کد خبر:
۵۹۶۸۷ ۱۴:۴۲
۱۳۹۶/۰۴/۲۵
در گفتوگو مطرح شد؛
ثبت سفارش برای نمایندگیهای رسمی هم بسته شد
پدال نیوز: رئیس انجمن واردکنندگان خودرو بابیان اینکه از یک هفته گذشته امکان ثبت سفارش خودرو محدود شده است، گفت: از یک هفته گذشته ثبت سفارش خودرو حتی برای نمایندگیهای رسمی خودرو امکان پذیر نیست.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، فرهاد احتشام زاد در گفتوگو با خبرنگار خودروکار، در رابطه با عدم امکان ثبت سفارش خودرو در سامانه ثبتارش، اظهار کرد: مدت یک هفته است که سایت ثبت سفارش حتی برای نمایندگیهای رسمی وجود ندارد.
او افزود: در این رابطه مسئولان دلیلی غیرمنطقی مبنی بر اینکه در حال آمارگیری هستند، را اعلام کردهاند و این در حالی است که آمارگیری از بستر اینترنت و فضای مجازی هیچگاه همراه با توقف عملیات نبوده است.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو بابیان اینکه تصمیم شتابزده دیگری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذشده است، گفت: امید میرود اینچنین رویهها در دولت دوازدهم اصلاح شود زیرا در حال حاضر این تصمیم منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی شود و در بازار شایعه شده در این اقدام در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.
او با تأکید بر اینکه دادوستد خودروهای وارداتی در چند روز اخیر بهشدت افت کرده است، یادآور شد: پیگیریها در این رابطه به نتیجه مثبتی نرسیده است و این در حالی است که این محدودیت تنها برای خودرو در نظر گرفتهشده است. به نظر میرسد وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل از تصویب لایحه حمایت از تولید داخلی در دولت، به استقبال آن رفته و انحصار در انحصار را ایجاد کرده است.
احتشام زاد در انتها گفت: واردات خودرو در سال گذشته سهم 1.8 درصدی از کل درآمد کشور را به همراه داشته و 4.5 درصد از مالیات بر واردات از طریق واردات خودرو تأمینشده است.
او افزود: در این رابطه مسئولان دلیلی غیرمنطقی مبنی بر اینکه در حال آمارگیری هستند، را اعلام کردهاند و این در حالی است که آمارگیری از بستر اینترنت و فضای مجازی هیچگاه همراه با توقف عملیات نبوده است.
رئیس انجمن واردکنندگان خودرو بابیان اینکه تصمیم شتابزده دیگری از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اتخاذشده است، گفت: امید میرود اینچنین رویهها در دولت دوازدهم اصلاح شود زیرا در حال حاضر این تصمیم منجر به افزایش قیمت محصولات وارداتی شود و در بازار شایعه شده در این اقدام در راستای حمایت از تولید داخلی صورت گرفته است.
او با تأکید بر اینکه دادوستد خودروهای وارداتی در چند روز اخیر بهشدت افت کرده است، یادآور شد: پیگیریها در این رابطه به نتیجه مثبتی نرسیده است و این در حالی است که این محدودیت تنها برای خودرو در نظر گرفتهشده است. به نظر میرسد وزارت صنعت، معدن و تجارت قبل از تصویب لایحه حمایت از تولید داخلی در دولت، به استقبال آن رفته و انحصار در انحصار را ایجاد کرده است.
احتشام زاد در انتها گفت: واردات خودرو در سال گذشته سهم 1.8 درصدی از کل درآمد کشور را به همراه داشته و 4.5 درصد از مالیات بر واردات از طریق واردات خودرو تأمینشده است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها