علت رواج دوچرخه در کشورهای تولیدکننده مدرنترین خودروها
پدال نیوز- میدانید چرا در کشورهایی که خود تولیدکننده مدرنترین و بهروزترین خودروهای جهان هستند، همچنان بیشترین فشار دولت، خودروگریزی و دوچرخهسواری است؟
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از تسنیم، «محمد درویش» مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نوشت: چرا در پایتخت کشورهایی چون دانمارک، اتریش، هلند، انگلیس و آلمان همهروزه شاهد افزایش شمار دوچرخهسوارها در مقایسه با خودروسوارها هستیم؟ چگونه است که آنها در فرایند کاهش آلودگی هوا، ترافیک و ناهنجاریهای شنیداری، منتظر دولت نشده و از خود شروع کردند؟
همین چندی پیش بود که شهر سئول، پایتخت کرهجنوبی به مارکروته، نخستوزیر هلند که 220 دوچرخه به پروژه دوچرخهسواری شهری پایتخت هدیه داده بود، نشان شهروند افتخاری را اهدا کرد.
روته در شهریور گذشته، در سومین روز از سفر چهار روزه خود به کرهجنوبی، از سئول دیدن و با شهردار پایتخت، پارک وون سون برای مذاکره درباره سیاستهای محیطزیستگرایانه و توسعه پایدار شهر- پیش از آنکه مراسم اهدای نشان شهروند افتخاری به او برگزار شود- ملاقات کرد. این نخستین سفر مارک روته به سئول پس از انتخاب او بهعنوان نخستوزیر در سال 2010 و بهدنبال بازدید شهردار پارک وون سون از هلند در مارس 2014 است.
دو شخصیت سرشناس دیگر در این سفر، نخستوزیر هلند را همراهی میکردند: سرمربی تیمملی فوتبال کرهجنوبی، گاس هیدینک که پس از همراهی تیم فوتبال تا مرحله نیمهنهایی جامجهانی در سال 2002، نشان شهروند افتخاری سئول را دریافت کرده بود و وینی ماس، معمار مشهور هلندی که در برنامه بازسازی شهری، از جمله روگذر Seoul Station شرکت داشت.
پروژه کرایه دوچرخه در سئول، اکتبر سال گذشته برای کمک به بار سنگین رفتوآمد و همچنین کاهش آلودگی هوا به اجرا گذاشته شد. این دوچرخهها به رنگهای ملی کشور هلند رنگآمیزی میشوند تا همبستگی دو کشور را به نمایش بگذارند. مراسم اهدای دوچرخهها در برابر کتابخانه متروپولیتن سئول برگزار شد.
این دوچرخهها ماه گذشته به پنج هزار و 600 نمونه دیگر در شهر پیوستند تا در اختیار مردم قرار بگیرند. یکی از مسئولان بخش سیاست دوچرخهسواری در سئول به روزنامه تایمز از ابراز توجه عمیق نخستوزیر هلند به برنامه دوچرخهسواری در سئول اشاره کرده و گفت: «هلند شهرت دارد که شمار دوچرخههایش از تعداد ساکنانش سبقت گرفته، نخستین کشوری است که به پروژه دوچرخهسواری کرهجنوبی کمک میکند.»
شما چه فکر میکنید؟ چرا در کشوری که تولیدات خودروی آن، نیمی از بازار جهانی را تصاحب کرده و مصرف سوختش بهطور متوسط چهار لیتر در صد کیلومتر بوده، باز هم سیاست اصلی رویآوردن به دوچرخه است؟ همان دوچرخهای که در این سوی آب، برخی از محافل متوهم، آن را مشکوک مینگرند! به نظر میرسد راه رهایی واقعی از عقوبت آلودگی هوا و ترافیک، مشارکت همه نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و مدیران ارشد کشور است وگرنه همچنان زمان را در پای مصلحتاندیشیهای افیونی تباه میکنیم.
همین چندی پیش بود که شهر سئول، پایتخت کرهجنوبی به مارکروته، نخستوزیر هلند که 220 دوچرخه به پروژه دوچرخهسواری شهری پایتخت هدیه داده بود، نشان شهروند افتخاری را اهدا کرد.
روته در شهریور گذشته، در سومین روز از سفر چهار روزه خود به کرهجنوبی، از سئول دیدن و با شهردار پایتخت، پارک وون سون برای مذاکره درباره سیاستهای محیطزیستگرایانه و توسعه پایدار شهر- پیش از آنکه مراسم اهدای نشان شهروند افتخاری به او برگزار شود- ملاقات کرد. این نخستین سفر مارک روته به سئول پس از انتخاب او بهعنوان نخستوزیر در سال 2010 و بهدنبال بازدید شهردار پارک وون سون از هلند در مارس 2014 است.
دو شخصیت سرشناس دیگر در این سفر، نخستوزیر هلند را همراهی میکردند: سرمربی تیمملی فوتبال کرهجنوبی، گاس هیدینک که پس از همراهی تیم فوتبال تا مرحله نیمهنهایی جامجهانی در سال 2002، نشان شهروند افتخاری سئول را دریافت کرده بود و وینی ماس، معمار مشهور هلندی که در برنامه بازسازی شهری، از جمله روگذر Seoul Station شرکت داشت.
پروژه کرایه دوچرخه در سئول، اکتبر سال گذشته برای کمک به بار سنگین رفتوآمد و همچنین کاهش آلودگی هوا به اجرا گذاشته شد. این دوچرخهها به رنگهای ملی کشور هلند رنگآمیزی میشوند تا همبستگی دو کشور را به نمایش بگذارند. مراسم اهدای دوچرخهها در برابر کتابخانه متروپولیتن سئول برگزار شد.
این دوچرخهها ماه گذشته به پنج هزار و 600 نمونه دیگر در شهر پیوستند تا در اختیار مردم قرار بگیرند. یکی از مسئولان بخش سیاست دوچرخهسواری در سئول به روزنامه تایمز از ابراز توجه عمیق نخستوزیر هلند به برنامه دوچرخهسواری در سئول اشاره کرده و گفت: «هلند شهرت دارد که شمار دوچرخههایش از تعداد ساکنانش سبقت گرفته، نخستین کشوری است که به پروژه دوچرخهسواری کرهجنوبی کمک میکند.»
شما چه فکر میکنید؟ چرا در کشوری که تولیدات خودروی آن، نیمی از بازار جهانی را تصاحب کرده و مصرف سوختش بهطور متوسط چهار لیتر در صد کیلومتر بوده، باز هم سیاست اصلی رویآوردن به دوچرخه است؟ همان دوچرخهای که در این سوی آب، برخی از محافل متوهم، آن را مشکوک مینگرند! به نظر میرسد راه رهایی واقعی از عقوبت آلودگی هوا و ترافیک، مشارکت همه نخبگان، هنرمندان، ورزشکاران و مدیران ارشد کشور است وگرنه همچنان زمان را در پای مصلحتاندیشیهای افیونی تباه میکنیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها