کد خبر:
۶۱۷۴۱ ۰۸:۱۰
۱۳۹۶/۰۵/۲۳
معاون حملونقل ادارهکل حملونقل جادهای استان همدان:
فعالیت «اسمپ» غیرقانونی است
پدال نیوز: معاون حملونقل ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای استان همدان با حضور در دفتر ایسنا با بیان اینکه شرکت حملونقل مسافر «اسمپ» بدون مجوز این ادارهکل فعالیت میکند، گفت: باید به مردم اطلاعرسانی شود که جابجایی مسافر از این طریق خطرآفرین و خطرزاست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مصطفی پناهنده با اشاره به جابجایی مسافر توسط شرکت اسمپ در همدان، اعلام کرد: فعالیت این خودروها در حوزههای برونشهری غیرقانونی و غیرحرفهای است چرا که تمامی وسایل حملونقل عمومی برونشهری باید شناسنامهدار باشند در حالیکه رانندگان این نوع وسایل حملونقل مجوزی از سوی ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای دریافت نکردهاند.
وی همچنین وظیفه راهداری و حملونقل جادهای را حفاظت از راهها و سلامت مردم دانست و اظهار کرد: فعالیت در حوزه راه و حملونقل نیازمند نگرش حرفهای و تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه این ادارهکل امکان بهرهبرداری از راه را به عنوان وسیله ارتباطی فراهم میکند، تصریح کرد: در این راستا ابزارهای مختلفی بهکار گرفته میشود که یکی از آنها بحث ITS است.
وی با بیان اینکه سیستم حملونقل هوشمند برای حقظ و نگهداری از راههای استان بهکار گرفته میشود، عنوان کرد: رسانهها در زمینه آگاهیبخشی به مردم نسبت به حق و حقوق خود میتوانند ایفای نقش داشته باشند.
پناهنده خاطرنشان کرد: در استان همدان بیش از 57 شرکت حملونقل مسافر و 96 شرکت حمل کالا وجود دارد که سالانه بیش از 9 میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در استان جابجا میکنند که نسبت به وسعت و جمعیت و طول راههای استان رقم قابل توجهی است.
معاون حملونقل استان همدان اظهار کرد: اگر رسانهها به مردم آگاهی دهند مردم ایمنتر و سالمتر در جادهها تردد میکنند و اقتصاد استان هم شکوفاتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال شمار دوربینهای ثبت تخلف استان به 66 مورد میرسد، گفت: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی استان همدان 11 دوربین ثبت تخلف وجود دارد و 50 دوربین دیگر تا پایان سال نصب میشود که تا کنون بیش از 80 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.
پناهنده با اشاره به وجود 57 دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان، یادآور شد: ترافیک جادهها توسط 15 دستگاه دوربین پایش تصویری در محورهای مواصلاتی رصد میشود.
وی ادامه داد: همچنین 2 دستگاه توزین در حال حرکت ماشینهای باری را به صورت محوری وزنسنجی میکنند و در صورت زیاد بودن وزن کالا به نخستین پاسگاه مخابره میشود.
معاون حملونقل استان همدان با تأکید بر اینکه به دنبال تجهیز سواریهای عمومی و نفتکشها به سامانه سپهتن هستیم، بیان کرد: تمام اتوبوسهای بینشهری استان به سامانه سپهتن به عنوان جعبه سیاه مجهز هستند و تخلفات رانندگان را ثبت میکنند و قابلیت عکسبرداری از رانندگان را نیز دارند که با این اقدام ضریب ایمنی سفرهای عمومی افزایش مییابد.
وی همچنین وظیفه راهداری و حملونقل جادهای را حفاظت از راهها و سلامت مردم دانست و اظهار کرد: فعالیت در حوزه راه و حملونقل نیازمند نگرش حرفهای و تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه این ادارهکل امکان بهرهبرداری از راه را به عنوان وسیله ارتباطی فراهم میکند، تصریح کرد: در این راستا ابزارهای مختلفی بهکار گرفته میشود که یکی از آنها بحث ITS است.
وی با بیان اینکه سیستم حملونقل هوشمند برای حقظ و نگهداری از راههای استان بهکار گرفته میشود، عنوان کرد: رسانهها در زمینه آگاهیبخشی به مردم نسبت به حق و حقوق خود میتوانند ایفای نقش داشته باشند.
پناهنده خاطرنشان کرد: در استان همدان بیش از 57 شرکت حملونقل مسافر و 96 شرکت حمل کالا وجود دارد که سالانه بیش از 9 میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در استان جابجا میکنند که نسبت به وسعت و جمعیت و طول راههای استان رقم قابل توجهی است.
معاون حملونقل استان همدان اظهار کرد: اگر رسانهها به مردم آگاهی دهند مردم ایمنتر و سالمتر در جادهها تردد میکنند و اقتصاد استان هم شکوفاتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه تا پایان امسال شمار دوربینهای ثبت تخلف استان به 66 مورد میرسد، گفت: در حال حاضر در محورهای مواصلاتی استان همدان 11 دوربین ثبت تخلف وجود دارد و 50 دوربین دیگر تا پایان سال نصب میشود که تا کنون بیش از 80 درصد عملیات اجرایی آن انجام شده است.
پناهنده با اشاره به وجود 57 دستگاه ترددشمار در محورهای مواصلاتی استان، یادآور شد: ترافیک جادهها توسط 15 دستگاه دوربین پایش تصویری در محورهای مواصلاتی رصد میشود.
وی ادامه داد: همچنین 2 دستگاه توزین در حال حرکت ماشینهای باری را به صورت محوری وزنسنجی میکنند و در صورت زیاد بودن وزن کالا به نخستین پاسگاه مخابره میشود.
معاون حملونقل استان همدان با تأکید بر اینکه به دنبال تجهیز سواریهای عمومی و نفتکشها به سامانه سپهتن هستیم، بیان کرد: تمام اتوبوسهای بینشهری استان به سامانه سپهتن به عنوان جعبه سیاه مجهز هستند و تخلفات رانندگان را ثبت میکنند و قابلیت عکسبرداری از رانندگان را نیز دارند که با این اقدام ضریب ایمنی سفرهای عمومی افزایش مییابد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش