کد خبر:
۵۵۳۵۳ ۰۷:۵۷
۱۳۹۶/۰۲/۲۶
فولکس واگن نرسیده به ماموت ریپ زد
پدال نیوز: اگرچه طی یک سال گذشته اخبار زیادی در مورد عقد قرارداد فولکس واگن آلمان با یکی از خودروسازان بخش خصوصی کشور منتشر شده، با این حال گویا خودروساز آلمانی هنوز تصمیمی قطعی برای تولید محصولات خود در ایران نگرفته است. فولکس واگن یکی از خودروسازان بزرگ جهان به شمار می رود که ماه هاست زمزمه حضورش در صنعت خودرو کشور به گوش می رسد، با این حال هنوز قراردادی را در ایران امضا نکرده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از خودروکار، پس از توافق هسته ای و برجام، برخی خودروسازان دنیا برای حضور در ایران یا برقراری دوباره ارتباط شرکت های داخلی، ابراز تمایل کردند و در این بین، خبرهایی مبنی بر آمدن فولکس واگن به ایران نیز شنیده شد.
هرچند فولکسی ها ابتدا به سراغ خودروسازان نیمه دولتی رفته و حتی صحبت هایی مبنی بر همکاری مشترک میان آنها و ایران خودرو بر سر زبان ها افتاد، با این حال این غول آلمانی در نهایت از چراغ خودروسازان خصوصی بیرون آمد.
طبق اخبار تایید شده، فولکس با گروه صنعتی ماموت بر سر همکاری مشترک به توافق رسیده و طرف ایرانی حتی نمایندگی واردات محصولات این شرکت را نیز اخذ کرده است.
یک منبع آگاه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز اگرچه ارتباط فولکس و ماموت را تایید می کند، با این حال می گوید خودروساز آلمانی به این راحتی با ماموت قرارداد نخواهد بست.
به گفته او، مذاکراتی میان دو طرف انجام شده، اما عقد قرارداد همکاری مشترک به این راحتی نبوده و گاهی برای به توافق رسیدن بر سر برخی کلمات در طول مذاکره، ساعت ها وقت صرف می شود.
گفته می شود یکی از مشکلات بزرگ میان دو طرف، میزان داخلی سازی خودروهای فولکس واگن در ایران است، چه آنکه الزامات وزارت صنعت،معدن و تجارت بر داخلی سازی 40 درصدی تاکید دارد و نظر فولکسی چیزی غیر از این است.
هرچند فولکسی ها ابتدا به سراغ خودروسازان نیمه دولتی رفته و حتی صحبت هایی مبنی بر همکاری مشترک میان آنها و ایران خودرو بر سر زبان ها افتاد، با این حال این غول آلمانی در نهایت از چراغ خودروسازان خصوصی بیرون آمد.
طبق اخبار تایید شده، فولکس با گروه صنعتی ماموت بر سر همکاری مشترک به توافق رسیده و طرف ایرانی حتی نمایندگی واردات محصولات این شرکت را نیز اخذ کرده است.
یک منبع آگاه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز اگرچه ارتباط فولکس و ماموت را تایید می کند، با این حال می گوید خودروساز آلمانی به این راحتی با ماموت قرارداد نخواهد بست.
به گفته او، مذاکراتی میان دو طرف انجام شده، اما عقد قرارداد همکاری مشترک به این راحتی نبوده و گاهی برای به توافق رسیدن بر سر برخی کلمات در طول مذاکره، ساعت ها وقت صرف می شود.
گفته می شود یکی از مشکلات بزرگ میان دو طرف، میزان داخلی سازی خودروهای فولکس واگن در ایران است، چه آنکه الزامات وزارت صنعت،معدن و تجارت بر داخلی سازی 40 درصدی تاکید دارد و نظر فولکسی چیزی غیر از این است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها