تنها کارخانه دوچرخه سازی ایران تعطیل شد
پدال نیوز: رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت با اشاره به اینکه سالانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور میشود، گفت: هزینه های بالای تولید و افزایش واردات باعث شده تا "آساک، تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه ایرانی در کشور تعطیل شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم: محمد خادم منصوری در گفتوگو با خبرنگار ، در رابطه با تعطیلی کارخانه دوچرخه سازی آساک قوچان به ارائه توضیحاتی پرداخت و اظهار داشت: این واحد تولیدی قدمتی بیش از 35 سال دارد که حدود 10 سال پیش به دلیل مشکلات متعدد تعطیل شده بود. اما در دو سال گذشته مدیریت این شرکت اقدام به راه اندازی مجدد این واحد تولیدی کرده بود.
وی با اشاره به اینکه هزینههای بالای تولید به همراه واردات گسترده دوچرخه از چین باعث شد تا تولید محصول برای این کارخانه توجیه اقتصادی نداشته باشد افزود: این واحد تولیدی تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه سازی کشور محسوب میشد که با تعطیلی آن باید تدبیر جدی برای صنعت دوچرخه سازی کشور گرفته شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کارخانجات اقدام به واردات و مونتاژ دوچرخه میکنند اما فقط مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان بود که به تولید محصولات داخلی اقدام میکرد.
خادم منصوری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی متأسفانه هم اکنون تعطیل شده است، گفت: سالیانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور میشود این درحالی است که نیاز داخلی ما یک میلیون و 500 هزار دستگاه است. در این شرایط به طور حتم تولیدکننده داخلی نمیتواند سهمی از بازار دوچرخه کشور را داشته باشد.
به گزارش تسنیم، برای بررسی چند و چون تعطیلی این کارخانه و گفت وگو با مدیرعامل آن، خبرنگار تسنیم تماس های متعددی با دفتر مرکزی مجتمع صنعتی دوچرخه سازی آساک در مشهد گرفت اما در پاسخ به این تماس ها اپراتور اعلام کرد که این شماره موقتاً مسدود می باشد.
وی با اشاره به اینکه هزینههای بالای تولید به همراه واردات گسترده دوچرخه از چین باعث شد تا تولید محصول برای این کارخانه توجیه اقتصادی نداشته باشد افزود: این واحد تولیدی تنها کارخانه تولیدکننده دوچرخه سازی کشور محسوب میشد که با تعطیلی آن باید تدبیر جدی برای صنعت دوچرخه سازی کشور گرفته شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تصریح کرد: در حال حاضر برخی از کارخانجات اقدام به واردات و مونتاژ دوچرخه میکنند اما فقط مجتمع صنعتی دوچرخه سازی قوچان بود که به تولید محصولات داخلی اقدام میکرد.
خادم منصوری با اشاره به اینکه این واحد تولیدی متأسفانه هم اکنون تعطیل شده است، گفت: سالیانه دو میلیون دستگاه دوچرخه وارد کشور میشود این درحالی است که نیاز داخلی ما یک میلیون و 500 هزار دستگاه است. در این شرایط به طور حتم تولیدکننده داخلی نمیتواند سهمی از بازار دوچرخه کشور را داشته باشد.
به گزارش تسنیم، برای بررسی چند و چون تعطیلی این کارخانه و گفت وگو با مدیرعامل آن، خبرنگار تسنیم تماس های متعددی با دفتر مرکزی مجتمع صنعتی دوچرخه سازی آساک در مشهد گرفت اما در پاسخ به این تماس ها اپراتور اعلام کرد که این شماره موقتاً مسدود می باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش