سوءاستفاده خودروسازان ایرانی از مردم
پدال نیوز: یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد که قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی عامل مهم و تعیین کنندهای در تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بیکیفیت است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سیده حمیده زرآبادی در گفتوگو با ایسنا، گفت: وضعیت خودروهای ایرانی از جنبه آلایندگی و بیکیفیت بودن، ماهانه توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و اعلام میشود. براساس اعلام این شرکت خودروهای زیر 40 میلیون تومان ایرانی و چینی فاقد استانداردهای زیستمحیطی و کیفیت هستند اما ایرانخودرو، سایپا و دیگر خودروسازان داخلی هیچ علاقه و انگیزهای برای اصلاح وضعیت جاری ندارد. براساس گزارش شرکت مزبور برخی خودروهای چینی که قیمت بیش از 55 میلیون تومان دارند نیز در شمار خودروهای بیکیفیت و آلاینده قرار دارند. جای تعجب است که این خودروها با حمایتهای مالی خودروسازان و اختصاص وامهای بالا، در حال افزایش سهم خود در بازار خودروی کشور هستند.
وی نتیجه بیتوجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلانشهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بیتوجهی خودروسازان به گزارشهای ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بیکیفیت و آلاینده نوعی دهنکجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیداتشان هستند.
نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ را در افزایش آلودگیهای زیستمحیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بیکیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلانشهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلایندههای شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلانشهرها نیز مزید بر علت است.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکتهای خودرویی را از عمده دلایل بیرغبتی و بیتوجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهامدار و بهرهبردار اصلی شرکتهای خودروساز، دولت و دستگاهها هستند، نمیتوان انتظار دلسوزی، اصلاح رویههای معیوب و بهروزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.
زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بیکیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر میرسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کنندهای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بیکیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان میفروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمتهای جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاریها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود میآورند.
وی خصوصیسازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بیکیفیت و آلاینده دانست.
وی نتیجه بیتوجهی خودروسازان به کیفیت و آلایندگی بالای خودروهای ایرانی و چینی را به ضرر مردم در کلانشهرها و شهرهای بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: بیتوجهی خودروسازان به گزارشهای ماهانه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد و تداوم تولید خودروهای بیکیفیت و آلاینده نوعی دهنکجی به استانداردهایی است که خودروسازان مکلف به رعایت این مجوزها در تولیداتشان هستند.
نماینده مردم قزوین در مجلس سیاست تولید پرتیراژ را در افزایش آلودگیهای زیستمحیطی موثر دانست و افزود: حجم خودروهای فرسوده، تولید پرتیراژ خودروهای آلاینده و بیکیفیت و تردد بیش از حد خودروها در کلانشهرها به ویژه در تهران موجب مشکلات ترافیکی و افزایش غلظت آلایندههای شهری شده است علاوه بر آن ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده در تهران و سایر کلانشهرها نیز مزید بر علت است.
این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مالکیت دولتی شرکتهای خودرویی را از عمده دلایل بیرغبتی و بیتوجهی خودروسازان به تولید خودروهای باکیفیت ارزیابی و خاطرنشان کرد: وقتی سهامدار و بهرهبردار اصلی شرکتهای خودروساز، دولت و دستگاهها هستند، نمیتوان انتظار دلسوزی، اصلاح رویههای معیوب و بهروزرسانی خطوط را داشت چون انحصاری بودن بازار خودرو و فقدان رقبای قوی بخش خصوصی از یک سو و صف خریداران از دیگر سو هیچ اجباری را برای بهبود کیفیت سطح استانداردهای تولید خودروها ایجاد نکرده است.
زرآبادی «صف مشتریان» و «قیمت» خودروهای بیکیفیت و آلاینده را از دیگر علل تولید پرتیراژ خودروهای زیر 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: به نظر میرسد قدرت خرید پایین مشتریان خودروهای ایرانی به عامل مهم و تعیین کنندهای برای تداوم تولید خودروهای پرمصرف، آلاینده و بیکیفیت تبدیل شده است به بیان دیگر خودروسازان با سوء استفاده از قدرت خرید ضعیف مشتریان خود خودروهایی را به آنان میفروشند که علاوه بر آنکه به هیچ وجه ارزش قیمتهای جاری را ندارند در دراز مدت هم از نظر جانی و هم از نظر مالی گرفتاریها و مشکلات زیادی را برای آنان به وجود میآورند.
وی خصوصیسازی خودروسازان دولتی و رقابتی کردن صنعت خودروسازی کشور را از موثرترین عوامل خروج صنعت خودروی کشور از تولید خودروهای گران، بیکیفیت و آلاینده دانست.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش