیس راهور در سال 93 که انباشت سالهای گذشته نیز است یک میلیون و 134 هزار و 46 دستگاه برآورده شده که با توجه به خروج 311 هزار دستگاهی در همین سال تعداد خودروهایی که باید از رده خارج شوند به 822 هزار و 96 دستگاه میرسد. با در نظر گرفتن تعداد خودروهایی که در سال جدید به جمع خودروهای فرسوده اضافه میشود میتوان گفت که کل برنامه اسقاط خودروهای سبک در سال جاری باید 875 هزار دستگاه باشد. این در شرایطی است که طبق برنامهریزی ستاد مدیریت مصرف سوخت قرار است حدود 400 هزار دستگاه خودرو از رده خارج شود. در حال حاضر با توجه به برنامهریزی وزارت صنعت مبنیبر تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در سال جاری نگرانیهایی بابت فروش خودرو در بازار داخلی به گوش میرسد، این در شرایطی است که با توجه به کیفیت خودروهای داخلی و عدم صادرات چشمگیر مازاد تولید خودروسازان با تقاضای مناسبی همراه نیست؛ بنابراین خروج خودروهای فرسوده در شرایط کنونی میتواند ظرفیتی ایجاد شده برای فروش مازاد تولید خودروسازان باشد .بنابر تجربه جهانی، بسیاری از خودروسازان معتبر، برای ایجاد ظرفیت فروش خودروهای خود، به راهکار خروج فرسودهها همراه با در نظر گرفتن مزایایی در این زمینه متوسل شدند حال آنکه هم اکنون در ایران ظرفیتی بیش از 800هزار دستگاهی بهوجود آمده است.
در حال حاضر میزان خودرو سبک فرسوده اعلامی از سوی پلیس راهور در سال 93 که انباشت سالهای گذشته نیز است یک میلیون و 134 هزار و 46 دستگاه برآورده شده که با توجه به خروج 311 هزار دستگاهی در همین سال تعداد خودروهایی که باید از رده خارج شوند به 822 هزار و 96 دستگاه میرسد. با در نظر گرفتن تعداد خودروهایی که در سال جدید به جمع خودروهای فرسوده اضافه میشود میتوان گفت که کل برنامه اسقاط خودروهای سبک در سال جاری باید 875 هزار دستگاه باشد. این در شرایطی است که طبق برنامهریزی ستاد مدیریت مصرف سوخت قرار است حدود 400 هزار دستگاه خودرو از رده خارج شود. در حال حاضر با توجه به برنامهریزی وزارت صنعت مبنیبر تولید یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو در سال جاری نگرانیهایی بابت فروش خودرو در بازار داخلی به گوش میرسد، این در شرایطی است که با توجه به کیفیت خودروهای داخلی و عدم صادرات چشمگیر مازاد تولید خودروسازان با تقاضای مناسبی همراه نیست؛ بنابراین خروج خودروهای فرسوده در شرایط کنونی میتواند ظرفیتی ایجاد شده برای فروش مازاد تولید خودروسازان باشد .بنابر تجربه جهانی، بسیاری از خودروسازان معتبر، برای ایجاد ظرفیت فروش خودروهای خود، به راهکار خروج فرسودهها همراه با در نظر گرفتن مزایایی در این زمینه متوسل شدند حال آنکه هم اکنون در ایران ظرفیتی بیش از 800هزار دستگاهی بهوجود آمده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها