ورود بنزین بیکیفیت به کشور ممنوع
پدال نیوز: رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور با اشاره به اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی بنزین وارداتی را مطابق با معیارهای خود در مبادی ورودی کنترل و ارزیابی میکنند گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر ورود بنزین آلوده داده نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مقوله بنزین وارداتی و اینکه استاندارد هست یا نه باز هم مورد توجه قرار گرفته است تا جایی که چندی پیش نیره پیروزبخت رئیس سازمان استاندارد با تاکید بر اینکه با سختگیری بیشتری واردات بنزین را کنترل میکنیم گفت: با استخراج نتایج آزمایش واردات بنزین متوجه شدیم بنزین وارداتی توزیع شده در دو کلان شهر دارای مشکل بوده و بنزین یک کلانشهر خارج از استاندارد بود.
عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره ادعای عرضه بنزین غیراستاندارد وارداتی در برخی شهرها، اظهار کرد: در هشت کلانشهر کشور، بنزین یورو 4 و پاک عرضه می شود که البته در برخی شهرها مانند شیراز و مشهد، بخشی از نیاز سوخت با بنزین یورو 4 و بخشی نیز توسط بنزین معمولی تامین می شود البته می توان این نکته را متذکر شد که بنزین معمولی که توزیع می شود، غیراستاندارد نیست و از همه استانداردهای لازم برخوردار است.
ناصر رئیسیفرد رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور در پاسخ به این که آیا بنزین وارداتی غیراستاندارد است؟ گفت: معیاری برای سنجش بنزین در جایگاهها نداریم و در کشور کسی صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد و مابراساس بنزینی که وارد کشور میشود طبق برنامه آن را در جایگاهها توزیع می کنیم.
وی تصریح کرد: در همین راستا نمایندگان کنترل کیفیت از طرف شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی براساس معیارهای خود بنزین را ارزیابی می کنند و بعد از اینکه تایید شد اجازه توزیع در جایگاهها صادر میشود.
رئیسیفرد تاکید کرد: بنابراین آنچه که قابل گفتن است در مبادی ما واحدهای کنترل کیفیت وزارت نفت مستقر هستند و فرآورده را قبل از تحویل ابتدا نمونهگیری میکنند بعد اجازه انتقال بنزین از طریق تانکرهای دریایی و زمینی به خطوط لوله و جایگاهها میدهند. اگر دستکاری صورت گیرد بنده در جریان نیستم این را می توانم بگویم که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مبادی ورودی و تمامی مبادی که بنزین وارد می شود نماینده کنترل کیفیت دارد و بنزین را آزمایش میکنند اگر براساس معیارهای خودشان مورد سنجش نباشد اجازه تخلیه صادر نمی کنند.
گفتنی است ایران، بخشی از نیاز به بنزین را از محل واردات، تامین می کند، اما با برنامه ریزی های انجام شده، پس از راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها واردات بنزین متوقف خواهد شد، بلکه ایران به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می شود.
هم اکنون ایران از بین پنج فرآورده اصلی نفت، صادرکننده چهار فرآورده نفتی شامل گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع بوده و در شرایط فعلی، تنها بخشی از بنزین مورد نیاز کشور از محل واردات تامین و توزیع می شود.
منبع: ایسکا نیوز
عباس کاظمی معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران درباره ادعای عرضه بنزین غیراستاندارد وارداتی در برخی شهرها، اظهار کرد: در هشت کلانشهر کشور، بنزین یورو 4 و پاک عرضه می شود که البته در برخی شهرها مانند شیراز و مشهد، بخشی از نیاز سوخت با بنزین یورو 4 و بخشی نیز توسط بنزین معمولی تامین می شود البته می توان این نکته را متذکر شد که بنزین معمولی که توزیع می شود، غیراستاندارد نیست و از همه استانداردهای لازم برخوردار است.
ناصر رئیسیفرد رئیس کانون جایگاهداران سوخت کشور در پاسخ به این که آیا بنزین وارداتی غیراستاندارد است؟ گفت: معیاری برای سنجش بنزین در جایگاهها نداریم و در کشور کسی صلاحیت اظهار نظر در این زمینه را ندارد و مابراساس بنزینی که وارد کشور میشود طبق برنامه آن را در جایگاهها توزیع می کنیم.
وی تصریح کرد: در همین راستا نمایندگان کنترل کیفیت از طرف شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی براساس معیارهای خود بنزین را ارزیابی می کنند و بعد از اینکه تایید شد اجازه توزیع در جایگاهها صادر میشود.
رئیسیفرد تاکید کرد: بنابراین آنچه که قابل گفتن است در مبادی ما واحدهای کنترل کیفیت وزارت نفت مستقر هستند و فرآورده را قبل از تحویل ابتدا نمونهگیری میکنند بعد اجازه انتقال بنزین از طریق تانکرهای دریایی و زمینی به خطوط لوله و جایگاهها میدهند. اگر دستکاری صورت گیرد بنده در جریان نیستم این را می توانم بگویم که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در مبادی ورودی و تمامی مبادی که بنزین وارد می شود نماینده کنترل کیفیت دارد و بنزین را آزمایش میکنند اگر براساس معیارهای خودشان مورد سنجش نباشد اجازه تخلیه صادر نمی کنند.
گفتنی است ایران، بخشی از نیاز به بنزین را از محل واردات، تامین می کند، اما با برنامه ریزی های انجام شده، پس از راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها واردات بنزین متوقف خواهد شد، بلکه ایران به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می شود.
هم اکنون ایران از بین پنج فرآورده اصلی نفت، صادرکننده چهار فرآورده نفتی شامل گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع بوده و در شرایط فعلی، تنها بخشی از بنزین مورد نیاز کشور از محل واردات تامین و توزیع می شود.
منبع: ایسکا نیوز
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش