آخوندی ۲۹۰ میلیارد تومان را «ناچیز» میبیند
پدال نیوز- در حالی که وزیر راه و شهرسازی مدعی است رقم خاصی بابت نگهداری راهها از محل درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی به وزارت راه تعلق نیافته است، معاون وی و رئیس سازمان راهداری، این رقم را حدود ۲۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از فارس، روز گذشته بود که وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهرهبرداری از 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا بخشی از درآمد جرائم رانندگی به وزارت راه بابت نگهداری راهها اختصاص یافته است؟ گفت: «نه، خیلی کم، نه، ما بیشتر از محل منابع سازمان راهداری، کارنگهداری راهها را انجام میدهیم».
عباس آخوندی در پاسخ به این سؤال که پیگیری برای دریافت این رقم نداشتهاید؟ بیان کرد: «چرا، اخیراً قانونی در اینباره آمده است».
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که چند درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی به وزارت راه اختصاص مییابد؟ گفت: «سؤالات سخت میپرسید و باید آقای کشاورزیان (رئیس سازمان راهداری) باشد»!
به گزارش فارس این در حالی است که طبق قانونی که از گذشته وجود داشت، باید 60 درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی در جادههای برون شهری، بابت نگهداری راهها به وزارت راه اختصاص یابد.
در ادامه همین جلسه، س از صحبتهای آخوندی در جمع خبرنگاران، اینباره داود کشاورزیان به عنوان معاون وی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به جمع خبرنگاران آمد و درباره درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی و اختصاص آن به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری گفت: طبق قانون باید 60 درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی در جادههای برون شهری بابت نگهداری راهها به سازمان راهداری پرداخت شود و 60 درصد درآمد حاصل از جرائم رانندگی در شهرها، باید به شهرداریها پرداخت شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بیان کرد: از این محل (رقم) برای ایمنسازی راهها برنامهریزی میکنیم، البته در سال گذشته و امسال به دلیل تنگناهای اعتباری بخشی از این اعتبار به سازمان راهداری اختصاص یافت که شامل حدود 50 درصد بود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: تاکنون حدود 160 میلیارد تومان از این محل به سازمان راهداری اختصاص یافته است و وعده دادهاند که حدود 130 میلیارد تومان دیگر هم اختصاص یابد. با احتساب اعتبار مصوب سال که حدود 560 میلیارد تومان است، حدود 50 درصد از اعتبارت پرداخت شده است.
به گزارش فارس تفاوت فاحش و اختلاف 290 میلیارد تومانی در صحبتهای وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری بابت اختصاص درآمد حاصل از جرائم رانندگی به وزارت راه، نشان از دو چیز دارد، یا اینکه عباس آخوندی به عنوان وزیر وزارتخانهای بزرگ و عمرانی، از اعتبارات ارگانهای زیرمجموعه خود بیاطلاع است و یا اینکه این وزیر دولت یازدهم، به دلایل خاصی ارقامی نظیر 290 میلیارد تومان را ناچیز میداند.
عباس آخوندی در پاسخ به این سؤال که پیگیری برای دریافت این رقم نداشتهاید؟ بیان کرد: «چرا، اخیراً قانونی در اینباره آمده است».
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سؤال که چند درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی به وزارت راه اختصاص مییابد؟ گفت: «سؤالات سخت میپرسید و باید آقای کشاورزیان (رئیس سازمان راهداری) باشد»!
به گزارش فارس این در حالی است که طبق قانونی که از گذشته وجود داشت، باید 60 درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی در جادههای برون شهری، بابت نگهداری راهها به وزارت راه اختصاص یابد.
در ادامه همین جلسه، س از صحبتهای آخوندی در جمع خبرنگاران، اینباره داود کشاورزیان به عنوان معاون وی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به جمع خبرنگاران آمد و درباره درآمد جرائم راهنمایی و رانندگی و اختصاص آن به وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری گفت: طبق قانون باید 60 درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی در جادههای برون شهری بابت نگهداری راهها به سازمان راهداری پرداخت شود و 60 درصد درآمد حاصل از جرائم رانندگی در شهرها، باید به شهرداریها پرداخت شود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای بیان کرد: از این محل (رقم) برای ایمنسازی راهها برنامهریزی میکنیم، البته در سال گذشته و امسال به دلیل تنگناهای اعتباری بخشی از این اعتبار به سازمان راهداری اختصاص یافت که شامل حدود 50 درصد بود.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای گفت: تاکنون حدود 160 میلیارد تومان از این محل به سازمان راهداری اختصاص یافته است و وعده دادهاند که حدود 130 میلیارد تومان دیگر هم اختصاص یابد. با احتساب اعتبار مصوب سال که حدود 560 میلیارد تومان است، حدود 50 درصد از اعتبارت پرداخت شده است.
به گزارش فارس تفاوت فاحش و اختلاف 290 میلیارد تومانی در صحبتهای وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری بابت اختصاص درآمد حاصل از جرائم رانندگی به وزارت راه، نشان از دو چیز دارد، یا اینکه عباس آخوندی به عنوان وزیر وزارتخانهای بزرگ و عمرانی، از اعتبارات ارگانهای زیرمجموعه خود بیاطلاع است و یا اینکه این وزیر دولت یازدهم، به دلایل خاصی ارقامی نظیر 290 میلیارد تومان را ناچیز میداند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها