آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۶۲۷۵۱
۰۹:۵۱
۱۳۹۶/۰۶/۰۶

عوارض تهران - قم باید به 1500 تومان برسد

پدال نیوز: رئیس سازمان راهداری گفت: عوارض آزادراه تهران ـ قم باید به 1500 تومان افزایش یابد تا هم هزینه نگهداری این آزادراه تأمین شود هم بخشی از ...
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز؛ رئیس سازمان راهداری گفت: عوارض آزادراه تهران ـ قم باید به 1500 تومان افزایش یابد تا هم هزینه نگهداری این آزادراه تأمین شود هم بخشی از درآمدهای آن به قم ـ گرمسار اختصاص یابد.
 
داوود کشاورزیان در گفت وگو با مهر درباره افزایش عوارض آزادراه تهران ـ قم اظهار کرد: در حال حاضر عوارض این آزادراه برای سواری ها ۵۰۰ تومان است که تنها می تواند ۳۰ تا ۴۰ درصد هزینه نگهداری آزادراه را پوشش دهد.
 
وی با بیان اینکه از سوی دیگر عوارض آزادراه قم ـ گرمسار ۱۰ هزار تومان است، افزود: این آزادراه نیز به دلیل بالا بودن مبلغ عوارض با کمبود تردد مواجه است. بنابراین باید بتوانیم با افزایش مبلغ عوارض آزادراه تهران ـ قم به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان (برای سواری)، علاوه بر اینکه هزینه تعمیرات و نگهداری این آزادراه را تأمین می کنیم، بتوانیم بخشی از درآمدهای آن را به آزادراه قم ـ گرمسار بدهیم تا مبلغ عوارض قم ـ گرمسار به ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش یابد. در مقابل حجم تقاضای عبور و تردد از قم ـ گرمسار نیز افزایش خواهد یافت.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در عوارضی آزادراه تهران ـ قم با طول ۱۲۰ کیلومتر تنها ۵۰۰ تومان از خودروهای عبوری عوارض اخذ می شود این در حالی است که عوارض سایر آزادراه های با طول تا ۲۰۰ کیلومتر، در رِنج قیمتی ۷ تا ۸ هزار تومان است. بنابراین تا میزان معقول فاصله زیادی دارد و باید از مبلغ فعلی بیشتر شود.
 
وی مبلغ تعیین شده برای عوارض آزادراه قم ـ گرمسار را ۱۲ هزار تومان عنوان و تصریح کرد: از آنجایی که بر اساس قانون مبلغ عوارض آزادراه های خصوصی را وزیر راه و شهرسازی تعیین می کند، آخوندی نیز ۲ هزار تومان از مبلغ تعیین شده کم کرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در چاسخ به این پرسش که آیا از نظر قانونی امکان انتقال بخشی از درآمدهای یک آزادراه به آزدراه دیگر وجود دارد؟ خاطرنشان کرد: این راه حل، منع قانونی ندارد چرا که بر اساس الگوی قرارداد دولت با شرکت سازنده و بهره بردار آزادراه های خصوصی مصوب مجلس که آزادراه قم ـ گرمسار نیز از جمله آنهاست، دولت می تواند در صورت عدم تأمین منابع درآمدی شرکت سازنده آزادراه از محل عوارض، دولت بخشی از هزینه های آن را جبران کند. با توجه به اینکه آزادراه تهران ـ قم، دولتی است، می توانیم بخشی از درآمدهای آن را به قم ـ گرمسار بدهیم.
 
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال افزایش عوارض تهران ـ قم گفت: به دلیل آنکه شورای اقتصاد در خصوص تعیین نرخ عوارش آزادراه های دولتی تصمیم گیرنده نهایی است و این شورا نیز با افزایش نرخ عوارض موافقت نمی کند، چنین درخواستی به آنها ارائه نداده ایم.
 
کشاورزیان ادامه داد: شورای اقتصاد خیلی در این خصوص سخت گیری می کند؛ در جلساتی با موضوع افزایش عوارض آزادراه، کل اقتصاد کلان را برای حساب و کتاب یافتن فرمول افزایش عوارض در یک جلسه مرور می کنند تا ببینند آیا امکان افزایش عوارض آزادراهی وجود دارد یا خیر؛ به نحوی که از ارائه درخواست افزایش عوارض به این شورا پشیمان می شویم.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو