آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۵۶۱۷۷
۰۸:۵۱
۱۳۹۶/۰۳/۰۷
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو خبر داد:

انگیزه‌ای برای واردات خودروهای آمریکایی وجود ندارد

پدال نیوز: دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: در شرایط فعلی به دلیل حفظ منافع ملی و آرمان های نظام هیچ علاقه و انگیزه ای برای واردات خودروهای آمریکایی و یا ساخت این کشور به ایران وجود ندارد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، مهدی دادفر با اشاره به جوسازی‌های اخیر مبنی بر تلاش برای رفع ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی از طریق دستگاه قضایی،  گفت: درخواست تجدید نظر و رسیدگی به پرونده واردات خودروهای ساخت آمریکا صرفا با هدف جلوگیری از تضییح حقوق ۱۸۰۰ نفر از افرادی است که خودروهای وارداتی ساخت آمریکا اما با برند دیگر کشورها را از طریق قانونی خریداری کرده اند و ماهها است که در انتظار شماره گذاری به سر می‌برند.
 
به گزارش مهر، وی با بیان اینکه حفظ آرمانهای نظام وظیفه شرعی و قانونی هر ایرانی است، افزود: در کنار این مساله نمی توان انتظار داشت که به دلیل وجود برخی خلاءهای قانونی حقوق شهروندان ایرانی نادیده گرفته شده و سرمایه های آنان بلاتکلیف بماند.
 
دادفر طرح برخی از گمانه زنی ها در راستای اعمال فشار برای آزادسازی واردات خودروهای آمریکایی و یا ساخت این کشور را بی اساس دانست و افزود: در شرایط فعلی به دنبال دستیابی به یک راهکار قانونی برای دارندگان این خودروها و خروج از بلاتکلیفی آنها هستیم و طرح دیگر موضوعات و فضا سازی ها کاملا غیرمنطقی و بی اساس است.
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو افزود: فلسفه واردات خودرو ایجاد فضای رقابتی در بازار و ایجاد تحرک در صنعت خودرو است، اما این موضوع نافی آرمانهای نظام و رهبری انقلاب نیست و به همین دلیل بحث ممنوعیت واردات خودروهای آمریکایی و یا ساخت این کشور از جانب این انجمن پذیرفته شده است.
 
وی افزود: به هر حال پیش از این به دلیل عدم تعریف سازوکارهای قانونی تعدادی خودرو ساخت آمریکا و نه برندهای متعلق به این کشور وارد کشور شد و حدود ۱۸۰۰ نفر این خودروها را خریداری کرده اند و از این حیث سرمایه گروهی از هموطنان به مخاطره افتاده و نیازمند اتخاذ تدابیر منطقی است.
 
دادفر گفت: براساس تبصره ذیل ماده چهار قانون مقررات صادرات صادرات و واردات کلیه بخشنامه ها و دستورالعمل های مربوط به ورود و صدور کالا منحصرا از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان های اجرایی ذی ربط اعلام می شود.
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: در ماده هشت این قانون نیز موافقت با ورود کالا به منزله مجوز ترخیص قلمداد شده و نیاز به اخذ مجوز جداگانه از دیگر سازمانها نیست و با تکیه بر این قوانین و مقررات در تلاش هستیم تا از تضییع حقوق دارندگان این خودروها جلوگیری کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این پرونده در حال رسیدگی مجدد در دادگاه است و امیدواریم پس از تعیین تکلیف خریداران این خودروها، نگرانی ها در مورد وارادات خودروهای ساخت آمریکا برطرف شود.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو