آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۵۰۸۲
۰۳:۴۲
۱۳۹۴/۰۵/۳۰
شهریاری:

اجازه تردد به خودروهای پلاک چابهار داده شود

پدال نیوز: نماینده مردم زاهدان گفت: دولت باید اجازه تردد خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار را به کل استان بدهد و نباید تبعیضی بین استان‌ها قائل شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از ایسنا، حسینعلی شهریاری گفت: همان‌طور که دولت اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد اروند را به کل استان خوزستان داده و هم اکنون هم‌وطنان ما در استان خوزستان می‌توانند از این خودروها استفاده کنند باید اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار به کل استان سیستان و بلوچستان داده شود.
 
وی افزود: در کل به عقیده من اجازه تردد خودروهای پلاک اروند به کل استان خوزستان یک اشتباهی بود که دولت مرتکب شد، ما باید بر اساس الگو و شاخص‌های اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم و دولت با اجازه تردد خودروهای خارجی در خوزستان خودروسازان داخلی را تضعیف کرد. با این حال چون به استان خوزستان مجوز تردد در کل استان داده شده، استان سیستان و بلوچستان که استانی بسیار محروم است نیز باید از این امتیاز بهره‌مند گردد.
 
نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به زودی مجدداً درخواست تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار را به کل استان می‌دهیم و اگر دولت اجازه تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار را به سیستان و بلوچستان ندهد مرتکب یک تبعیض بزرگ شده است.
 
ناصر کاشانی دیگر نماینده زاهدان نیز با اشاره به اینکه نامه تردد خودروهای چابهار را سال گذشته به معاون اول رئیس جمهور دادم گفت: من سال گذشته و در زمانی که با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به استان سفر کردیم نامه‌ای به آقای جهانگیری دادم اما جواب قطعی در این ارتباط به ما ندادند . یک نامه برای تردد ماشین‌های سنگین و یک نامه برای آزاد شدن تردد ماشین‌های سواری به ایشان دادم .
 
کاشانی اظهار داشت : در سال‌های 73 و 74 خودروهای پلاک منطقه آزاد چابهار به راحتی می‌توانستند در استان تردد کنند اما بعد جلوی تردد این خودروها گرفته شد. در زمان سفر ریاست جمهوری نیز این موضوع مطرح شد که همان‌گونه که اجازه تردد خودروهای پلاک اروند را به کل خوزستان داده شد تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار نیز در سیستان و بلوچستان آزاد گردد.
 
وی گفت: دولت نباید بین دو استان تبعیض قائل شود، آقای ترکان موافق تردد خودروهای منطقه آزاد چابهار بود ولی آقای جهانگیری مخالف این موضوع بود؛ البته آقای جهانگیری طبیعتاً باید با تردد خودروهای اروند نیز مخالف باشد. استان سیستان و بلوچستان استان محرومی است و دولت باید توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان کند.

گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
نظرات شما
ناشناس
Netherlands (Kingdom of the)
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۰
نماينده زاهدان شما اگر عرضه داري واسه استان خودت امتياز بگير نه اينكه اقدام مثبت دولت براي يك استان محروم رو زير سوال ببر.
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو