کد خبر:
۶۰۲۵۱ ۱۴:۵۸
۱۳۹۶/۰۵/۰۲
قول قالیباف برای اتمام خطوط مترو تا پایان دوره اش
پدال نیوز- شهردار تهران گفت: تمام خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، محمدباقر قالیباف در حاشیه مراسم بهرهبرداری از 66 دستگاه واگن و لوکوموتیو برقی مترو تهران و حومه و همین طور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با ورود اتوبوسهای تککابین جدید، اظهار داشت: وعدهای که به مردم داده بودیم به همت مجریان و کارکنان مترو و شرکت واگنسازی عملی شد.
وی ادامه داد: قول داده بودیم در هر فصل تعدادی واگن را وارد شهر کنیم و امروز بر اساس این قول 66 واگن به مترو اضافه شد و همین طور 30 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شد.
قالیباف بیان داشت: بر همین اساس 200 هزار نفر به ظرفیت روزانه مسافربری حمل و نقل اضافه میشود.
وی افزود: در بخش اقتصادی نیز قرارداد 450 میلیون یورویی بانک شهر بسته شده است و 200 واگن دیگر تا پایان سال تحویل مترو داده خواهد شد.
شهردار تهران یادآور شد:شرکت واگنسازی این ظرفیت را دارد که روزانه دو واگن بسازد و به عبارتی در سال 600 واگن در این شرکت ساخته میشود، ولی از سوی دیگر با مشکلات نقدینگی و منابع مالی مواجه هستیم و باید دولت در توسعه واگنسازی توجه بیشتری داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به تلاش همکاران تمامی خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری به بهرهبرداری میرسد.
قالیباف درباره خطوط 6 و 8 مترو اشاره کرد و گفت: خط 6 بیش از 95 درصد پیشرفت داشته است و قطعاً به زودی مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و تا پایان این دوره ظرفیت مترو تا 10 میلیون نفر مسافر در روز میرسد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ادامه بزرگراه حکیم تا هفته آینده آماده و مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
وی درباره خطوط مترو اظهار داشت: در سالهای گذشته در حوزه تصمیمگیری مترو حومه را از تهران جدا کردند که در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاد و دوباره مترو حومه به تهران سپرده شد که مترو فرودگاه امام (ره) راهاندازی و افتتاح شد.
قالیباف یادآور شد: به دنبال آن هستیم که ادامه خط 3 به اسلامشهر متصل شود.
شهردار تهران با اشاره عدم اجرای تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی گفت:بر اساس قانون باید 82.5 درصد از پول اتوبوسها را دولت پرداخت کند ولی از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوسی واگذار نشده است.
وی بیان داشت: شهرداری تهران به دنبال خصوصیسازی تلاش کرد و امروز یکی از افتخارات ما این است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی نسبت به تأمین اتوبوسهای لازم اقدام کردیم.
قالیباف بیان داشت: در حال حاضر از هر کجای شهر که باشید با طی کردن 350 متر حتماً به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس دسترسی پیدا خواهید کرد.
وی ادامه داد: قول داده بودیم در هر فصل تعدادی واگن را وارد شهر کنیم و امروز بر اساس این قول 66 واگن به مترو اضافه شد و همین طور 30 دستگاه اتوبوس نیز به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه شد.
قالیباف بیان داشت: بر همین اساس 200 هزار نفر به ظرفیت روزانه مسافربری حمل و نقل اضافه میشود.
وی افزود: در بخش اقتصادی نیز قرارداد 450 میلیون یورویی بانک شهر بسته شده است و 200 واگن دیگر تا پایان سال تحویل مترو داده خواهد شد.
شهردار تهران یادآور شد:شرکت واگنسازی این ظرفیت را دارد که روزانه دو واگن بسازد و به عبارتی در سال 600 واگن در این شرکت ساخته میشود، ولی از سوی دیگر با مشکلات نقدینگی و منابع مالی مواجه هستیم و باید دولت در توسعه واگنسازی توجه بیشتری داشته باشد.
وی یادآور شد: با توجه به تلاش همکاران تمامی خطوط مترو تا پایان این دوره شهرداری به بهرهبرداری میرسد.
قالیباف درباره خطوط 6 و 8 مترو اشاره کرد و گفت: خط 6 بیش از 95 درصد پیشرفت داشته است و قطعاً به زودی مورد بهرهبرداری قرار میگیرد و تا پایان این دوره ظرفیت مترو تا 10 میلیون نفر مسافر در روز میرسد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ادامه بزرگراه حکیم تا هفته آینده آماده و مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
وی درباره خطوط مترو اظهار داشت: در سالهای گذشته در حوزه تصمیمگیری مترو حومه را از تهران جدا کردند که در این مدت هیچ اتفاقی نیفتاد و دوباره مترو حومه به تهران سپرده شد که مترو فرودگاه امام (ره) راهاندازی و افتتاح شد.
قالیباف یادآور شد: به دنبال آن هستیم که ادامه خط 3 به اسلامشهر متصل شود.
شهردار تهران با اشاره عدم اجرای تعهدات دولت در حوزه حمل و نقل عمومی گفت:بر اساس قانون باید 82.5 درصد از پول اتوبوسها را دولت پرداخت کند ولی از سال 89 تا کنون هیچ اتوبوسی واگذار نشده است.
وی بیان داشت: شهرداری تهران به دنبال خصوصیسازی تلاش کرد و امروز یکی از افتخارات ما این است که با رویکرد اقتصاد مقاومتی نسبت به تأمین اتوبوسهای لازم اقدام کردیم.
قالیباف بیان داشت: در حال حاضر از هر کجای شهر که باشید با طی کردن 350 متر حتماً به یک ایستگاه حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس دسترسی پیدا خواهید کرد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش