کد خبر:
۵۴۳۲۳ ۰۸:۲۲
۱۳۹۶/۰۲/۱۲
حق دریافت عوارض تنها از سه آزادراه دولتی
پدال نیوز- مدیر کل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای کشور گفت: در بخش آزادراههای دولتی تنها سه آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی میتوانند از مسافران عوارض دریافت کنند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، حسین متولی مدیر کل دفتر نظارت بر بهره برداری آزادراههای کشور با اشاره به اینکه آزاد راهها در کشور 2 دسته هستند، گفت: آزاد راههای دولتی که مشخصات آزادراهی را کامل دارند و دیگری آزادراههای مشارکتی است که توسط بخش خصوصی ساخته میشود.
وی با اشاره به اینکه 15 آزادراههای دولتی در کشور ساخته شده است، گفت: 22 درصد از شبکه آزاد راهی کشور دولتی است و در حال حاضر 3 آزاد راه از جمله آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی میتوانند از مسافران عوارض دریافت کنند ، مابقی آزادراههای دولتی از مسافران عوارض دریافت نمیکنند.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای کشور اظهار داشت: مرجع اصلی که اجازه میدهد آزادراهها از مسافران عوارض دریافت کنند شواری اقتصاد است ، این در حالی است که آخرین مصوبه دریافت عوارض مربوط به مهر ماه 1393 است.
متولی تصریح کرد: آزادراههای مشارکتی که توسط بخشخصوصی ساخته میشود بعد از پایان دوره 5 ساله احداث می شود و سازنده جهت دریافت اصل و سود سرمایه گذاری خود طی مدت 18 الی 21 سال اقدام به دریافت عوارض میکند.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای کشور اظهار داشت: البته مسئولان دولتی و ناظران هرساله گردش مالی پیمانکاران این آزاد راهها را بررسی و در صورت مشاهده مشکل در دریافت عوارض تجدیدنظر میکنند.
وی با اشاره به اینکه 15 آزادراههای دولتی در کشور ساخته شده است، گفت: 22 درصد از شبکه آزاد راهی کشور دولتی است و در حال حاضر 3 آزاد راه از جمله آزاد راه تهران _قم، کرج _قزوین و بندرعباس _ بندر شهید رجایی میتوانند از مسافران عوارض دریافت کنند ، مابقی آزادراههای دولتی از مسافران عوارض دریافت نمیکنند.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای کشور اظهار داشت: مرجع اصلی که اجازه میدهد آزادراهها از مسافران عوارض دریافت کنند شواری اقتصاد است ، این در حالی است که آخرین مصوبه دریافت عوارض مربوط به مهر ماه 1393 است.
متولی تصریح کرد: آزادراههای مشارکتی که توسط بخشخصوصی ساخته میشود بعد از پایان دوره 5 ساله احداث می شود و سازنده جهت دریافت اصل و سود سرمایه گذاری خود طی مدت 18 الی 21 سال اقدام به دریافت عوارض میکند.
مدیر کل دفتر نظارت بر بهرهبرداری آزادراههای کشور اظهار داشت: البته مسئولان دولتی و ناظران هرساله گردش مالی پیمانکاران این آزاد راهها را بررسی و در صورت مشاهده مشکل در دریافت عوارض تجدیدنظر میکنند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش