کد خبر:
۵۴۹۵۹ ۱۳:۱۰
۱۳۹۶/۰۲/۲۰
قراردادهای خودرویی با خارجیها جنبه واگذاری دارد
پدال نیوز- مشاور مدیر سازمان مدیریت صنعتی گفت: قراردادهای جدید خودروسازان با شرکتهای اروپایی موجب ایجاد ظرفیتهای جدید در صنعت خودروسازی کشور نمیشود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، علیرضا شجاعی، سخنگوی اسبق وزارت صنعت گفت: خودروسازی جز صنایع استراتژیک در دنیا محسوب شده تا جایی که کشورهای خودروساز بزرگ دنیا دارای اقتدار سیاسی خاصی هستند و یا حتی کشوری مانند چین در آفریقا جاده مجانی می سازد تا بتواند بازار مناسبی برای خودروهای خود فراهم آورد.
وی در ادامه افزود: مقیاس 1.5 میلیون تولید خودرو در سال به هیچ وجه اقتصادی نیست و تولید خودرو باید در حدی باشد که به صرفه بوده و بتواند ضمانت کیفیت و ماندگاری خودروساز را در بازار به وجود آورد.
مشاور مدیر سازمان مدیریت صنعتی بیان کرد: در گذشته صنعت خودروسازی کشور توانست در دنیا پیشرفت خوبی داشته باشد و حتی به مقام دوازدهم تولید کنندگان خودرو در دنیا برسد، اما متأسفانه در سال های گذشته با کاهش درجه، به رتبه 20 در دنیا رسیدیم.
وی با اشاره به قراردادهای خودروسازان کشور با شرکت های خودروساز خارجی، تصریح کرد: قراردادهای خودرویی بیشتر جنبه واگذاری داشته تا توسعه ای و موجب بوجود آمدن توان بیشتری در خودروسازی کشور نشده، بلکه تنها ظرفیت های قدیم را جابجا کرده است.
مدیر انجمن مهندسین صنایع کشور اظهار داشت: در جوینت ونچرهای (نوعی از همکاری تجاری) خودرویی به دنبال کسب موقعیت بهتری برای صنعت خودروسازی باید باشیم زیرا این صنعت، صنایع متعدد دیگری را به دنبال خود می کشد و از این جهت به آن صنعت پیشران گفته می شود.
وی همچنین اذعان داشت: برای رسیدن به صادرات 33 درصدی باید خودروسازی ازحالت دولتی درآمده و تابوی ایجاد شدن در جهت ضرورت دولتی بودن این صنعت شکسته شود.
وی در ادامه افزود: مقیاس 1.5 میلیون تولید خودرو در سال به هیچ وجه اقتصادی نیست و تولید خودرو باید در حدی باشد که به صرفه بوده و بتواند ضمانت کیفیت و ماندگاری خودروساز را در بازار به وجود آورد.
مشاور مدیر سازمان مدیریت صنعتی بیان کرد: در گذشته صنعت خودروسازی کشور توانست در دنیا پیشرفت خوبی داشته باشد و حتی به مقام دوازدهم تولید کنندگان خودرو در دنیا برسد، اما متأسفانه در سال های گذشته با کاهش درجه، به رتبه 20 در دنیا رسیدیم.
وی با اشاره به قراردادهای خودروسازان کشور با شرکت های خودروساز خارجی، تصریح کرد: قراردادهای خودرویی بیشتر جنبه واگذاری داشته تا توسعه ای و موجب بوجود آمدن توان بیشتری در خودروسازی کشور نشده، بلکه تنها ظرفیت های قدیم را جابجا کرده است.
مدیر انجمن مهندسین صنایع کشور اظهار داشت: در جوینت ونچرهای (نوعی از همکاری تجاری) خودرویی به دنبال کسب موقعیت بهتری برای صنعت خودروسازی باید باشیم زیرا این صنعت، صنایع متعدد دیگری را به دنبال خود می کشد و از این جهت به آن صنعت پیشران گفته می شود.
وی همچنین اذعان داشت: برای رسیدن به صادرات 33 درصدی باید خودروسازی ازحالت دولتی درآمده و تابوی ایجاد شدن در جهت ضرورت دولتی بودن این صنعت شکسته شود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها