افزایش برخورد پلیس با خودروهای فرسوده و دودزا
پدال نیوز: با افزایش کیفیت تولید، استاندارد سازی مراکز معاینه فنی و خارج کردن خودروهای فرسوده از درون شهر ها و جاده ها، می توانیم بر آلودگی هوا فائق آییم.
به گزارش "پدال نیوز" به گزارش پدال نیوز، سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن تاکید بر برخورد پلیس با خودروهای آلوده کننده هوا تصریح کرد: در طرحی که امسال اجرایی شد با تصمیم دولت برای تمام خودروهایی که در سن فرسودگی قرار دارند جریمه 50 هزار تومانی در داخل 8 کلان شهر پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: تهران، کرج، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، اراک و اهواز شهرهایی هستند که خودروهای فرسوده در صورت تردد در آنها با قبض های جریمه 50 هزارتومانی رو به رو می شوند.
رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در برنامه های آتی پلیس برای برخورد با خودروهای فرسوده بین شهری وجود دارد و به زودی این خودرو ها را از جاده ها خارج خواهیم کرد.
وی با اعلام این مطلب که در کل کشور 1 میلیون و 350 هزار دستگاه خودروی فرسوده وجود دارد به پرشین خودرو گفت: سهم خودروهای سنگین در فرسوده ها عددی مشخص است و ما برای خروج این خودروها باید برنامه ریزی کنیم.
مهری خودروهای دودزا را نیز مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اینکه ممکن است یک خودروی دودزا الزاما جزو فرسوده ها نباشد تصریح کرد: برخورد با دودزا ها هم در دستور کار پلیس قرار گرفته و امسال حدود 2 میلیون و 200 هزار خودروی فاقد معاینه فنی با برخورد پلیس رو به ور شدند.
وی افزود: تقریبا با 2 میلیون خودروی دارای نقص فنی هم برخورد کردیم که این همه نشان از عظم پلیس برای مقابله با خودروهای آلوده کننده محیط زیست است.
وی مقابله پلیس با خودروهای مشکل دار و فرسوده را راه اساسی ندانست و اظهار داشت: از نگاه بنده مهمترین کار را باید در حوزه خودرو و ارتقاع کیفیت آنها انجام داد زیرا استاندارد بودن خودروهای حاضر در خیابان ها و جاده ها می تواند از آلودگی هوا و محیط کم کند.
وی ادامه داد: تهران، کرج، تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، اراک و اهواز شهرهایی هستند که خودروهای فرسوده در صورت تردد در آنها با قبض های جریمه 50 هزارتومانی رو به رو می شوند.
رییس پلیس راهور ناجا تاکید کرد: در برنامه های آتی پلیس برای برخورد با خودروهای فرسوده بین شهری وجود دارد و به زودی این خودرو ها را از جاده ها خارج خواهیم کرد.
وی با اعلام این مطلب که در کل کشور 1 میلیون و 350 هزار دستگاه خودروی فرسوده وجود دارد به پرشین خودرو گفت: سهم خودروهای سنگین در فرسوده ها عددی مشخص است و ما برای خروج این خودروها باید برنامه ریزی کنیم.
مهری خودروهای دودزا را نیز مورد خطاب قرار داد و با اشاره به اینکه ممکن است یک خودروی دودزا الزاما جزو فرسوده ها نباشد تصریح کرد: برخورد با دودزا ها هم در دستور کار پلیس قرار گرفته و امسال حدود 2 میلیون و 200 هزار خودروی فاقد معاینه فنی با برخورد پلیس رو به ور شدند.
وی افزود: تقریبا با 2 میلیون خودروی دارای نقص فنی هم برخورد کردیم که این همه نشان از عظم پلیس برای مقابله با خودروهای آلوده کننده محیط زیست است.
وی مقابله پلیس با خودروهای مشکل دار و فرسوده را راه اساسی ندانست و اظهار داشت: از نگاه بنده مهمترین کار را باید در حوزه خودرو و ارتقاع کیفیت آنها انجام داد زیرا استاندارد بودن خودروهای حاضر در خیابان ها و جاده ها می تواند از آلودگی هوا و محیط کم کند.
گزارش خطا
پسندها: 0
ارسال نظر
آخرین اخبار
دو شرط وزات صمت برای فروش خودرو وارداتی رانت زدایی از صنعت خودرو روایت سازمان حمایت از سازوکار قیمت گذاری خودرو آغاز فرایند عرضه خودروهای وارداتی با افتتاح حساب وکالتی عوارض تبدیل به پلاک ملی خودروهای مناطق آزاد مشخص شد کیا سورنتو ۲۰۲۶ و کیا K4، ۲۰۲۶ معرفی شد +تصاویر خودرو از دلار جا ماند افزایش قیمت ایران خودرو با تایید مراجع ذیصلاح تعیین تکلیف ۶۰ شرکت تابعه سایپا پایان ارزپاشی برای مونتاژکاران؟ دلایل حمله به خصوصی سازی خودرو ضربه چین و جنگ به BMW استقبال انجمن خودروسازان آلمان از توافق تجاری اروپا و آمریکا جبههگیری سوئد در مقابل فناوری خودران تسلا دور باطل قیمت گذاری خودرو رشد تولید خودروهای تجاری اجرای فاز نخست استانداردهای ۱۲۲ گانه خودرو ترخیص ۱۵ هزار خودرو تا پایان خرداد ۳۳ هزار خودروی فرسوده از رده خارج میشوند تحویل خودروهای ناقص سایپا طی ۲ ماه بازوی اختصاصی خدمات پس از فروش کرمان موتور در بله فروش اقساطی BMW 225L M Sport مدل 2025 جنسیس GV70 وارداتی هرمس خودرو معرفی شد +تصاویر مرکز تست تصادف ایران به مرجع ایمنی خودرو تبدیل میشود بازدید معاون وزارت علوم از کرمان موتور و کی ام سی شدو
شرایط فروش
پربازدیدترینها
پربحثترینها