کد خبر:
۶۰۱۵۰ ۱۱:۰۴
۱۳۹۶/۰۵/۰۱
رویکردمان را عوض کنیم
پدال نیوز- بیتردید پلیس در اجرای قانون لحظهای درنگ نمیکند؛ حتی زمانی که نویسنده این سطور معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور را عهدهدار بود، پلیس به فک پلاک خودروهای فاقد ایمنی و آلاینده مبادرت میکرد و با ارائه پلاک موقت تنها اجازه تردد به نزدیکترین تعمیرگاه را به خودروها و رانندگان متخلف میداد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایرنا ، سرتیپ دوم علیرضا جهانگیری جانشین
معاون آموزش ناجا و معاون پیشین فنی و مهندسی پلیس راهور،دریادداشتی در
روزنامه جام جم،نوشته است:هرچند قانونگذار مکلف کرده است تمامی وسایل
موتوری متحرک معاینه فنی داشته و از ایمنی و سلامت برخوردار باشند و پلیس
هم به این امر باور دارد و در اجرای قانون نهایت تلاشش را به خرج میدهد
اما به نظر میرسد رویکرد اصلی ما به جای تکلیف مالکان خودرو و رانندگان به
عنوان مصرفکنندگان باید تکلیف و تولیدکنندگان به ارائه محصولات استاندارد
و نظارت شدیدتر روی تولیدات آنها باشد.
بیتردید پلیس در اجرای قانون لحظهای درنگ نمیکند؛ حتی زمانی که نویسنده این سطور معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور را عهدهدار بود، پلیس به فک پلاک خودروهای فاقد ایمنی و آلاینده مبادرت میکرد و با ارائه پلاک موقت تنها اجازه تردد به نزدیکترین تعمیرگاه را به خودروها و رانندگان متخلف میداد. با این همه، آیا تمام اهداف معاینه فنی، از قبیل کنترل ایمنی و زیستمحیطی ترافیک سالم و هوای سالم محقق شده است؟ آیا ما به وضعیت مطلوب رسیدهایم؟
در سالهای اخیر، سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو) تلاشی برای دستیابی به این اهداف بود. اما به نظر میرسد مشکل اصلی و اساسی این است که هم اکنون دارندگان وسایل نقلیه رویکرد مثبتی به معاینه فنی ندارند. آنها معاینه فنی را راهی برای درآمدزایی دولت تلقی میکنند و تا زمانیکه چنین دیدگاهی بر مردم حاکم باشد، ارتقای ایمنی خودرو از نظر ساختاری دچار مشکل است و معاینه فنی تأثیر چندانی در کاهش آلودگی نخواهد داشت.
اگر تولیدکنندگان و واردکنندگان مسئولیتپذیر باشند و محصول استاندارد به بازار ارائه کنند در آن صورت میتوان از مالکان وسایل نقلیه انتظار رعایت اصول معاینه فنی را داشت تا در این شرایط قانون را رعایت کنند.
بیتردید پلیس در اجرای قانون لحظهای درنگ نمیکند؛ حتی زمانی که نویسنده این سطور معاونت فنی و مهندسی پلیس راهور را عهدهدار بود، پلیس به فک پلاک خودروهای فاقد ایمنی و آلاینده مبادرت میکرد و با ارائه پلاک موقت تنها اجازه تردد به نزدیکترین تعمیرگاه را به خودروها و رانندگان متخلف میداد. با این همه، آیا تمام اهداف معاینه فنی، از قبیل کنترل ایمنی و زیستمحیطی ترافیک سالم و هوای سالم محقق شده است؟ آیا ما به وضعیت مطلوب رسیدهایم؟
در سالهای اخیر، سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو) تلاشی برای دستیابی به این اهداف بود. اما به نظر میرسد مشکل اصلی و اساسی این است که هم اکنون دارندگان وسایل نقلیه رویکرد مثبتی به معاینه فنی ندارند. آنها معاینه فنی را راهی برای درآمدزایی دولت تلقی میکنند و تا زمانیکه چنین دیدگاهی بر مردم حاکم باشد، ارتقای ایمنی خودرو از نظر ساختاری دچار مشکل است و معاینه فنی تأثیر چندانی در کاهش آلودگی نخواهد داشت.
اگر تولیدکنندگان و واردکنندگان مسئولیتپذیر باشند و محصول استاندارد به بازار ارائه کنند در آن صورت میتوان از مالکان وسایل نقلیه انتظار رعایت اصول معاینه فنی را داشت تا در این شرایط قانون را رعایت کنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش