پساتحریم؛ فرصت بهبود حملونقل جادهای
پدال نیوز : فضای بینالمللی مطلوب شکلگرفته بعد از توافق هستهای میتواند زمینهساز نوسازی و بهبود کیفیت ناوگان حملونقل جادهای بار و مسافر باشد. البته در این راستا نکته مهمتر، داشتن برنامهکلان و جامعی است تا با اتکای به آن، از فرصت به دست آمده استفاده بهینه شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از صمت، در این راستا نیاز به برنامهای مشخص داریم تا از بروز اثرات نامطلوب احتمالی در دوران پساتحریم، مانند موازیکاریها یا اتلاف منابع جلوگیری شود. اگر این برنامهریزی انجام نشود، دوران پساتحریم با دوران قبل از آن تفاوت خاصی نخواهد داشت.
اهمیت حوزه حملونقل جادهای وقتی آشکار میشود که بدانیم اکنون حملونقل بیش از 90درصد بار ومسافر کشور بر دوش جادههای کشور است و برای همین هم پساتحریم شاید بتواند زمینهساز رشد این بخش شود.
در سالهای گذشته فعالان حوزه جادهای به ناچار از برخی کامیونهای بیکیفیت چینی استفاده میکردند که به خاطر کیفیت پایین، برخی مشکلات مالی و جانی را به دنبال داشت اما با لغو تحریم، شاید بتوانیم از ناوگانی باکیفیت بالاتر استفاده کنیم که ایمنی و کارآیی بیشتری داشته باشند.
یکی از اتفاقهای خوب پساتحریم، توسعه روابط ایران و کشورهای دیگر است که این بهبود روابط تجاری در توسعه و نوسازی ناوگان نیز موثر خواهد بود. هماکنون برخی کامیونهای بسیار پیر در حملونقل جادهای کشور ما فعال هستند زیرا بسیاری از رانندگان نمیتوانند اقساط خرید کامیون جدید را بپردازند و منتظر هستند تا فرصتی برای تسهیل شرایط نوسازی ناوگان فراهم شود.
از سوی دیگر با برداشته شدن تحریمها، جادههای ما شاهد رونق تردد کامیونهای ترانزیتی دیگر کشورها خواهد بود همچنین در زمینه ترانزیت کالا از ایران به دیگر کشورها، گامهای جدیدی برداشته خواهد شد. نباید فراموش کرد که همه این اتفاقها نیازمند برنامهریزی برای توسعه زیرساختهایی همچون جاده و ناوگان است. از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا برخی مشکلات مدیریتی داخلی یا خودتحریمیها کاهش یابد تا بتوانیم از فرصت لغو تحریم، استفاده مطلوب را داشته باشیم.
اهمیت حوزه حملونقل جادهای وقتی آشکار میشود که بدانیم اکنون حملونقل بیش از 90درصد بار ومسافر کشور بر دوش جادههای کشور است و برای همین هم پساتحریم شاید بتواند زمینهساز رشد این بخش شود.
در سالهای گذشته فعالان حوزه جادهای به ناچار از برخی کامیونهای بیکیفیت چینی استفاده میکردند که به خاطر کیفیت پایین، برخی مشکلات مالی و جانی را به دنبال داشت اما با لغو تحریم، شاید بتوانیم از ناوگانی باکیفیت بالاتر استفاده کنیم که ایمنی و کارآیی بیشتری داشته باشند.
یکی از اتفاقهای خوب پساتحریم، توسعه روابط ایران و کشورهای دیگر است که این بهبود روابط تجاری در توسعه و نوسازی ناوگان نیز موثر خواهد بود. هماکنون برخی کامیونهای بسیار پیر در حملونقل جادهای کشور ما فعال هستند زیرا بسیاری از رانندگان نمیتوانند اقساط خرید کامیون جدید را بپردازند و منتظر هستند تا فرصتی برای تسهیل شرایط نوسازی ناوگان فراهم شود.
از سوی دیگر با برداشته شدن تحریمها، جادههای ما شاهد رونق تردد کامیونهای ترانزیتی دیگر کشورها خواهد بود همچنین در زمینه ترانزیت کالا از ایران به دیگر کشورها، گامهای جدیدی برداشته خواهد شد. نباید فراموش کرد که همه این اتفاقها نیازمند برنامهریزی برای توسعه زیرساختهایی همچون جاده و ناوگان است. از سوی دیگر باید تلاش کنیم تا برخی مشکلات مدیریتی داخلی یا خودتحریمیها کاهش یابد تا بتوانیم از فرصت لغو تحریم، استفاده مطلوب را داشته باشیم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها