کد خبر:
۶۰۲۰۲ ۰۸:۱۷
۱۳۹۶/۰۵/۰۲
اگر شورای رقابت نبود، قیمت خودرو چه میشد؟
پدال نیوز: در حالی مدیرعامل سایپا معتقد است، قیمت گذاری خودرو باید به بازار محول شود که رئیس شورای رقابت می گوید: مطمئناً اگر نظارت این شورا نبود وضعیت بازار خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان خیلی بدتر از الان می شد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، از همان روزهای نخست ورود شورای رقابت به بازار خودرو، انتقادات زیادی به این موضوع از سوی شرکت های خودروساز مطرح شد که چرا قیمت خودرو را باید شورای رقابت تعیین کند. این در حالی است که این شورا بازار خودرو را انحصاری دانسته و براساس قانون خود را ملزم به تعیین دستورالعمل قیمت گذاری خودرو می داند.
شیوا در همین ارتباط در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اگر شورای رقابت نبود قیمتها تا چه میزان افزایش پیدا میکرد؟ گفته است: مطمئنم اگر شورای رقابت نظارت و کنترلی بر بازار خودرو نداشت وضعیت بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان خیلی بدتر از الان بود. در حال حاضر در بازار آرامش نسبی وجود دارد.
وی اضافه کرده است: اگر خودروهای دیگری به عنوان رقیب پراید در بازار بود آن زمان بازار این خودرو انحصاری نبود و ما قیمتگذاری این محصول را انجام نمیدادیم. اگر عدهای معتقدند که بازار خودروهای پایینتر از 45 میلیون تومان انحصاری نیست بیایند بگویند سهم خودروسازان و تنوع محصولات آنها در این بخش چگونه است و آیا مردم در خرید ملزم به خرید محصولات محدودی هستند یا قدرت انتخاب دارند؟
اظهارات رئیس شورای رقابت در انحصاری بودن بازار خودرو در حالی مطرح میشود که مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفته است: قیمت گذاری خودرو باید توسط بازار انجام شود. در قیمت گذاری دستوری هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراضی هستند.
وی با بیان اینکه اگر قیمتگذاری توسط بازار انجام شود تولیدکننده باید از سیاست های بازار تبعیت کند، افزود: بهترین کار این است که روش قیمت گذاری تغییر پیدا کند.
تسنیم
شیوا در همین ارتباط در پاسخ به این پرسش که به نظر شما اگر شورای رقابت نبود قیمتها تا چه میزان افزایش پیدا میکرد؟ گفته است: مطمئنم اگر شورای رقابت نظارت و کنترلی بر بازار خودرو نداشت وضعیت بازار خودروهای زیر 45 میلیون تومان خیلی بدتر از الان بود. در حال حاضر در بازار آرامش نسبی وجود دارد.
وی اضافه کرده است: اگر خودروهای دیگری به عنوان رقیب پراید در بازار بود آن زمان بازار این خودرو انحصاری نبود و ما قیمتگذاری این محصول را انجام نمیدادیم. اگر عدهای معتقدند که بازار خودروهای پایینتر از 45 میلیون تومان انحصاری نیست بیایند بگویند سهم خودروسازان و تنوع محصولات آنها در این بخش چگونه است و آیا مردم در خرید ملزم به خرید محصولات محدودی هستند یا قدرت انتخاب دارند؟
اظهارات رئیس شورای رقابت در انحصاری بودن بازار خودرو در حالی مطرح میشود که مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در این خصوص به خبرنگار تسنیم گفته است: قیمت گذاری خودرو باید توسط بازار انجام شود. در قیمت گذاری دستوری هم مصرف کننده و هم تولیدکننده ناراضی هستند.
وی با بیان اینکه اگر قیمتگذاری توسط بازار انجام شود تولیدکننده باید از سیاست های بازار تبعیت کند، افزود: بهترین کار این است که روش قیمت گذاری تغییر پیدا کند.
تسنیم
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش