کد خبر:
۵۳۶۳۸ ۰۹:۳۴
۱۳۹۶/۰۲/۰۳
چرا قرارداد بنز و رنو نهایی نشد؟
پدال نیوز- در شرایطی که از گوشه و کنار خبر میرسید قرارداد دو شرکت رنو و بنز با خودروسازان ایرانی نهایی شده، اظهارات دیروز وزیر صنعت، معدن و تجارت نشان میدهد هنوز مذاکرات میان طرفین ادامه دارد و اختلافنظرها در برخی مسائل برطرف نشده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، پس از توافق هستهای و همچنین اجرایی شدن برجام، خودروسازان مختلفی برای ورود یا اتصال دوباره به صنعت خودرو ایران اعلام آمادگی کردند که در این بین اتفاقا اشتیاق بنز و رنو در این زمینه بیشتر از دیگر خودروسازان بود.بر این اساس، بنز اولین خودروسازی بود که خود را به ایران رساند و تفاهم نامه همکاری مشترک با ایرانخودرو امضا کرد و رنو نیز پاییز سال گذشته بر سر همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) به توافق رسید.اگرچه بنا بود توافق نامههای موردنظر طی سال گذشته یا اوایل امسال به قرارداد تبدیل شوند، با این حال هنوز این اتفاق رخ نداده و وزیر صنعت نیز در نشست خبری دیروز خود تلویحا از وجود برخی اختلافنظرها میان طرفین صحبت به میان آورده است.
آن طور که محمدرضا نعمتزاده اعلام کرده، تعجیل (در امضای قرارداد رنو) نمیتواند به نفع خودروسازی کشور باشد و باید منافع ملی را در نظر گرفت. به گفته او، قیمت سایت بنرو برای واگذاری به رنو افزایش یافته و رنوییها نیز موافقت کردهاند. وزیر صنعت اما در مورد بنز هم با بیان اینکه «در حال گروکشی هستیم»، اعلام کرده که هدف از این کار، افزایش داخلیسازی (قطعات بنز) در ایران است.اظهارات وزیر صنعت اگرچه نشاندهنده تمایل رنو و بنز برای حضور در ایران است، با این حال مشخص میکند که هنوز قرارداد آنها با طرفهای ایرانی نهایی نشده و اختلافنظر در برخی مسائل پابرجاست.بهنظر میرسد این اختلافنظرها بیشتر در مورد مسائلی مانند داخلیسازی قطعات و صادرات محصول از ایران است، چه آنکه وزارت صنعت از همان ابتدا این دو موضوع (داخلیسازی و صادرات) را بهعنوان دو شرط اصلی برای حضور در ایران، پیش پای شرکتهای خارجی گذاشته بود.
آن طور که محمدرضا نعمتزاده اعلام کرده، تعجیل (در امضای قرارداد رنو) نمیتواند به نفع خودروسازی کشور باشد و باید منافع ملی را در نظر گرفت. به گفته او، قیمت سایت بنرو برای واگذاری به رنو افزایش یافته و رنوییها نیز موافقت کردهاند. وزیر صنعت اما در مورد بنز هم با بیان اینکه «در حال گروکشی هستیم»، اعلام کرده که هدف از این کار، افزایش داخلیسازی (قطعات بنز) در ایران است.اظهارات وزیر صنعت اگرچه نشاندهنده تمایل رنو و بنز برای حضور در ایران است، با این حال مشخص میکند که هنوز قرارداد آنها با طرفهای ایرانی نهایی نشده و اختلافنظر در برخی مسائل پابرجاست.بهنظر میرسد این اختلافنظرها بیشتر در مورد مسائلی مانند داخلیسازی قطعات و صادرات محصول از ایران است، چه آنکه وزارت صنعت از همان ابتدا این دو موضوع (داخلیسازی و صادرات) را بهعنوان دو شرط اصلی برای حضور در ایران، پیش پای شرکتهای خارجی گذاشته بود.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها