کد خبر:
۵۶۳۱۱ ۱۵:۱۸
۱۳۹۶/۰۳/۰۸
خودروهای بنزینی به تاریخ میپیوندند
پدال نیوز- محققان دانشگاه استنفورد آمریکا اعلام کردند که تا هشت سال آینده خودروهای بنزنی و گازوئیلی جایی در بین مصرفکنندگان نخواهند داشت.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا ، طبق بررسیهای محققان دانشگاه "استنفورد"(Stanford) این موضوع به دلیل محدود شدن فعالیتهای شرکتهای نفتی و همچنین کاهش قیمت خودروهای برقی اجتنابناپذیر خواهد بود.
در این تحقیق به این موضوع اشاره شده است که در دهه 2020 تا 2030 خودروهای الکتریکی خودران بیشترین حجم خودروهای در حال استفاده را به خود اختصاص خواهند داد و یافتن یک پمپ بنزین برای رانندگان خودروهای بنزینی تبدیل به یک چالش جدی خواهد شد.
علاوه بر چالشهای زیستمحیطی خودروهای بنزینی طول عمر آنها نیز یکی از موارد مورد بحث در این تحقیق بوده است.
به طور معمول و استاندارد یک خودروی بنزینی حداکثر برای طی کردن مسافتی در حدود 320 هزار کیلومتر طراحی میشود، در حالی که این مسافت در خودروهای الکتریکی یک میلیون و 600 هزار کیلومتر خواهد بود.
طبق پیشبینیهای محققان دانشگاه استنفورد قیمت نفت در سالهای آینده به بشکهای 25 دلار خواهد رسید و بازارهای خرید و فروش خودرو به طور کامل متحول خواهند شد.
در این تحقیق آمده است: تا 10 سال آینده مطمئنا انسانها به این نتیجه میرسند که خودروهای خودران ایمنتر و راحتتر هستند و به همین دلیل اقبال به خودروهای فعلی با کاهش شدیدی روبهرو خواهد شد.
"تونی سبا"(Tony Seba) محقق ارشد این تحقیق معتقد است آغاز این سقوط از دو الی سه سال آینده آغاز خواهد شد و با رشد و پیشرفت در فناوریهای مربوط به خودروهای خودران، قیمت آنها به 20 الی 30 هزار دلار خواهد رسید و این یعنی پایان عصر فرمانروایی خودروهای بنزینی.
در این تحقیق به این موضوع اشاره شده است که در دهه 2020 تا 2030 خودروهای الکتریکی خودران بیشترین حجم خودروهای در حال استفاده را به خود اختصاص خواهند داد و یافتن یک پمپ بنزین برای رانندگان خودروهای بنزینی تبدیل به یک چالش جدی خواهد شد.
علاوه بر چالشهای زیستمحیطی خودروهای بنزینی طول عمر آنها نیز یکی از موارد مورد بحث در این تحقیق بوده است.
به طور معمول و استاندارد یک خودروی بنزینی حداکثر برای طی کردن مسافتی در حدود 320 هزار کیلومتر طراحی میشود، در حالی که این مسافت در خودروهای الکتریکی یک میلیون و 600 هزار کیلومتر خواهد بود.
طبق پیشبینیهای محققان دانشگاه استنفورد قیمت نفت در سالهای آینده به بشکهای 25 دلار خواهد رسید و بازارهای خرید و فروش خودرو به طور کامل متحول خواهند شد.
در این تحقیق آمده است: تا 10 سال آینده مطمئنا انسانها به این نتیجه میرسند که خودروهای خودران ایمنتر و راحتتر هستند و به همین دلیل اقبال به خودروهای فعلی با کاهش شدیدی روبهرو خواهد شد.
"تونی سبا"(Tony Seba) محقق ارشد این تحقیق معتقد است آغاز این سقوط از دو الی سه سال آینده آغاز خواهد شد و با رشد و پیشرفت در فناوریهای مربوط به خودروهای خودران، قیمت آنها به 20 الی 30 هزار دلار خواهد رسید و این یعنی پایان عصر فرمانروایی خودروهای بنزینی.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها