آخرین به روز رسانی:
قیمت روز خودرو
شرایط فروش خودرو
مقایسه خودرو
تجربه رانندگی
کد خبر:
۴۸۳۶۸
۰۹:۱۹
۱۳۹۵/۱۱/۲۹
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار:

ایجاد شرکت های دانش بنیان گامی مهم در پیشرفت صنعت خودرو

پدال نیوز- نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی در بازدید از غرفه گروه سایپا گفت: برای پیشرفت هرچه بیشتر صنعت خودرو باید به صورت دانش پایه کار کنیم یعنی با ایجاد شرکت های دانش بنیان به پایه گذاری فن آوری نوین در این صنعت اقدام شود.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از سایپا نیوز، علی بختیار ضمن بازدید از محصولات گروه سایپا در نمایشگاه خودرو تهران در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: شاهد استقبال خوبی از نمایشگاه خودرو از سوی مردم و حضور حداکثریشان هستیم که برای دیدن خودروهای تولید داخل و مشارکتی با سایر خودروسازان خارجی به این نمایشگاه آمده اند.
وی افزود: شرکت های داخلی دارای قدمتی طولانی هستند و باید در خصوص تنوع محصولاتشان تلاش بیشتری کنند چرا که می بینیم شرکت های خارجی با قدمت کمتر در این زمینه پیشرو هستند. البته اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که در سال های بعدی محصولات جدید و متنوعی را خواهیم دید.
بختیار تصریح کرد: مسئله دیگری که خودروسازان داخلی باید به آن توجه ویژه ای کنند بحث صادرات محصولاتشان به بازارهای بین المللی است و بر همین اساس می بایست در تولید و ارائه محصول با کیفیت دقت لازم را داشته باشند.
وی افزود: خوشبختانه برای رسیدن به مهم این پتانسیل به لحاظ نیروی انسانی و امکانات و تجهیزات در کشور وجود دارد و امیدوارم بر اساس این سیاست و راهبرد کار دنبال شود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: خودروهایی که شرکت های تولید کننده داخلی در نمایشگاه عرضه کرده اند محصولات خوبی است و برای استفاده مردم مناسب می باشد در این خصوص گروه سایپا محصولات جدید و مشترکش با سیتروئن را عرضه کرده که باکیفیت و قابل رقابت است و مورد توجه بازدید کنندگان نیز قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: این صنعت در رشد اقتصادی کشور تاثیر گذار است و باید برای پیشرفت آن تمام تلاش را انجام داد و لذا باید دراین زمینه به صورت دانش پایه کار کنیم به این معنی که به جای ورود دانش در ساخت قطعات و محصولات از شرکت های خارجی، با ایجاد شرکت های دانش بنیان به پایه گذاری فن آوری اقدام کنیم.
بختیار تاکید کرد: بر این اساس حتما در این صنعت رشد مضاعفی خواهیم کرد و می توانیم با توانمندی داخلی این موضوع را دنبال کنیم.
وی افزود: رویکرد جدیدی که وزارت صنعت دنبال می کند همکاری  خودروسازان داخلی با خودروسازان مطرح جهانی است که این اقدام بسیار مناسب است و در این همکاری شاخصه های دیگری چون فعالیت های زیست محیطی، تبدیل سوخت خودروها از یورو 4 به یورو 6 ، تولید خودروهای برقی و هیبریدی نیز مد نظر قرار گرفته که باعث ارتقای صنعت خودروسازی کشور می شود.
نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: روند تولید محصولات جدید در کشور رو به بهبود است و با کمک شرکت های خارجی که طرف قرارداد با سایپا و ایران خودرو هستند امیدواریم صنعت خودرو در جهت حضور در بازارهای صادراتی در منطقه و جهان حضوری موفق داشته باشد البته برای این مهم نیاز به برنامه های میان مدت و بلند مدت ضروری است.
گزارش خطا
ارسال نظر
captcha
آخرین اخبار
فروش جنسیس G80 و GV70 هرمس خودرو آغاز شد قیمت گذاری دستوری، خودرو را به ابزار سوداگری تبدیل کرده است دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودرو‌های وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذی‌صلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبهه‌گیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج می‌شوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل می‌شود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو