شکوفایی قراردادهای خودرویی در سال ۹۶
پدال نیوز- سال ۱۳۹۶ در شرایطی بعدازظهر دوشنبه تحویل خواهد شد که انتظار میرود برای صنعت خودرو سرآغاز تحولاتی در حوزه تولید و کیفیت و تنوع محصول باشد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوزبه نقل از دنیای اقتصاد، صنعت خودرو کشور طی یکی دو سال گذشته بهواسطه توافق هستهای و اجرایی شدن برجام، در مسیر اتصال دوباره به شرکتهای خارجی قرار گرفت و در همین زمینه، چند قرارداد و تفاهم نامه نیز با خارجیها به امضار رسید.
قرارداد ایرانخودرو و پژو، تفاهم نامه رنو و ایدرو، توافقنامه سایپا و سیتروئن در کنار حضور فولکس واگن در بخش خصوصی، از جمله مواردی هستند که طی سالهای 94 و 95 به امضای طرفهای داخلی و خارجی رسیدند. در این بین، تنها قرارداد پژو تا به امروز رسما کلید خورده و وارد فاز اجرایی شده است و باقی موارد به سال 96 موکول شدهاند.
در این بین، اگر رنو و ایدرو بتوانند با عبور از موانع موجود، تفاهم نامه خود را به قرارداد تبدیل کنند، حضور مستقل خودروساز فرانسوی در کشور کلید خواهد خورد و رنوییها از زمستان 96 وارد فاز اجرایی و تولید محصولات جدید در ایران خواهند شد. از آن سو سیتروئن نیز به احتمال زیاد در بهار امسال حضور خود در ایران را عملیاتی کرده و محصولات جدیدی را روانه بازار کشور خواهد کرد. از آن سو فولکس واگن هم به احتمال فراوان در اواخر سال آینده مونتاژ محصولات خود را در ایران آغاز میکند تا در کنار پژو و رنو و سیتروئن، سبد محصولات بازار خودرو کشور را در بخشهای مختلف قیمتی (بهخصوص بالای 50 میلیون تومان) تنوع ببخشند.
با این حساب خطوط تولید خودروسازان کشور در سال 96 بهنوعی نونوار شده و از محصولاتی جدید و با سطح کیفی بالا پذیرایی خواهد کرد؛ بنابراین میتوان گفت سال 96 سال شکوفایی قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو کشور بوده و این موضوع میتواند سرآغازی برای تحولات کمی و کیفی در این صنعت بزرگ داخلی باشد.
قرارداد ایرانخودرو و پژو، تفاهم نامه رنو و ایدرو، توافقنامه سایپا و سیتروئن در کنار حضور فولکس واگن در بخش خصوصی، از جمله مواردی هستند که طی سالهای 94 و 95 به امضای طرفهای داخلی و خارجی رسیدند. در این بین، تنها قرارداد پژو تا به امروز رسما کلید خورده و وارد فاز اجرایی شده است و باقی موارد به سال 96 موکول شدهاند.
در این بین، اگر رنو و ایدرو بتوانند با عبور از موانع موجود، تفاهم نامه خود را به قرارداد تبدیل کنند، حضور مستقل خودروساز فرانسوی در کشور کلید خواهد خورد و رنوییها از زمستان 96 وارد فاز اجرایی و تولید محصولات جدید در ایران خواهند شد. از آن سو سیتروئن نیز به احتمال زیاد در بهار امسال حضور خود در ایران را عملیاتی کرده و محصولات جدیدی را روانه بازار کشور خواهد کرد. از آن سو فولکس واگن هم به احتمال فراوان در اواخر سال آینده مونتاژ محصولات خود را در ایران آغاز میکند تا در کنار پژو و رنو و سیتروئن، سبد محصولات بازار خودرو کشور را در بخشهای مختلف قیمتی (بهخصوص بالای 50 میلیون تومان) تنوع ببخشند.
با این حساب خطوط تولید خودروسازان کشور در سال 96 بهنوعی نونوار شده و از محصولاتی جدید و با سطح کیفی بالا پذیرایی خواهد کرد؛ بنابراین میتوان گفت سال 96 سال شکوفایی قراردادهای پسابرجامی صنعت خودرو کشور بوده و این موضوع میتواند سرآغازی برای تحولات کمی و کیفی در این صنعت بزرگ داخلی باشد.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها