جولان کامیونهای دایملر در جادهها
پدال نیوز : نسل جدید کامیونهای ۱۸ چرخ خودران دایملر برای حرکت در جادههای عمومی ایالت بادن وورتمبرگ آلمان که مرکز فعالیت این خودروساز است، اجازه دریافت کرده اند.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، برای نخستین بار است که کامیونهای خودران اجازه پیدا میکنند در بزرگراههای آلمان حرکت کنند با اینهمه کامیونهای دایملر تمام اتوماتیک نخواهند بود و در یک اقدام احتیاطی، راننده ای در خودرو خواهد بود تا در شرایط اضطراری در هدایت کامیون دخالت کند.
وینفرد هرمان، وزیر حمل و نقل ایالت بادن وورتمبرگ در توضیح تصمیمش، به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان میدهد سیستمهای دستیار راننده مانند سیستم مورد استفاده دایملر میتواند خطر تصادفات را به میزان چشمگیری کاهش دهد.
اوایل امسال دایملر نخستین شرکتی شد که اجازه یافت کامیونهای خودران را در یک جاده عمومی و در یک ترافیک معمولی در ایالت نوادای آمریکا آزمایش کند.
ولفگانگ برنهارد، مدیر شرکت کامیون سازی دایملر در مراسمی که ماه مه به این منظور برگزار شده بود، این اتفاق را یک نقطه عطف توصیف کرده بود. اعلام خبر موافقت مقامات ایالت آلمانی با تست کامیونهای خودران، نقطه عطف دیگری برای دایملر به شمار میرود و این شرکت را یک گام دیگر به عرضه خودروهای آینده گرا برای استفاده تجاری نزدیک کرد.
اما این سناریوی آینده گرا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ کریستوف هچت از ADAC بزرگترین کلوب خودروی آلمان معتقد است هنوز زمان بسیار طولانی در پیش است تا این کامیونها آزادانه در جادههای این کشور تردد کنند.
با اینهمه وی معتقد است زمانی که این کامیونهای نیمه اتوماتیک در جادههای عمومی حرکت کنند، ایمنی به شکل قابل توجهی بهبود خواهد یافت زیرا بیشتر تصادفات مربوط به کامیونهایی است که رانندگان آنها پشت فرمان دچار پرتی حواس یا خواب آلودگی شده اند.
اما مانع بزرگ دیگری که باقی میماند جلب شرکتهای لجستیک است. انگیزههای مالی برای کامیون داران چندان زیاد نیست زیرا همچنان ناچارند به رانندگان کامیونهای خودران همانند رانندگان کامیونهای معمولی پول دهند.
گروههای فناوری و خودروسازان و تامین کنندگان قطعات خودرو اعلام کرده اند فناوری ساخت خودروهای خودران تا سال 2020 آماده خواهد شد.
دایملر که با برند مرسدس بنز خود در تلاشهای آلمان برای مقابله با پیشرفتهای گوگل در خودروهای خودران پیشگام بوده است، پتانسیل بالایی را برای اتوماسیون در حمل و نقل باری میبیند. اما دایملر تنها خودروسازی نیست که در تلاش برای فراهم کردن فناوری اتوماسیون برای کامیونهای باری سنگین است.
اسکانیای سوئد که زیرمجموعه فولکس واگن است از جمله خودروسازانی است که روی فناوری کامیونرانی بدون راننده کار میکند که به کامیونهای متعدد امکان میدهد در یک کاروان با یک راننده انسانی در خودروی اول حرکت کنند.
مدیرعامل دایملر هفته گذشته در مصاحبه با یک نشریه آلمانی اظهار کرد که این صنعت با ابداع مجدد خودرو روبروست.
وی با اشاره به شرکتهایی که میتوانند به این خودروساز برای طراحی فناوری هدایت نسل جدید خودروها کمک کنند، گفته بود سرگرم بررسی اشکال مختلف همکاری با اپل و گوگل است.
وینفرد هرمان، وزیر حمل و نقل ایالت بادن وورتمبرگ در توضیح تصمیمش، به تحقیقاتی اشاره کرد که نشان میدهد سیستمهای دستیار راننده مانند سیستم مورد استفاده دایملر میتواند خطر تصادفات را به میزان چشمگیری کاهش دهد.
اوایل امسال دایملر نخستین شرکتی شد که اجازه یافت کامیونهای خودران را در یک جاده عمومی و در یک ترافیک معمولی در ایالت نوادای آمریکا آزمایش کند.
ولفگانگ برنهارد، مدیر شرکت کامیون سازی دایملر در مراسمی که ماه مه به این منظور برگزار شده بود، این اتفاق را یک نقطه عطف توصیف کرده بود. اعلام خبر موافقت مقامات ایالت آلمانی با تست کامیونهای خودران، نقطه عطف دیگری برای دایملر به شمار میرود و این شرکت را یک گام دیگر به عرضه خودروهای آینده گرا برای استفاده تجاری نزدیک کرد.
اما این سناریوی آینده گرا تا چه اندازه به واقعیت نزدیک است؟ کریستوف هچت از ADAC بزرگترین کلوب خودروی آلمان معتقد است هنوز زمان بسیار طولانی در پیش است تا این کامیونها آزادانه در جادههای این کشور تردد کنند.
با اینهمه وی معتقد است زمانی که این کامیونهای نیمه اتوماتیک در جادههای عمومی حرکت کنند، ایمنی به شکل قابل توجهی بهبود خواهد یافت زیرا بیشتر تصادفات مربوط به کامیونهایی است که رانندگان آنها پشت فرمان دچار پرتی حواس یا خواب آلودگی شده اند.
اما مانع بزرگ دیگری که باقی میماند جلب شرکتهای لجستیک است. انگیزههای مالی برای کامیون داران چندان زیاد نیست زیرا همچنان ناچارند به رانندگان کامیونهای خودران همانند رانندگان کامیونهای معمولی پول دهند.
گروههای فناوری و خودروسازان و تامین کنندگان قطعات خودرو اعلام کرده اند فناوری ساخت خودروهای خودران تا سال 2020 آماده خواهد شد.
دایملر که با برند مرسدس بنز خود در تلاشهای آلمان برای مقابله با پیشرفتهای گوگل در خودروهای خودران پیشگام بوده است، پتانسیل بالایی را برای اتوماسیون در حمل و نقل باری میبیند. اما دایملر تنها خودروسازی نیست که در تلاش برای فراهم کردن فناوری اتوماسیون برای کامیونهای باری سنگین است.
اسکانیای سوئد که زیرمجموعه فولکس واگن است از جمله خودروسازانی است که روی فناوری کامیونرانی بدون راننده کار میکند که به کامیونهای متعدد امکان میدهد در یک کاروان با یک راننده انسانی در خودروی اول حرکت کنند.
مدیرعامل دایملر هفته گذشته در مصاحبه با یک نشریه آلمانی اظهار کرد که این صنعت با ابداع مجدد خودرو روبروست.
وی با اشاره به شرکتهایی که میتوانند به این خودروساز برای طراحی فناوری هدایت نسل جدید خودروها کمک کنند، گفته بود سرگرم بررسی اشکال مختلف همکاری با اپل و گوگل است.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها