کد خبر:
۵۴۷۴۸ ۱۶:۵۵
۱۳۹۶/۰۲/۱۷
چرا خودروهای صادراتی ارزانترند؟
پدال نیوز- دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: خودرویی که در داخل کشور به فروش می رسد باید ۲۵ درصد مالیات به دولت بدهد اما خودرویی که به خارج صادر می شود از پرداخت مالیات معاف است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت خودروهای ایرانی در کشورهایی مانند عراق، پایین تر از قیمت فروش در داخل کشور است، گفت: دلیل اصلی این است که خودرویی که در داخل کشور به فروش می رسد باید 25 درصد مالیات به دولت بدهد اما خودرویی که به خارج صادر می شود از پرداخت مالیات معاف است.
وی در ادامه با جمع بندی عوامل مختلف در این رابطه، تصریح کرد: معافیت مالیاتی، ارزش افزوده، عدم پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث، شماره گذاری و معافیتهای گمرکی از جمله عواملی است که موجب شده تا خودرویی مانند پراید حدود 5 هزار دلار در خارج از کشور به فروش برسد.
نعمت بخش با انتقاد از سیستم قیمت گذاری توسط شورای رقابت برای خودروهای تولید داخل، بیان کرد: زمانیکه شورای رقابت اجازه افزایش قیمت به خودروسازان را نمی دهد، آنها هم نمیتوانند به تعهدات مالی خود نسبت به کارخانه های قطعه سازی عمل کرده و در نتیجه کیفیت قطعات تولیدی افت میکند.
دبیر انجمن تولید کنندگان خودرو ایران، تأکید کرد: در ابتدای کار قرار بود شورای رقابت هر سه ماه یکبار با بررسی تورم بخش صنعت، قیمت خودروهای داخلی را تعیین کند اما الان این شورا این وظیفه را در سالی یکبار انجام میدهد.
وی همچنین به بهره بالا و غیر منصفانه بانکها اشاره کرد وگفت: در آینده نزدیک باید منتظر افزایش قیمت خودروهای دو خودروساز بزرگ کشور باشیم زیرا سرکوب قیمتی تنها موجب بی کیفیتتر شدن خودروهای داخلی خواهد شد.
وی در ادامه با جمع بندی عوامل مختلف در این رابطه، تصریح کرد: معافیت مالیاتی، ارزش افزوده، عدم پرداخت هزینه بیمه شخص ثالث، شماره گذاری و معافیتهای گمرکی از جمله عواملی است که موجب شده تا خودرویی مانند پراید حدود 5 هزار دلار در خارج از کشور به فروش برسد.
نعمت بخش با انتقاد از سیستم قیمت گذاری توسط شورای رقابت برای خودروهای تولید داخل، بیان کرد: زمانیکه شورای رقابت اجازه افزایش قیمت به خودروسازان را نمی دهد، آنها هم نمیتوانند به تعهدات مالی خود نسبت به کارخانه های قطعه سازی عمل کرده و در نتیجه کیفیت قطعات تولیدی افت میکند.
دبیر انجمن تولید کنندگان خودرو ایران، تأکید کرد: در ابتدای کار قرار بود شورای رقابت هر سه ماه یکبار با بررسی تورم بخش صنعت، قیمت خودروهای داخلی را تعیین کند اما الان این شورا این وظیفه را در سالی یکبار انجام میدهد.
وی همچنین به بهره بالا و غیر منصفانه بانکها اشاره کرد وگفت: در آینده نزدیک باید منتظر افزایش قیمت خودروهای دو خودروساز بزرگ کشور باشیم زیرا سرکوب قیمتی تنها موجب بی کیفیتتر شدن خودروهای داخلی خواهد شد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها