کد خبر:
۵۹۸۳۱ ۱۲:۱۴
۱۳۹۶/۰۴/۲۷
رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو:
منتظر چالش اساسی در بازار خودروهای خارجی باشید
پدال نیوز: رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به برخی اظهارات در خصوص افزایش بی سابقه واردات خودرو به کشور، گفت: بر اساس اطلاعات موجود دولت و گمرک کشور همچنان از انتشار آمار واردات خودرو طی 3 ماه سال جاری امتناع می کنند و اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از روابط عمومي انجمن صنفي كارفرمايي واردكنندگان خودرو، میثم رضایی رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اشاره به برخی اظهارات در خصوص افزایش بی سابقه واردات خودرو به کشور، گفت: بر اساس اطلاعات موجود دولت و گمرک کشور همچنان از انتشار آمار واردات خودرو طی 3 ماه سال جاری امتناع می کنند و اطلاعاتی در این مورد منتشر نکرده اند، زیرا تغییرات پی در پی دستورالعمل ها و قوانین موجب نوسان شدید در میزان واردات خودرو شده است.
وی افزود: اما طبق اطلاعات موجود در 3 ماهه ابتدایی سال جاری18 هزار و 377 دستگاه خودرو به کشور وارد شده است که از این میزان یک هزار و 27 دستگاه را خودروهای هیبریدی و آمبولانس شامل می شود. بنابراین اظهارات اخیر مبنی بر ورود بیش از 30 هزار دستگاه مبنای علمی و کارشناسی نداشته و صحت آن تایید نمی شود.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان گفت: رقم 18 هزار و 377 دستگاه خودرو برگرفته از مجموع آمار روزانه گمرک کشور تا ابتدای تیرماه است که مجموع وسایل نقلیه با حجم موتوری 1500 تا 2500 سی سی را در بر می گیرد. البته که باید در نظر داشت که واردکنندگان متفرقه بعد از اعمال محدودیت ها، تنها 6 ماه برای ترخیص خودروهای شان زمان داشتند بنابراین تلاش کردند در این مدت خودروهای ثبت سفارش شده شان را به کشور وارد کنند که این نیز عاملی برای رشد مقطعی واردات خودرو به کشور بود.
رضایی تصریح کرد: باید در نظر داشت که رشد واردات در این مقطع نشان دهنده تغییر رویه دولت و تسهیل امر ورود خودرو ها به کشور نیست و تنها نشانه سختگیری هایی است که اثرات آن در ماه های آتی گریبانگیر بازار خودروهای خارجی خواهد شد که کمترین آن کمبود عرضه و همچنین افزایش قیمت و نیز کاهش شدید درآمدهای ارزی دولت نیز خواهد بود.
نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی خودروی کشور خاطر نشان کرد: بدون شک پس از پایان ثبت سفارش های شرکت های متفرقه تا تیرماه ادامه دارد، شاهد آشفتگی شدیدی در بازار خواهیم بود زیرا با تصمیم دولت دیگر ثبت سفارش خودرو برای شرکت های نماینده و حتی غیر نماینده نیز ممکن نخواهد بود و این بدان معناست که بازار با کاهش عرضه و افزایش قیمت رو به رو خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به ادامه سهم خواهی خودروسازان از عرصه واردات گفت: متاسفانه همچنان تبدیل شدن خودروسازان به وارکننده محصولات خارجی ادامه دارد و حمایت های بی دریغ دولت نیز این رویه را استحکام بخشیده است به طوری که ورود خودروهای خارجی به بهانه بازارسنجی و بدون کمترین محدودیت توسط خودروسازان انجام می شود.
این مقام مسئول در پایان گفت: اخیرا نیز شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) حدود 300 دستگاه از خودروهای 301 و 508 را با همان فرمول قبلی و به بهانه ذائقه سنجی از مشتریان به کشور وارد کرده است و هیچ برخوردی از سوی نهادهای نظارتی و سازمان های بازرسی با این موضوع صورت نگرفته است.
وی افزود: اما طبق اطلاعات موجود در 3 ماهه ابتدایی سال جاری18 هزار و 377 دستگاه خودرو به کشور وارد شده است که از این میزان یک هزار و 27 دستگاه را خودروهای هیبریدی و آمبولانس شامل می شود. بنابراین اظهارات اخیر مبنی بر ورود بیش از 30 هزار دستگاه مبنای علمی و کارشناسی نداشته و صحت آن تایید نمی شود.
رییس انجمن صنفی واردکنندگان گفت: رقم 18 هزار و 377 دستگاه خودرو برگرفته از مجموع آمار روزانه گمرک کشور تا ابتدای تیرماه است که مجموع وسایل نقلیه با حجم موتوری 1500 تا 2500 سی سی را در بر می گیرد. البته که باید در نظر داشت که واردکنندگان متفرقه بعد از اعمال محدودیت ها، تنها 6 ماه برای ترخیص خودروهای شان زمان داشتند بنابراین تلاش کردند در این مدت خودروهای ثبت سفارش شده شان را به کشور وارد کنند که این نیز عاملی برای رشد مقطعی واردات خودرو به کشور بود.
رضایی تصریح کرد: باید در نظر داشت که رشد واردات در این مقطع نشان دهنده تغییر رویه دولت و تسهیل امر ورود خودرو ها به کشور نیست و تنها نشانه سختگیری هایی است که اثرات آن در ماه های آتی گریبانگیر بازار خودروهای خارجی خواهد شد که کمترین آن کمبود عرضه و همچنین افزایش قیمت و نیز کاهش شدید درآمدهای ارزی دولت نیز خواهد بود.
نماینده رئیس اتاق اصناف ایران در کمیسیون تخصصی خودروی کشور خاطر نشان کرد: بدون شک پس از پایان ثبت سفارش های شرکت های متفرقه تا تیرماه ادامه دارد، شاهد آشفتگی شدیدی در بازار خواهیم بود زیرا با تصمیم دولت دیگر ثبت سفارش خودرو برای شرکت های نماینده و حتی غیر نماینده نیز ممکن نخواهد بود و این بدان معناست که بازار با کاهش عرضه و افزایش قیمت رو به رو خواهد شد.
وی در ادامه ضمن اشاره به ادامه سهم خواهی خودروسازان از عرصه واردات گفت: متاسفانه همچنان تبدیل شدن خودروسازان به وارکننده محصولات خارجی ادامه دارد و حمایت های بی دریغ دولت نیز این رویه را استحکام بخشیده است به طوری که ورود خودروهای خارجی به بهانه بازارسنجی و بدون کمترین محدودیت توسط خودروسازان انجام می شود.
این مقام مسئول در پایان گفت: اخیرا نیز شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) حدود 300 دستگاه از خودروهای 301 و 508 را با همان فرمول قبلی و به بهانه ذائقه سنجی از مشتریان به کشور وارد کرده است و هیچ برخوردی از سوی نهادهای نظارتی و سازمان های بازرسی با این موضوع صورت نگرفته است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها