آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۵۰۶۹۶
۱۱:۵۳
۱۳۹۵/۱۲/۲۵

بی‌توجهی به سهم سازمان راهداری

پدال نیوز- رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از وعده پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومانی از محل جرائم رانندگی به این سازمان خبر داد و گفت: علیرغم سهم ۶۰ درصدی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از محل جرائم رانندگی، از مجموع اعتبار مصوب ۵۶۰ میلیارد تومانی فقط ۱۶۰ میلیارد تومان طی دو سال اخیر به سازمان پرداخت‌شده است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داود کشاورزیان با اشاره به سهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از مبالغ دریافتی جرائم رانندگی اظهار کرد: 60 درصد جرائم رانندگی در راه‌های بین‌شهری طبق قانون باید به سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و 60 درصد جرائم رانندگی داخل شهرها به شهرداری‌ها پرداخت شود.
 
وی افزود: از این محل برای ایمنی راه‌ها سرمایه گذاری می‌شود که البته طی امسال و سال گذشته 50 درصد از این اعتبار معادل 160 میلیارد تومان به سازمان پرداخت شد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی از وعده پرداخت 130 میلیارد تومانی از محل جرائم رانندگی خبر داد و گفت: با احتساب اعتبار مصوب سال که معادل 560 میلیارد تومان است، حول‌و‌حوش 50 درصد از مطالبات سازمان از محل جرائم پرداخت می‌شود.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خاطرنشان کرد: هر تصادف سنگینی که رخ می‌دهد تبعات سنگین مالی، از کار افتادگی و معلولیت را در پی دارد و کاهش تلفات به هر میزان مساوی با صرفه‌جویی است.
 
وی با تاکید بر این که خسارت ناشی از تلفات حدود 2.5 تا 3 درصد تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می‌دهد، افزود: هر تصمیم و قانون در کشور نیاز به ضابط اجرایی دارد و ما شرکت‌ها را موظف کردیم که در پایانه‌ها قبل از سفر خودروها کنترل و در صورت وجود ایراد مانع از حرکت اتوبوس شوند.
 
با اشاره به متولی کنترل ناوگان حمل‌ونقل عمومی وی گفت: این وظیفه پلیس است که به‌صورت تصادفی خودروهای دارای صورت‌ وضعیت را کنترل کند تا ایرادها و احیاناً سستی در کار مدیران فنی را شناسایی کند.
 
کشاورزیان افزود: انتظار ما از پلیس‌راهور نظارت تصادفی بر اتوبوس‌های مسافربری در پاسگاه‌های پلیس‌ راه است.
 
وی گفت: اگرچه نظارت بر مدیران فنی بر عهده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است اما نمی‌توان به تعداد مدیران فنی نیروی انسانی گماشت، بلکه فقط از این طریق می‌توان بر کار مدیران فنی نظارت کرد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته از محل ماده 12 قانون مدیریت بحران مبلغ 5 هزار میلیارد ریال برای بخش مدیریت بحران در نظر گرفته شد، که رقم محدودی بود که به این منظور تخصیص یافت. یادآور شد: امسال نیز نامه‌ای با امضای وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی تقدیم دولت شده تا در صورت تصویب بتوانیم این پول را برای تجهیز راهدارخانه‌ها و اورهال کردن ماشین‌آلات خود هزینه کنیم تا در مواقع بحرانی به مدیریت بحران کشور کمک کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو