کد خبر:
۵۶۰۷۶ ۱۰:۲۹
۱۳۹۶/۰۳/۰۵
کاهش تلفات ناشی از تصادف های رانندگی در مشهد
پدال نیوز- شهردار مشهد گفت: از سال ۹۲ تا به امروز شاهد کاهش ۲۴ درصدی تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در مشهد بودهایم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از مهر، سید صولت مرتضوی چهارشنبه شب درمراسم افتتاح بوستان ترافیک مشهد اظهار کرد: به نظر بنده یکی از کارهای خلاف شرعی که صورت میگیرد، عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی است.
وی افزود: بخشی از عدم احترام به قوانین رانندگی به دلیل کوتاهی در آموزش قوانین و مقررات است اما تولید خودروی بی کیفیت داخلی هم مقصر است و اقدام درستی نیست.
شهردار مشهد بیان کرد: باید از همان دوران پیش دبستانی و دبستان آموزشهای راهنمایی و رانندگان باید به خردسالان و کودکان داده شود تا آنان به تدریج با قوانین و مقررات آشنا شوند.
مرتضوی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تعامل بسیار خوبی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد که این تعامل سبب کاهش تلفات حدود 24 درصدی در شهر مشهد در مقایسه با سال 92 شده است.
وی بیان کرد: طی 8سال حدود 320 هزار نفر در جاده های کشور به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که رقم بسیار بزرگی است و باید تدبیری اندیشیده شود تا این تعداد به حداقل ممکن کاهش یاند.
شهردار مشهد افزود: در دهه 80 سالانه حدود 25 هزار نفر تلفات در جادههای کشور داشتیم که این رقم در سال 95 به 15 هزار و 500 نفر رسیده گه قطعاً در این بین آموزش نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته است اما باز هم این مقدار تلفات زیبنده کشور نیست.
مرتضوی تاکید کرد: در این میان پلیس نباید اجازه پلاک گذاری خودروهای بی کیفیت و فاقد استاندارهای لازم را بدهد زیرا میتوان تلفات جادهای را حتی بیش از این نیز کاهش داد.
وی افزود: بخشی از عدم احترام به قوانین رانندگی به دلیل کوتاهی در آموزش قوانین و مقررات است اما تولید خودروی بی کیفیت داخلی هم مقصر است و اقدام درستی نیست.
شهردار مشهد بیان کرد: باید از همان دوران پیش دبستانی و دبستان آموزشهای راهنمایی و رانندگان باید به خردسالان و کودکان داده شود تا آنان به تدریج با قوانین و مقررات آشنا شوند.
مرتضوی در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز تعامل بسیار خوبی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد که این تعامل سبب کاهش تلفات حدود 24 درصدی در شهر مشهد در مقایسه با سال 92 شده است.
وی بیان کرد: طی 8سال حدود 320 هزار نفر در جاده های کشور به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که رقم بسیار بزرگی است و باید تدبیری اندیشیده شود تا این تعداد به حداقل ممکن کاهش یاند.
شهردار مشهد افزود: در دهه 80 سالانه حدود 25 هزار نفر تلفات در جادههای کشور داشتیم که این رقم در سال 95 به 15 هزار و 500 نفر رسیده گه قطعاً در این بین آموزش نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری داشته است اما باز هم این مقدار تلفات زیبنده کشور نیست.
مرتضوی تاکید کرد: در این میان پلیس نباید اجازه پلاک گذاری خودروهای بی کیفیت و فاقد استاندارهای لازم را بدهد زیرا میتوان تلفات جادهای را حتی بیش از این نیز کاهش داد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها