کد خبر:
۵۷۸۲۷ ۱۱:۲۹
۱۳۹۶/۰۳/۲۹
ابهام در قراردادهای خودرویی
پدال نیوز- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اصل قرارداد خودروها در اختیار نبوده لذا انتظار میرود در این زمینه شفافیت سازی انجام شود و شرایط برای ارتقا کیفیت و رضایت مردم مهیا شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص زمزمههای نوید بخش توسعه صنعت خودرو کشور عنوان کرد: با توجه به سخنان مسئولان ذی ربط انتظار میرود تا شاهد رونق این حوزه در آینده باشیم ، اما طی سالیان متمادی تجربه نشان داده که تحقق این وعده اندکی دور از انتظار است لذا خواهان عقد قرارداد با شرکتهای خارجی هستیم.
وی ادامه داد: مدیریت ناکارآمد اساسیترین مشکل این بخش است و اقدامات گسترده جهت توسعه این بخش نباید صرفاً به اشتغالزایی منتهی شود، این در حالی است که در سالهای اخیر شاهد برخوردهای سودجویانه و سوء استفاده از مردم با توسل به این شیوه بوده ایم.
رضیان تصریح کرد: تسهیل در امر واردات زمینه را برای رقابتی شدن این حوزه فراهم میآورد، اما در حال حاضر تنها شاهد واردات خودروهای لوکسی هستیم که عامه مردم توان خرید آن را ندارند و این مسئله در به حاشیه رفتن کیفیت خودرو ایرانی تأثیر بسزایی دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید از طریق همکاری با شرکتهای معتبر تا اندازهای مشکلات این حوزه مرتفع شود به نحوی که زمینهها جهت سوء استفاده از این بخش به بهانه اشتغالزایی فراهم نشود.
وی با بیان اینکه تحریمهای ظالمانه مشکلات زیادی را برای این بخش ایجاد کرده بود، گفت: شرایط برای انعقاد قراردادهای جدید سختتر شده بود، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که سرمایه گذاران فعلی همان هایی هستند که در زمان تحریم اقدام به فسخ قراردادهای خود کرده اند.
رضیان در پایان با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو کشور عنوان کرد: اصل قراردادها در اختیار نیست، لذا انتظار میرود در این زمینه شفافیت سازی انجام شود تا انعقاد این قراردادها بتواند به صنعت خودرو سازی کشور کمک کرده و موجب ارتقاء کیفیت و رضایت مردم شود.
وی ادامه داد: مدیریت ناکارآمد اساسیترین مشکل این بخش است و اقدامات گسترده جهت توسعه این بخش نباید صرفاً به اشتغالزایی منتهی شود، این در حالی است که در سالهای اخیر شاهد برخوردهای سودجویانه و سوء استفاده از مردم با توسل به این شیوه بوده ایم.
رضیان تصریح کرد: تسهیل در امر واردات زمینه را برای رقابتی شدن این حوزه فراهم میآورد، اما در حال حاضر تنها شاهد واردات خودروهای لوکسی هستیم که عامه مردم توان خرید آن را ندارند و این مسئله در به حاشیه رفتن کیفیت خودرو ایرانی تأثیر بسزایی دارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید از طریق همکاری با شرکتهای معتبر تا اندازهای مشکلات این حوزه مرتفع شود به نحوی که زمینهها جهت سوء استفاده از این بخش به بهانه اشتغالزایی فراهم نشود.
وی با بیان اینکه تحریمهای ظالمانه مشکلات زیادی را برای این بخش ایجاد کرده بود، گفت: شرایط برای انعقاد قراردادهای جدید سختتر شده بود، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که سرمایه گذاران فعلی همان هایی هستند که در زمان تحریم اقدام به فسخ قراردادهای خود کرده اند.
رضیان در پایان با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو کشور عنوان کرد: اصل قراردادها در اختیار نیست، لذا انتظار میرود در این زمینه شفافیت سازی انجام شود تا انعقاد این قراردادها بتواند به صنعت خودرو سازی کشور کمک کرده و موجب ارتقاء کیفیت و رضایت مردم شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها