نمایشگاه نباید کشور را به ویترین خودروهای خارجی تبدیل کند
پدال نیوز: یک عضو انجمن قطعه سازان خودرو گفت: فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ،یزدان حیدری عضو انجمن قطعه سازان گفت: حدود ۱۲ سال است که نمایشگاه خودرویی به این وسعت در کشور برگزار نشده وشاید یکی از دلایل اصلی این موضوع بالا بودن قیمت اتومبیل ها بویژه ماشین های خارجی بوده است.
وی بااشاره به این موضوع که براساس آمار اقتصاددانان درچندسال گذشته اقشار مختلف مردم ۳۰ درصد فقیرتر شده اند،بیان کرد: بیشتر خودروهای خارجی موجود درکشور بالای ۶۵ میلیون تومان بوده واین امر سبب می شود که عده کمی از مردم بتوانند سراغ خرید خودروهایی از این دست بروند.
حیدری درپاسخ به این پرسش که چرا مردم استقبال خوبی از نمایشگاه خودرو تهران داشتهاند، تصریح کرد: علت استقبال مردم را شاید بتوان در افزایش روحیه تجمل گرایی درجامعه دانست.
عضو انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به وجود مشکلات بنیادی در صنعت خودرو کشور، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاههایی از این دست در صورتی مفید خواهد بود که باعث تغییرات موثری درتولید خودرو کشور شود، درغیر اینصورت فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
وی همچنین اظهار داشت: به عنوان مثال در کشوری مانند کره تا سال ها اجازه ورود خودرو خارجی داده نمی شد تا صنعت خودروسازی این کشور به پیشرفت مورد نظر دست پیدا کند.
حیدری افزود: زمانی صنعت پیشرفت می کند که سودحاصل از کار صنعتی از سود خود پول بیشتر باشد اما در شرایط کنونی کشور ما، تولید به صرفه نبوده و کسانی که نمایندگی فروش یک خودروی خارجی را می گیرند،سود می برند.
وی در پایان تاکید کرد: باید سعی کنیم از هر فرصتی ازجمله تشکیل نمایشگاهها در جهت تقویت تولید صنعتی بهره ببریم.
وی بااشاره به این موضوع که براساس آمار اقتصاددانان درچندسال گذشته اقشار مختلف مردم ۳۰ درصد فقیرتر شده اند،بیان کرد: بیشتر خودروهای خارجی موجود درکشور بالای ۶۵ میلیون تومان بوده واین امر سبب می شود که عده کمی از مردم بتوانند سراغ خرید خودروهایی از این دست بروند.
حیدری درپاسخ به این پرسش که چرا مردم استقبال خوبی از نمایشگاه خودرو تهران داشتهاند، تصریح کرد: علت استقبال مردم را شاید بتوان در افزایش روحیه تجمل گرایی درجامعه دانست.
عضو انجمن قطعه سازان کشور با اشاره به وجود مشکلات بنیادی در صنعت خودرو کشور، اضافه کرد: برگزاری نمایشگاههایی از این دست در صورتی مفید خواهد بود که باعث تغییرات موثری درتولید خودرو کشور شود، درغیر اینصورت فروش بیشتر خودروهای لوکس خارجی با موازین اقتصاد مقاومتی در تضاد است.
وی همچنین اظهار داشت: به عنوان مثال در کشوری مانند کره تا سال ها اجازه ورود خودرو خارجی داده نمی شد تا صنعت خودروسازی این کشور به پیشرفت مورد نظر دست پیدا کند.
حیدری افزود: زمانی صنعت پیشرفت می کند که سودحاصل از کار صنعتی از سود خود پول بیشتر باشد اما در شرایط کنونی کشور ما، تولید به صرفه نبوده و کسانی که نمایندگی فروش یک خودروی خارجی را می گیرند،سود می برند.
وی در پایان تاکید کرد: باید سعی کنیم از هر فرصتی ازجمله تشکیل نمایشگاهها در جهت تقویت تولید صنعتی بهره ببریم.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها