کد خبر:
۵۳۳۸۳ ۱۲:۲۱
۱۳۹۶/۰۱/۳۰
بازی برخی خودروسازان با جان و مال مردم
پدال نیوز: بیمه شخص ثالث یکی از شناختهشدهترین انواع بیمهها در کشور است و همه کسانی که خودرو دارند، بیمه اجباری شخص ثالث را نیز خریداری کردهاند اما این رشته بیمه ای برای تمامی شرکتها زیانده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، با رهبری سندیکای بیمه قرار بر آن شد تا سندیکای بیمه گران با رهبری بیمه ایران اقدام به بیمه اتومبیل های صفر کنند تا امکان نرخ شکنی و سو استفاده شرکتهای خودروساز از بین برود.
به گزارش انتخاب، از اسفند گذشته این طرح اجرا شد اما جالب است که یکی از خودروسازان داخلی که تنها در 10 روز منتهی به پایان سال 95 بیش از 36 هزار فقره بیمه نامه به مبلغی حدود 40 میلیارد تومان صادر کرده و همه آن مبلغ را نقدا از مشتریانش دریافت کرده هنوز هیچ مبلغی به شرکتهای بیمه گر پرداخت نکرده است!
بر اساس قانون بیمه مرکزی، حق بیمه باید در ابتدای قرارداد به شرکت بیمه پرداخت شود، امابعلت پرداخت نشدن حق بیمه توسط خودروسازان، شرکتهای بیمه می توانند بیمه شخص ثالث را یکجانبه لغو کنند و در صورت ایجاد خسارت، شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت خسارت نیستند.
این بدان معناست افرادی که در این مدت اتومبیل های صفر کیلومتر خریداری کرده اند، باید نگران پرداخت خسارت در صورت تصادف یا... باشند.
این هشداری بزرگ و نشانه عدم تعهد خودروسازان بزرگ کشور است. خودروسازانی که برای یکروز دیرتر پرداخت شدن اقساط خودرو، مردم را بیچاره می کنند با وجود اینکه حق بیمه را از مردم گرفته اند، حاضر به پرداخت حق بیمه دریافتی به شرکت های بیمه نیستند.
لازم است که وزیر صنعت به عنوان مدافع منافع مردم، تذکرات لازم را به خودروسازان بدهد که بیش از این به سو استفاده از مردم ادامه ندهند.
به گزارش انتخاب، از اسفند گذشته این طرح اجرا شد اما جالب است که یکی از خودروسازان داخلی که تنها در 10 روز منتهی به پایان سال 95 بیش از 36 هزار فقره بیمه نامه به مبلغی حدود 40 میلیارد تومان صادر کرده و همه آن مبلغ را نقدا از مشتریانش دریافت کرده هنوز هیچ مبلغی به شرکتهای بیمه گر پرداخت نکرده است!
بر اساس قانون بیمه مرکزی، حق بیمه باید در ابتدای قرارداد به شرکت بیمه پرداخت شود، امابعلت پرداخت نشدن حق بیمه توسط خودروسازان، شرکتهای بیمه می توانند بیمه شخص ثالث را یکجانبه لغو کنند و در صورت ایجاد خسارت، شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت خسارت نیستند.
این بدان معناست افرادی که در این مدت اتومبیل های صفر کیلومتر خریداری کرده اند، باید نگران پرداخت خسارت در صورت تصادف یا... باشند.
این هشداری بزرگ و نشانه عدم تعهد خودروسازان بزرگ کشور است. خودروسازانی که برای یکروز دیرتر پرداخت شدن اقساط خودرو، مردم را بیچاره می کنند با وجود اینکه حق بیمه را از مردم گرفته اند، حاضر به پرداخت حق بیمه دریافتی به شرکت های بیمه نیستند.
لازم است که وزیر صنعت به عنوان مدافع منافع مردم، تذکرات لازم را به خودروسازان بدهد که بیش از این به سو استفاده از مردم ادامه ندهند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها